Själen slits sönder. Hjälp mig

@Bibbi massa styrka och kärlek till dig​:heart::heart:

1 gillning

Maja94 och alla ni andra
Tack❤️

1 gillning

Ja det är en plåga att bli dumpad…

…men då du verkar ganska klar över vad ni sysslat med så kan du hänga kvar vid den kvalitén och låta honom surfa vidare.

Visst kan man kräva lojalitet av sin gamla vän, men livet är kort och alla tänker inte att heder och ära ger de ljuvaste signalerna. En del tänker orgasmer, fylla och mindre ansvar.

Kanske är det rätt kanske är det fel…

Men hur som helst så har ni befunnit er i verkligheten och gör det fortfarande.

Din snubbe är inte längre med klubben.

Det kan ju verka tråkigt, men det finns vissa möjligheter…

När du snyftat klart blir det så småningom dags att återetablera sin egen personlighet som individ. Liksom vara grundläggande lycklig utan en extern person som speglar eller svarar på vem man är.

Då kontraktet nu sannolikt är brutet betyder det ju inte att du egentligen är någon annan. Du är ju samma person som förut och ditt värde kanske inte bara ska mätas utifrån om din partner väljer dig som favoritleksak.

Även när snubbar är exponerade för den mest perfekta produkten kan de ändå lockas att prova BMW 2.0001.

Inte för att den gamla är dålig utan för att de inte lyckas upprätthålla intresset. De kan inte själva generera att något är superbra och måste få nya intryck att ta ställning till.

Ja det kan verka lite slappt eller kräset att byta bil när den gamla fungerar utmärkt, men sådan är människan. Eller kanske ska man säga - evolutionen.

Det kanske evolutionärt är framgångsrikt att strunta i heder och vänskap och satsa på nytt och spännande. Att evolutionen belönar ett visst mått av rastlöshet även om det är ruttet. Vad bryr sig universum om ruttet om det gagnar att det blir fler dryga killar som raggar på sexiga brudar. Det som ger bäst avkastning belönas.

Universum är en hänsynslös maskin.

Nu till möjligheterna…

Den situation du befinner dig i må vara bedrövlig, men den är också en möjlighet att kasta dina ömsesidiga trevligheter överbord.

När kontraktet nu är brutet har du tillfälle att befrias från sina plikter och även passa på att hitta anmärkningar på din partner som din lojalitet tidigare hindrade dig från att exploatera och odla.

Nu är det ett perfekt tillfälle att odla din egen odräglighet och slappna av. Du får nu tillstånd att äntligen minnas alla oförrätter där du bjussat på din generositet och inte fått ett skvatt tillbaka.

I en situation av nederlag är det faktiskt tillåtet att vara lite ohederlig. Att tänka det som gynnar Dig och gör ditt liv enklare. De tankar som gör att du mår bra, även om de kanske till en början kan kännas lite ovana.

Om alternativet är att utplåna sig själv är ju alla andra knep fullt tillåtna.

Här gäller det att upprätta sig själv och då ska man inte vara så noga med sanningen och hedern.

Det är ju ändå en kortvarig terapi för att ta dig genom krisen. När du peppat dig själv kommer du tacka din lyckliga stjärna att du blivit av med honom.

Ju förr du blir kaxigt egoistisk desto tidigare kan du börja leva loppan.

Till att börja med kan du fundera på vad du gillar helt på egen hand och börja odla din egen personlighet och den du var innan du ingick tillståndet av tvåsamhet.

Visst är det mysigt, men särsamhet är ändå grunden till en fantastisk personlighet. den du är när du inte utsätts för störningar av följsamhet, lojalitet.

Att bara vara sig själv är inte det sämsta. Det kan bli lite undanskuffat när man ingår i samskaplighetens underbarlighet.

Att vara lite cool helt på egen hand är ju ändå själva produkten. Varför man en gång blev utvald.

Ett perfekt tillfälle att bli sig själv.

4 gillningar

Jag fullkomligt älskar detta! :+1:

2 gillningar

Hej, jag hoppas du kommit över de mörka tankarna från i går. Det finns jourlinjer man kan ringa till.

Du är så mycket bättre än de mörka tankarna och barnen älskar dig.

1 gillning

Fruktansvärt!!!

Min man bedrog mig med. I 15år. 4 barn.
Har varit lyckligt gift i alla år, trodde jag.
När jag fick veta fick jag en chock. Du kommer vara i chock ett tag.
Min kropp slutade fungera. Det är en hemsk period men det blir bättre.
Du är värdefull! Du behövs!
Håll ut!
Vi är många som drabbats av samma svek.

7 gillningar

Skulle nästan gärna komma över till dig @FyraBarn och ge ditt X ? en å annan handpåläggning, hur fan e man funtad som beter sig så under så lång tid.

Han e ett svin

2 gillningar

Jepp @Bibbi

Bild här från gårdagens resultat efter snöoväder å iskyla runt Stockholm ---->

1 gillning

Byt användarnamn. Skaffa en enkel enhet (mobil, platta, laptop) som du har någonstans där han inte ser den. Sedan kan du läsa och skriva utan att han vet något. Du behöver en ventil. Du behöver ha någonstans att vända dig när han gör dig förvirrad och du inte vet vad som är rätt eller fel.

1 gillning

Om jag byter användarnamn hur vet ni att jag är jag ?:smiley:

Vad spelar det för roll om han ser det?
Mycket av det som skrivs mår han nog bara bra av att få höra!!

Men annars:
Gör som @Leaf säger.

Du har rätt till möjligheten att ventilera så mycket du bara behöver.
Du har rätt att få vara medlem här, så mycket du bara vill.

Vi behöver inte veta det. Börja om från noll. Ändra några detaljer i din historia. Det har jag gjort många gånger. Antalet barn. Exakt antal år. Att man bor i södra Sverige eller mellanSverige. Enkla detaljer som inte har någon betydelse för oss, men som lurar din man. Hälften här inne har ungefär samma historia, så han kommer aldrig att kunna räkna ut om någon av oss är du.

3 gillningar

Jag bytte användarnamn när jag insåg att exet läst här och även hans nya. Han mer eller mindre tvingade mig att sluta skriva om honom och hans nya och att inget jag skev var sant. Har inte hört något att han har upptäckt det än iaf :slight_smile:

3 gillningar

Hej Fru!
Jag är helt ny i forumet och måste bara börja med att tacka dig för dina ord.
Dom känns i hela kroppen och själen att: exakt så.
Ett andetag, ett ögonblick, en stund i sänder.
Dina ord ger mig hopp, att en dag kommer det inte riva så här i själen och brännas i hjärtat.
Jag kanske en dag vågar lita på andra som jag räcker mitt hjärta till och dom kommer inte ta sönder mig.
Jag vill framförallt lita på min egen förmåga att fatta rätt beslut för mig. Jag vill välja mig själv över honom. Men så sjukt smärtsamt när det är jag som måste fatta beslut i frågan om stanna/gå, när den är baserad på någon annans handlande.
Varför? Han vet inte svaret och säkert är det så.
Otroheten betydde ingenting för honom medan den rev sönder mig. Det är hårt.
Min mans otrohet uppdagades för ca 6mån sedan. Inom mig har jag nog alltid vetat att det där hände för 5år sen. Och hur stor är sannolikheten att HON tar kontakt med mig efter så många år för att berätta. Och ni ska inte tro att det var för rentvå sitt eget samvete utan för att knäcka mig. Hon har hela tiden velat ha honom och så svartsjuk att hon bara var tvungen att förstöra oss.
Jag vet liksom vad att göra med det, hur kan någon såra någon som aldrig gjort henne illa? Jag har aldrig ens träffa henne. Men hon har haft full koll på mig, skaffat allians på sociala medier utgett sig vara någon jag är bekant med. Alltmedan det var att hålla koll.
Jag tror att det hela beror på att hon sett att vi gift oss. Därav så svartsjuk att hon bara inte kunde motstå.
Hur sjukt är detta? Hur skulle Ni andra resonera och göra eller inte göra etc?
Tacksam för era tankar och åsikter.

@S.West

När skedde otroheten? Sorry att säga det. Du kan läsa mina trådar. Vissa kommer över otrohet och kämpar men då är det den otrogna som ska vilja det mest. Om det är du som kämpar och han bara hänger på…. Spring!!!

Jag kämpade så länge med att vilja det bästa för oss, för familjerna. Och det har enbart skadat mig. Så man måste vara stark för att fixa att läka efter en otrohet. Hon hade säkert hotat din man flera gånger att hon skulle berätta sanningen och din man kunde inte skydda dig.

Jag tror att en paus är det bästa. Låt kaoset landa och fråga dig hur dina värderingar står sig i allt.

Otroheten skedde sommaren 2019. Det var en ”engångsgrej” han var onykter efter att han slutade jobbet. Han jobbade då som dörrvakt på en nattklubb.
Det är han som vill att vi fortsätter. Och nästan hela mig vill oxå men jag vet inte om jag kommer fixa att veta att hon upplevt det som var ämnad till mig, jag blir ärligt talat äcklad av alltihop.

Jag har blivit ”anklagad att vara stark” alldeles för många ggr. Och nånting inom mig säger att det hela kommer landa i frågan om: blanda ihop självrespekt med att vara lojal.
Makes sense?
Har aldrig varit med om nåt liknande eller åtminstone inte vad jag vet.

Han påstår att dom inte haft nån kontakt sen det där hände vilket hon oxå sagt.

Ok

Men då kommer detta låta hårt. Antingen måste du bestämma dig och liksom kunna skaka av dig otroheten helt. Återigen lita på honom och liksom kunna vara med honom helt. Annars är det nog kört… du ska ju vara lycklig och frågan är om du kan bli det i en relation där du nu känner som du gör.

Kom ihåg, otrohet är inget misstag. Och det måste din man äga. Oavsett hur kortsiktigt eller hur mycket man druckit. Antingen har man inte moraliska spärren eller så har man den.

Jag låter hård nu men jag har levt med en man som gjorde många misstag. Så denna text handlar enbart om dig och vad du förtjänar.

Du behöver sätta dig ned och titta på honom och verkligen ställa dig de tuffa frågorna. Oavsett hur mycket du älskar honom, är det som han gjort något som du innerst inne kan förlåta? Kan du förlåta dig själv om det händer igen?

1 gillning

Det som har hänt, har hänt. Vet du allt som har hänt? Bara en gång, på fyllan, säger du. Utöver det då? Sms, samtal…? Verkligen ingenting mer? Varför har den andra kvinnan inte lyckats släppa honom på fem år?

Det hade varit starkare av honom att berätta detta själv, när det hände, för då hade ni haft saker att jobba med. Nu fick du veta att han varit otrogen, och att han dessutom ljugit om det (eller iaf undanhållit det) från dig i fem år! Jag förstår att du har svårt att släppa detta!

Jag har också blivit bedragen, och än idag (det har gått fyra år sen han blev påkommen) tycker jag att ljugandet och smusslandet var det största sveket, större än allt fysiskt, även om jag tyckte han var äcklig. Otrohet är ett val, det går att låta bli. Att ljuga är också ett val.

Jag håller helt och hållet med dig! It is what it is and not what it’s not.
Då konfronterade jag henne och då…. Fick jag den mest äckliga och smärtsammaste info.

Hon ljuger en massa tex att hon ”slant” med fingret och skickade vänförfrågan på Facebook till honom. Givetvis ifrågasatte honom om varför han undanhållit 5år (!!!) Frågan om hur hon inte lyckats släppa honom: för det första så ser han jävligt bra ut (till min enorma pörtet :sweat:). Håll i er nu för att hon ville se om hon kunde bräcka mig. Varför? Jo för att hon mfl önskade sig lika förhållande som våran. Dessutom så är jag så ”vacker och snygg oxå han” så matchen var just det.

Helt seriöst jag har aldrig varit med om ens i närheten liknande och heller är jag inte våldsbenägen MEN jag nu överväger jag nästan att åsamka henne sån smärta​:face_with_peeking_eye: fan vad jag skäms för det men hon liksom gnuggar in det i mitt ansikte och är skadeglad….:face_with_symbols_over_mouth:

Jag håller mig undan nu och vi har blockat henne överallt vi kan men ilskan bubblar och brinner i bröstet​:persevere: och även fast hans svar tillskriver absolut inget för mig; för det första: bägge mina föräldrar har gått bort under dessa 5åren, min närmaste vän har blivit sjuk i cancer, jag blev av med jobbet under pandemin så stod utan inkomst ett helt år. Pluggade då samtidigt så pga att jag var inskriven på skolan men tagit studieuppehåll så fick jag varken CSN eller stämpling. Moment 22, ingen myndighet hade varit med om det och min situation kallades ”synnerligen anmärkningsvärt” :sob::face_with_symbols_over_mouth:
Såklart jag fattar att han höll igen men eftersom jag misstänkte bittra sanningen så är jag sjukt sårad och förbannat sviken/förnedrad/kränkt osv.

1 gillning

Hej @S.West , jag fick ingen direkt info i ditt inlägg om frun varit otrogen på något sätt - direkt altn. indirekt…

1 gillning