Skilsmässa

raderattttttttttttttttttt

2 gillningar

Blev också lämnad efter 25 år och två barn…
Förstår precis vad du känner just nu. Det är ingen ide att du försöker övertala henne, hon har förmodligen redan bestämt sig för länge sedan. När min man släppte ”bomben” så hade han redan bearbetat klart och beslutet var orubbligt. Jag är ledsen. Hur gamla är era barn?

raderat

raderat

Vill du vara vän med henne? Jag klarar inte vara vän med den som har svikit mig så. Han som jag älskade och litade mest på i hela världen…Nix

2 gillningar

raderat

O ja känner igen. Lämnad efter 23 år två barn.
Påkommen med otrohet på långfredagen.
Vill att jag ska gå vidare ( efter 2v) hitta någon ny och vara vänner. Hur tänker dom .

3 gillningar

Fy tusan😔

raderat

Så gjorde jag med, flera gånger, men det ledde ingenvart😔

raderat

Jag är väl inte den bästa till att råda. Jag jobbar men orkar/vill inget mer än det…
Men jag ser mycket på serier, har inte kunnat läsa pga koncentrationen, men det har gått några gånger nu. Jag lyssnar även mycket på poddar och andras livsöden. Många rekommenderar att träna, men jag kommer inte igång med det. Jag pratar mycket med familj och vänner, men inget annat. Har inte så stor tilltro till terapeuter å liknande. Är du ensam får du gärna skicka PM.

1 gillning

Också skickat många sms och mail. Försöker att inte göra. Jag vet att jag måste släppa taget men det går inte… känns som jag aldrig kommer bli hel igen. Men jag vill jag vill inte känna så här. Jag har min familj mina två fina barn och några få fina vänner. De får stå ut med att lyssna på mig i min självömkan och frustration .
Vill inte må så här vill inte.

1 gillning

Vet precis hur du känner dig. Vi var gifta i över 35 år och kände varandra i 2-3 år innan vi gifte oss. Har 2 vuxna barn och 2 barnbarn. Mitt ex släppte också bomb, men jag hade mina aningar att han var otrogen. Han har erkänt att det hände nov/dec 2017 och jag fick dra det ur honom om han ville skiljas. Onsdagen före midsommar förra året släppte han bomben.

För hans del så var allt redan klart, och 4 veckor senare var jag skild. Det var min dotter som talade om det för mig, hon orkade inte hålla det längre. Det var skönt när jag fick besked, det kändes som en sten släppte. Mitt ex nya flyttade in till honom förra hösten. Ont, förvivlad, ilska, tomhet med mera. Allt detta kommer och går, men jag tar en dag i taget. Värst är det på helgerna för då får jag panik, vet inte vad jag ska göra.

1 gillning

Precis så är det😔!

Ut och rör dig allt vad du orkar. Gå i skog och mark, det hjälper. Har själv gått och cyklat hela dagen tills benen höll på ramla av.

1 gillning

raderat…

5 gillningar

raderat

3 gillningar

Ja just det att lämnarna bara går och är helt färdig med relationen och inte ens har sagt något om detta, o inte ens ger en livslång relation en chans är ju helt obegripligt.
Mycket av min energin går ut på att älta, man försöker förstå vad som hänt o vad som mu händer.
Logiskt förstår jag att man ska inte göra det.
Men det känns som om hjärnan tvingar en att gå tillbaka till ältandet hela tiden.

Tur att vi har våra fina barn! De är den enda glädjen för mig.
Och vi har också fått en så mycket tightare relation nu.

4 gillningar

raderat

1 gillning