Skilsmässa

raderat

Kjære Mea, kan ikke jobben bare være? Du må tenke på deg selv. Jobben klarer seg uten oss, vi må ta vare på oss selv, vi. Jeg var sånn i fjor, lå apatisk i senga og stirret i taket og lurte på hva faen det skulle bli av meg. Vær god mot deg selv, tillat deg å ikke orke annet enn å ta vare på deg. DU er viktigst!

Klemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Flott av deg å kutte kontakten :muscle::muscle: Du har jo lest her inne om hvor mye verre det blir med kontakt, når såret rives åpent igjen og igjen. Du må be henne holde seg unna deg, få en annen til å hente ting og tang om mulig. Hatet du føler ovenfor henne nå kan du bruke til å gi deg styrke du kan bruke på deg selv og barna. Det er en negativ energi, prøv å snu den til noe positivt. Og ja, vet det er lett å sitte i en annen situasjon å fortelle hva andre bør gjøre.
Jeg måtte trekke på smilebåndet da jeg leste at du ser lykkelige familier overalt, sånn føler jeg det også. Jeg ser lykkelige par overalt, jeg hører andre prate om partneren sin og planer fremover eller hva de har gjort. Vi er nok ekstra mottagelige for å se det vi vil se, og vi er nærtagende. Vi ser ikke den ensomme mannen som har støv på skoene fordi han ikke orker å ta tak i seg selv, damen som handler kun til 1 person og som skynder seg hjem, skamfull for at hun er alene (jeg har vært der, helgehandling og fredagskos for 1 er ikke det samme), så mange som er alene. Vi har jo alle en egenverdi, bare i kraft av å være den vi er.
Håper dette ga mening og ikke ble tåkeprat. Det jeg mener er at vi ikke må skamme oss for at livet ble som det ble, vi er like mye verdt for det! Og vi skal ikke skamme oss :rage:

Styrkeklemmer :hugs::hugs:

1 gillning

Förstår dig och jag är i samma situation som du, men mitt ex kunde inte säga det själv utan jag fick dra det ur honom för snart 11 mån sedan. Jag kämpar och jag känner mig mycket starkare, säkrare, mitt självförtroende håller på att sakta men säkert komma tillbaka.

Vad har jag gjort för att komma tillbaka det är, att jag tränar, går ut och dansar, gör saker som jag aldrig har gjort förut, mer focus på mig själv och gått ner nästan 20 kg sedan bomben kom från mitt ex.

Kan hålla med dig om att ensamheten är tung, speciellt på helgerna tycker jag. Jag jobbar på dagarna och pluggat på distans varje kväll, så vardagarna är det ok. Visst gråter jag, skriker, är arg med mera, men jag tar en dag i taget. Man måste få läka i sin egen takt. Men varma styrkekramar till dig och tänk på dig själv nu. Vet att det är jobbigt men det kommer att bli bättre. Visst du kommer att komma i fallgropen då och då, men du tar dig upp, jag vet att du kommer att klara dig, kanske inte nu men om ett tag.

Kram på dig

1 gillning

Men vad säger man på jobbet? Jag kan inte jobba för jag har blivit lämnad och har hjärtesorg? Det blir inte populärt…

På jobbet har jag sagt att jag håller på och skiljer mig, att det är tufft och att jag inte orkar hålla samma tempo som vanligt.
Jag har fått väldigt mycket förståelse från min chef och andra jag jobbar med. Det är ju trots allt väldigt vanligt med skilsmässor så de flesta vet att det är skitjobbigt!

Det var jobbigt att säga eftersom jag vanligtvis bara kör på och håller ett högt tempo. Men jag är SÅ glad att jag gjorde det eftersom det är lättare att säga till när jag behöver sänka tempot, köra lite kortare dagar ibland eller ibland sjukskriva mig.

1 gillning

Idag kom jag inte iväg till jobbet…det gick bara inte…det är stopp😔. Det stör mig att jag missköter mitt jobb, för att jag är så ledsen medan min man fixar det galant alltid, oavsett. Särskilt nu när han är nykär. (Inte ens under pågående skilsmässa stannade han hemma en enda dag!! Fastän jag bad honom om det)

Tänk om jag blir av med jobbet nu😔? I kommunen där jag jobbar ska de säga upp 6 tjänster…
Jag började i januari och har sedan dess varit hemma 3-4 dagar + idag…inte bra😔

Hej ! Det finns mycket förstående när man brakar ihop efter en skillsmässa. Kommunen brukar ha hjälp att erbjuda som företagshälsa att tillgå. För mig är det 2 och ett halvår sedan jag braka ihop. Jag var borta från mitt jobb i 5 månader fick en svår depression av all skit som hände. Prata med din chef dom ska kunna hjälpa dig/ kram

Jag mailade min chef nu…får se vad jag får för svar…

Jag har med varit sjukskriven, fixade inte att jobba första veckan efter otroheten, min chef vet och mina arbetskamrater och det är skönt då vet dom om jag inte är på topp alls dagar .
Sjukskrev mig för ångest .

Fast han flyttade ju i september😔. Jag borde klara det bättre nu…
Känner mig så misslyckad😢

1 gillning

Det tar TID efter många år tillsammans

1 gillning

Men varför gör det inte det för honom?!

Nej du är inte misslyckad!!! Det tar tid och det är ok att må dåligt. Man måste sörja och älta innan det blir bättre. Själv gick jag igenom samma kris för fem år sedan då mannen valde att provseparera för att känna efter. Den gången mådde jag mycket sämre mycket längre tid. Vi bodde isär ett år så jag hann gå igenom alla krisens faser och komma ut gladare och starkare på andra sidan. Han ville att jag skulle flytta hem men nu 5 är senare bedrar han mig istället. Bröt ihop nu med men tror att jag mentalt var förberedd på att det kunde hända någonstans i mitt inre. Därför tror jag att jag fortare kan bestämma mig för att jag måste gå vidare då det varit upp och ned länge. Jag har kämpat för vår familj hela tiden men nu ger jag upp. Du är inte dålig! Kom ihåg det :heart: och du är inte ensam . Det tar tid men låt det ta tid .

1 gillning

Och våra ex verkar alla vara oberörda och kalla, stänger av känslor. Tror att de på något sätt redan har under längre tid bearbetat separationen dom kommer som en chock för oss ovetandes. Det är skitjobbigt när man inte känner igen din partner som helt plötsligt blir som en kall vägg utan känslor. Kram

2 gillningar

Men hur ska jag orka detta? På riktigt? Det funkar ju inte för mig nu😔. Ska jag bara vara nöjd över att jag har ett jobb och mitt hus? När jag vet att han är superlycklig med nytt boende och ny kärlek.

När jag tänker tillbaka så ville han aldrig sluta pendla för att komma hem tidigare(var alltid hemma tidigast 19.30), han ville inte byta jobb, han sa nej till att flytta närmare hans jobb så kunde jag söka nytt, han vägrade flytta dit han jobbade(dit har han flyttat nu), han vägrade sälja huset för att flytta till lägenhet(han bor i lägenhet nu). Det var alltid en jäkla strid varje långledighet för att greja med båten, då jag ville umgås(I år var påskledigheten jättefin med härligt väder, men han grejade inte med den utan gick och strosade på ett köpcentra med nya kärleken…

Varför gör han allt det nu, som han vägrade med mig?

1 gillning

Min chef ringde och sa att det är självklart att jag kan vara hemma denna veckan❤️!

6 gillningar

Därför att han är kär! När en människa är kär är det som om dom går på tunga droger! Ingenting man sagt eller gjort tidigare har någon betydelse. Allt som betyder något är nuet! Allt det jobbiga tar vi sen.
Tricket för dig är att acceptera det och fokusera på dig själv för inget du säger eller gör nu kommer att nå fram.
Jag läste i nån tråd här om en kille vars fru alltid velat ha allt och lite till. Det skulle vara dyra semesterresor och nya möbler! Killen fick betala allt!
Sen träffar hon en ny och flyttar in i en liten etta med loppismöbler och betalar allt. Även för hans barn!

Människor förändras inte bara sådär! Att komma till insikt om vem man är och hur man beter/betett sig tar tid! Ofta är det också väldigt smärtsamt!
Inom ett år kan jag nästan garantera dig att ditt X är sitt gamla vanliga hederliga jag igen! jag, jag och jag!!

2 gillningar

Han vägrade det för att ni inte passade ihop, men han klarade inte av att utrycka det på annat sätt än att vägra…