Skillsmässa -

Ja ja - helgen har gått har haft en toppen helg med kidsen kom hem igår och var helt slut, min fru har festat hela helgen, hängt på tinder och lever livet som om hon var 20 igen -

Jag var sjukt trött och min fru frågade x antal ggr. Vad det var som var fel - pallade inte höra, drack några öl fick höra hur dåligt ölsinne jag har igen för 300 gången - sen drog jag tog med min hund och gick, sov hos en kompis och åkte inte hem förrän imorse -

1 gillning

Barnen är små, minsta 1 år - fan att vi inte fick detta att funka!

1 gillning

Vaknade med sjuk bitter smak i munnen idag, fy fan alltså, fy fan för allt. Haft barnen i hela helgen, och har nu barnen fram tills på fredag - min fru har skaffat ett insats hus, som hon skall bo i som jag är osäker på om hon fixar själv.

Jag har gått med på att investera i detta huset men börjar få kalla fötter - tänk om överkonsumtionwn drar igång igen och hon inte har råd att köpa ut mig ur huset -

Tanken är att vi skall värdera om huset om 3-4 år och på så sätt skall jag få ut hälften av den vinst eventuellt huset går plus!

Mina vänner tycker detta låter som århundradets sämsta ide och att jag borde backa - precis bytt jobb kommer jobba mycket men också tjäna väldigt mycket pengar 2-3 tusen i månaden gör inte så stor skillnad för mig men kommer göra avsevärt mwe skillnad för min fru, hur skall jag göra jag vet inte

1 gillning

Nä du @Knighten , om du är på väg att kapa banden och ni blir skilda så håller jag med dina kompissar, låt bli detta.

Tänk dig 3år framåt och ditt X har ett nytt förhållande, dom gifter sig osv… om nått händer med henne då hur fan skall du agera för att få ut pengar, tvinga han å sälja ? Dom kanske skaffar kids oxå, detta skapar nya problem som du idag inte kan förstå.

Stå utanför, köp inte in dig

5 gillningar

Fan alltså ikväll blev jag as ledsen igen jag vill ju leva med henne, fan fan fan alltså

1 gillning

Det är en svår tid för dig nu! Var snäll mot dig själv. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra men då behöver man få perspektiv till vad det var som drev isär er. Dvs separara ordentligt och försök att släppa konflikterna. Jobba med dig själv och din relation med barnen, det är viktigast.

2 gillningar

Alltså detta jävla livet alltså - igår gjorde jag något så sjukt korkat - åkte fast för rattfylla dagen efter blåste strax. Över gränsen 0.2 (0.23)

Och nu har jag inget körkort!
Fan känner mig som sämsta pappan nånsin och knappast kommer jag hitta tillbaka till mitt förhållande - ikväll skall frugan ta över barnen och jag vet inte ens vart jag skall ta vägen, mitt jävla liv är kaos och nu har jag förstört allt känns det som Fan!!!

2 gillningar

Ja, vad säger man om det…Tråkigt att du körde dagen efter och hamnade i “fällan”… tog dem körkortet direkt och får man inte böter först?

Hoppas att inte hon säger till barnen om dåliga saker om dig så att du ska förlora kontakten med dem. Jag har inte gjort det och vill inte att de ska tappa kontakten.
Och du får förklara på ditt sätt till barnen så att de förstår och inte bara lyssnar på sin mamma.

Minns inte hur det började om vem som ville lämna förhållandet - så är det ju redan förstört och ofta svårt att komma tillbaka till.

Sköt om dig!

1 gillning

Jag var en riktig idiot som körde, men framförallt drack, kommer göra mitt närmsta halvår år jävligt jobbigt - skulle lyssnat på er och hållt mig borta från alkoholen helt.

Min fru berättade idag att hon träffar någon, känns sjukt men vad kan man göra efter 13 års äktenskap så går hon ut och dejtar efter en månad.

Hon sa också att hon inte vet om hon nånsin ville träffa personen igen eller att hon kanske ville det.

Jag blev ledsen såklar, då skyllde hon på mig och sa att så som du känner nu har jag kännt i många år - tänk på det typ

Ja man vet ju i bakhuvudet att inte köra på flera timmar.

Att hon redan hittat nån efter en månad betyder att hon redan har bearbetat länge innan.

Det har mitt X gjort utan att ha sagt nåt till mig som borde ha sagt nåt.
Det känns för jävligt efter 20 år o med chocken, som tar tid att landa ordentligt.

Det måste du göra o skärpa dig lite. Det blir tufft framöver , försök hitta ditt inre - har du problem med alkohol sök hjälp där med psykolog

2 gillningar

@Knighten

Så jävla idiot du var med bil å sprit, herre jävlar.

Detta med din fru har jag misstänkt länge, uppträdande å uttryck.

Hon har kommit skitlångt, ställ dig in på att hon har till 50% lämnat dig, släpp taget om henne nu.

Det där är inte nödvändigtvis sant. Man behöver inte strö mer salt i såren än vad som redan är.

Jag hade velat lämna länge innan jag gjorde slag i saken. Gick med på en dejtingsajt dagen efter. Det är inte svårt att få napp beroende på vad man söker.

Jäkligt tråkigt med rattfyllan, men se det som en wakeup-call. Ingen råkade illa ut, mer än du, och handen på hjärtat kunde det varit mycket värre.

Håller helt med dig med spriten och bilen fy fan alltså helt brutalt korkad.

Hon har ju lämnat mig - hon skriker på mig att jag är fri osv. Osv.

Helt sjukt… Så dåligt ma måste må innan man mår bra.

Jag fattar att hon har med största sannolikhet varit inne på detta ett tag, men samtidigt fick vi en bebis för ett år sedan, alla känslor kan inte vara döda och någon form vändning borde ju finnas.
Ja hur som haver får jag rida ut denna jävla storm och det kommer inte bli lätt så är det ju, så är det!!!

1 gillning

Har anmält mig till en ny behandling - skall fan se till att vara nykter resten av mitt liv, har sagt det innan med detta var droppen liksom - verkligen droppen. Kanske med ett stort kanske att det bevisar något och om Inte så hjälper det mina barn!

3 gillningar

Bra där! Nu gäller det att hålla fast vid beslutet också! Av erfarenhet vet jag att det är det svåraste…

3 gillningar

Jag är så sjukt Mycket bättre än vad hon tycker lådcykel - eller bil med alkolås vilket som funkar

2 gillningar

På väg till jobb för första gången på 3 veckor känns fett - skall ta halva skaran och ta tåget till familjen igen! Fira helloween - blir Nice, verkligen -

Min fru har hängt hos sin flamma hela veckan - skiter faktist i veckan, vill fan inte lösa detta längre - hon behandlar mig som skit fortfarande.

Sa att hon fick träffa vem hon vill men inte blanda in barnen, men va gör hon tared den minsta ditt. Vår äldsta misstänkte att hon träffade nån, och var jätteledsen.

Tycker hon är klumpig, fan ljug och säg att du är hos din syrra eller nått för i helvete - vår fjorton åring skall inte behöva fundera på om hon skall få tre farsor - för i helvete liksom!

1 gillning

Söndag morgon på väg till jobb - livet känns helt ok ändå, min fru har fått sin lägenhet! Hoppas hon kan må bättre där - och att hon kan få ro. Längtar tills min lägenhet, min grejor mina drömmar - visst jag har kanske några av de största hinderna kvar, men det i n te dödar det härdar och så sjukt stark som jag kommer vara när detta är över så sjukt stark kommer jag aldrig ha vart innan.

Älskar min fru vill henne väl, på så sätt får barnen det bra och på så sätt så får alla det bättre - verkligen alla!

Kan inte leva någon annans dröm måste hitta min egen.

Tack för allt stöd här - ni är faktist helt fantastiska allihopa - tack

4 gillningar

Jag känner igen mig så mkt i dina känslor. Total panik/ilska och rädsla

Mitt tog ca ett halvår att lugna sig. Paniken att han träffar någon va nog mest jobbig första ggn jag fick höra om det.

Mitt vapen mot allt har varit att inte följa honom på sociala medier och hållit mig helt från att snoka el älta saker där.
Sen köra en väldigt neutral stil mot honom och endast ha kontakt kring praktiska saker och barnen.

Aldrig låta mina impulser styra när jag haft dippar (ringa och skriva sms osv) i princip utesluta Xet i den mån det går och bara ha mig själv att tänka på samt barnen.

Som min pappa alltid sa. Drick inte när du inte mår bra. Det har jag gjort vid tillfällen vilket har ökat det dåliga måendet samt förstärkt ångesten, men har i princip lagt ner allt nu (ca 14 mån efter jag flyttade)

Nu resonerar jag att bara han är lycklig och att personen han träffar är vettig mot mitt barn så är jag nöjd

Om ni hittar tillbaka el ej kan bara tiden utvisa.

Hoppas du börjar tänka på bara dig och dina barn mer och mer , du får en ljusare tillvaro med tid det finns det många fina inlägg om här.

Lyssna på poddar om relationer el spännande dokumentärer i lurar när du städar, diskar, tvättar, promenerar osv och grotta in dig och försvinn i bra serier , det förtar mycket av ensamhetskänslor och övertänk :cherry_blossom: Det har räddat mig mycket och just nu är detta forum otroligt givande att vara del av.

3 gillningar