Skilsmässa

Here we go!
Just nu: Myntdrottningen tyder på stabilitet och kontroll i vardagen, i det materiella. En jordnära kvinna (antagligen du själv) som skapar trygghet i hemmet, försörjer familjen och är den sammanhållande kraften. Hon är omtänksam och vårdande och ser om sin flock! Kortet symboliserar kvinnlig självständighet och styrka. Ett typiskt kort för den moderna kvinnan som är såväl yrkesarbetande som omhändertagande. Det visar att du förmodligen är trygg och bekväm i din roll just nu.

Nära framtid: Sex i stavar står för framgång efter en mödosam tid. Ett tillfälle att glädjas åt det man har åstadkommit och hur långt man har kommit. Kortet symboliserar triumf och beundran från omgivningen. Det kan givetvis stå för själva studenten som ska fira sina framgångar efter slitet med studierna. Men det skulle också kunna läsas som att studentfirandet blir ett tillfälle när alla kan konstatera att du är den som går med högburet huvud ur hela situationen! Ett positivt kort är det hur man än ser det.

Resultat: Sju i svärd - här har vi återigen det där sveket eller förräderiet. Någon som går bakom ryggen. Visst var det uppe även förra månaden? Det är något lurendrejeri på gång! Nån som undanhåller något. Kortet har väldigt många tolkningsmöjligheter, men de kretsar alla kring samma tema: att smyga med något, att försöka komma undan med någon form av fusk, att ta genvägar, att bete sig svekfullt. Ibland handlar det om att lura sig själv, typ att gå med rosa glasögon. Ibland uppmanar det till att man faktiskt bör ta lite genvägar ibland, även om det kan kännas som fusk. Jag utesluter inte att det handlar om din egen känsla av att ha blivit totalt sviken av din man, även om det ligger på positionen för resultat.

Styrkor: Tre i svärd symboliserar hjärtesorg, kraschade förhållanden, uppbrott… På position för styrka läser jag det som förmågan att kunna hantera motgångar och sorger, lära sig av dem och kunna gå vidare. Jag skulle tolka det som insikten att du trots allt har tagit dig igenom förändringarna skapligt helskinnad och att livet inte tog slut.

Svårigheter: Narren. Här handlar det om ovilja eller oförmåga att ge sig ut i något nytt. Bristande tillit till de egna förmågorna, eller kanske till livet i stort. Kanske känner du att du egentligen borde våga språnget nu, men det tar emot? Du är kanske rädd för misslyckanden? Eller gruvar dig för att börja om från början igen, oavsett vad det kan gälla? Narren står vanligtvis för drivkraften att starta en ny epok i livet men på svårighetspositionen tyder det alltså på att något står i vägen.

Jag läser styrke- och svårighetskorten som en sorts motsatser. Å ena sidan har du förmåga att samla ihop dig och gå vidare efter motgångarna. Å andra sidan är du kanske inte så pigg just nu på att starta om. Du vill kanske helst bara få vara ett tag.

1 gillning

Se upp för lurendrejeri…!

2 gillningar

Hahaha :joy::crazy_face:inbillar mig att samma sak händer mitt ex. Han har ju inget nytt biologiskt barn men väl en styvson. Plus att han låtit håret växa till ett gråvitt rufs. Han har alltid varit kortklippt, men… oj vad gammal han såg ut nu!

3 gillningar

Jag fick höra samma sak från en mamma från dotterns klasskompis. Hon trodde att det var hans dotter och barnbarn han hade lagt upp bilder på.
Ja nu är det ju inga tvivel då han han deras pussbild som profilbild men innan dess.
De tror att de ser yngre ut än de gör, fattar inte hur han orkar. Jag har mest fått höra hur sliten och trött han ser ut, men det är väl sånt man berättar.

3 gillningar

Underbart att höra!

Och precis som du säger, en ung partner får dem bara att se äldre ut själva. Det är inte källan till ungdom, utan snarare till många pinsamma blickar från omgivningen som tror att de är en morfar

2 gillningar

Bra att allting gick bra. Läser lite mellan raderna att det ändå kändes någonstans, eller?
Men trevligt att ni kunde umgås och fira ert barn.
Jag har barnbarnets dop framför mig, hoppas innerligt att inte finnen kommer med. Känns för familjärt. Fast den inte finns . Men ändå vårt gemensamma barnbarn…får se…

1 gillning

Åh så härligt att studenten gick bra! Tänkte på dig i går kväll, när jag förberedde uppvaktning av en släkting. (En av mina unga kusiner tog studenten idag. ) Vilken resa du har gjort!

1 gillning

Ja, jag har tre år till nästa student. Exet uppmärksammade dotterns avslut i åk nio genom att sms:a henne om hur synd det var om honom, att hon inte delar med sig av sitt liv till honom, och efter några ordväxlingar så avslutades samtalet med att han tänkte lämna henne i fred +snyftemoji… Så kan man också fira…Men ingen snyftemoji från mig, lika bra att riva ut allt det onda så kan vi ha ett lugnt liv sen. Och en glad student om tre år som pappan inte kan kasta någon skugga över. Ser framåt!

3 gillningar

Två år till sonen tar student, hoppas slippa se exet fram tills dess.
Förra året hämtade han sonen som slutade 9an, nu sa sonen till att pappa skulle komma dit och köra hem honom och då det inte var någon direkt avslutning pga corona tyckte jag det räckte att exet var där.

I veckan hämtade han dottern när hon gick ut sjuan, hon visade en bild han tog på henne.

Så min gissning är att han la ut bilden på FB och insta men nåt bästaste, finaste och massa sånt som han gjorde med sonen förra året. Ja inte för att jag såg det men man har ju vänner som ville informera då oavsett om man ville eller inte.

1 gillning

Du, jag tror att ditt X ångrar sig exakt varenda dag. Stackars sate. Och när ni ses (inkl studentfirandet) är du skitsnygg, vältränad, välbalanserad och utsövd och det är inte han, som har gjort sitt livs misstag. Klart han reflekterar över sina livsval.

Jag hoppas innerligt att du kan öppna ditt hjärta för den man som är det bästa som kommer hända dig. Han kommer hända dig! :yellow_heart:

2 gillningar

Det känns skönt att läsa, @Heartbroken1 .
Ditt liv är helt klart bättre än ditt ex liv

2 gillningar

Ja, det var en hel del motstridiga kort.

Nuläget med Sex i bägare handlar om trivsel, gemenskap, lekfullhet och roliga minnen. Det kan vara någon återförening med en gammal vän eller umgänge med barn. Ibland är det en uppmaning att släppa loss lite, att ta fram barnet inom sig och inte vara så allvarlig. Ofta är det nostalgi inblandad. Kanske drömmer du dig tillbaka till gamla tider? Det här är även kortet för ex som kommer tillbaka!

Tre i bägare för nära framtid är också ett socialt kort. Det står för umgänge med vänner, samhörighet och trevliga sammankomster. Släktkalas? Utekväll med tjejgänget? Sommarfest? Det ser i alla fall ut som att det är många tillfällen att vara social den närmaste tiden, särskilt i kombination med Sex i bägare.

Nio i svärd står däremot för grubbel och oro. Tankespöken som plågar en, bekymmer som gnager. Har du nån aning om varför det skulle bli ett resultat av din nuvarande situation? Kanske något med nostalgin från Sex i bägare? Skulle exet kunna väcka den sortens oro?

Möjligtvis är det Drottning i svärd som är orsaken. På positionen för svårighet brukar kortet stå för en kvinna som ställer till problem. Det kan handla om nån som snackar skit eller sätter käppar i hjulet på något vis. Någon som är “vass”. En skarp och kylig person som inte slösar med medkänslan. Inte sällan brukar Drottning i svärd representera svärmorsproblem, men det är knappast ditt problem nu. Det kan finnas någon annan i din omgivning som har ett komplicerat inflytande över ditt liv. Typ exets nya, en bråkig kollega eller liknande. Den här drottningen är lurig och verkar förmodligen i det tysta.

Tre i svärd står för uppbrott och sorg, men på positionen för styrka betyder det att du har tagit igenom den värsta hjärtesorgen och kommit ut på andra sidan. Du har inte blivit krossad, utan dragit lärdomar och du kommer bära med dig nyttiga erfarenheter. Ett perfekt gå-vidare-kort.

Sammantaget är det en social och trivsam period just nu men det finns någon form av orosmoln i framtiden, kanske som ett resultat av sommarens umgänge. Kanske gamla tankar och känslor som rivs upp. Alternativt finns det nån grinig bitch som jävlas med dig, direkt eller indirekt.

1 gillning

Underbart att du är tillfreds. Du är så värd det. Din fråga är om ditt ex skulle vilja ha tillbaka dig när han fått smaka lammkött? Min fråga är vill DU ha tillbaka honom efter allt skit han har ställt till med? I min värld när man ser det utifrån är han värre än häxan…
Var rädd om dig!!

5 gillningar

Men vad är det för fel på dedär två?
De tar verkligen priset!
Styrka till dig för att orka finnas som stöd för barnen.

1 gillning

Så dottern får inte skicka sms till sin pappa?

Det här låter ju helt befängt. :scream:

1 gillning

Wow, historien med ditt ex för mig nästan att tro på karma…

Synd bara att barnen drabbas

1 gillning

Jag känner det så också. Bor kvar men det är mina grejer men ändå påminnelse att vi haft dessa saker ihop o lgh. Ska byta lgh…ny säng t o m!

1 gillning

Om jag vore dottern skulle jag inte bry mig om hans önskemål, jag hade fortsatt skicka sms om det passade mig bäst. Hon är inte skyldig att förenkla hans liv hemma. :muscle:

Fattar han inte att det är något allvarligt fel på relationen om han känner att han inte kan smsa till/med sina egna barn för häxans skull? Det är ett STORT varningstecken att överhuvudtaget be sin omgivning att kommunicera på andra sätt, för att smita under radarn på den man lever med, oavsett anledningen.

Val av kommunikationskanal är inte ditt problem, visst, men att dottern blir kränkt blir ditt problem.

5 gillningar

Detta stycke borde din man läsa.

Man upphör inte att förvånas över det du berättar om din man och hans nya. De flesta andra av oss har ju haft en av huvudrollerna i våra egna B-filmer med ganska överraskande och ibland väldigt konstiga förvecklingar. Men din man skulle lätt kunna få en ”spin-off serie” med honom och häxan i huvudrollen och den skulle sannolikt vara framgångsrik :joy:

Ursäkta min ironi, den är givetvis inte riktad mot dig.

6 gillningar

…och barnen är ju förlängningen av dig! Klart hon oroar sig för att du finns i hans liv. Så smidig som han är har han säkert jämfört henne med dig och råkat försäga sig, och till och med hon inser ju att jämförelsen inte är till hennes egen fördel. Och hon vet ju att han är kapabel till att vara otrogen! Karma is a bitch.

1 gillning