Sambon hatar exet

Ta kontakt med kvinnojour.
De har erfarenhet och kan hjälpa till.

2 gillningar

Har haft en skit kväll som jag måste dela med mig av. Då jag bara har er i princip ikväll. Dagen innan julafton… min väninna ringde lite spontant för hennes son har fyllt år och vi kunde inte komma på hans kalas som var på Leos för mitt barn var sjukt. Jag hade förberett sambon på att jag och mitt barn kanske kommer att besöka min väninna för att uppvakta hennes son lite snabbt. Redan då märkte jag hur tonläget förändrades och han började hacka på hennes man? Att han inte gillar honom och att han har dåliga sidor osv? Sambon har aldrig träffat honom ens så bara det är löjligt. De är en jätte fin familj, lugn och snälla. Vi började bråka för jag tyckte det var helt sjukt att han inte ville att jag skulle åka dit? Jag frågade honom om anledningen. Han sa bara att han inte gillar de. ”Utlänningar” och får det att vara mitt fel. Att jag inte lyssnar eller respekterar honom. Vad är felet med att uppvakta sina få väninnors barn? Det slutade upp med att han vart så otroligt besviken på mig. Körde silent treatment metoden , kallade mig det ena och den andra. Att vi går bakåt och att vår relation försämrades. Jag tog faktiskt upp att men då kan vi göra slut. Men nej det ville han inte, han är bara så otroligt besviken på mig. Innerst inne så tror jag han blev arg för att jag vistades under samma tak av det motsatta könet. Sen bad han om förlåtelse men tycker inte att han har gjort fel. Så manipulativt

2 gillningar

Gud vad jag kände igen mig i twitter inlägget

1 gillning

Yep.
Du ser ju.
Kontakta kvinnojour nu och få hjälp att lämna.

2 gillningar

Men ni åkte iväg i alla fall? Bra! Men du inser att du måste därifrån snarast, eller hur?

Ja vi åkte iväg ändå och det vart ett jävla liv och idag låtsas han som ingenting

4 gillningar

Inte bra för sonen eller dig.
Kontakta kvinnojour.

Hur ser DINA planer (inte din sambos) ut, hur tänker du lägga upp framtiden och hur löser du ditt och sonens boende OM du bestämmer dig för att separera?

Äger du den bostad ni bor i nu, eller står på kontraktet, eller har du flyttat in hos din sambo?

3 gillningar

Han har flyttat in till mig. Bor i en hyresrätt. Så frågan är hur man ber han flytta

Ta kontakt med en kvinnojour och be om råd.

5 gillningar

Man avslutar relationen på ett klart och otvetydigt sätt som inte lämnar några som helst tvivel på att relationen är över och att han förväntas flytta ut från din lägenhet inom mkt snar framtid.

Och DU lämnar därefter ALDRIG din lägenhet ensam till honom, inte ens för ett par dagar :muscle: :v:

7 gillningar

Och byter lås.

5 gillningar

Tror ni han kommer att förändras eller alltid vara på detta sätt? Förändrar sig dessa män någonsin ?

Nej.
Han kommer inte att förändras.
Det är svårt nog om de inser sina fel och påbörjar terapi men om de inte inser och är beredda att ändra på sig är det omöjligt

Han är som han är och så förblir han
Nu ringer du kvinnojouren ikväll och ber om hjälp.
NU!!!

2 gillningar

Svar:

  • Nej!
  • Ja!
  • Nej!
1 gillning

Vad tror du själv? Om han inte ens kan bete sig vettigt efter relativt kort tid ihop, ett år som sambos, tror du då att han kan ändra sig till det bättre? Det är inte troligt, det lär bli värre.

2 gillningar

Och du undrar varför ditt ex inte vill ha ert barn i närheten av din sambo?
Dumpa idioten innan det blir värre!

1 gillning

Inte för att vara otrevlig men för guds skull sluta vara naiv!
Öppna ögonen! Du lever med en grottmänniska som tror att han bestämmer allt och en vacker dag smäller det!
Han har inte tagit till fysiskt våld än men han kör flitigt med psykisk misshandel redan.
Nej, han kommer inte att ändra sig!

3 gillningar

Nu är det slut och det gör så ont….jag tog mitt pick och pack och lämnade lägenheten och bor hos en väninna nu: det enda jag tänker är att jag aldrig kommer att se honom igen. Hjärnan säger bra gjort men hjärtat skaver. :cry::cry::cry: känns som att luften har gått ur lungorna
Hur ska man orka efter att ha blivit manipulerad och kontrollerad ett tag? HUR KLIPPER MAN TRAUMA BANDET…:

10 gillningar

Heja dig!
Undrade just hur det gått för dig.
Det gör ont.
Emotionella band finns kvar även om man gjort varann/ själv farit illa.

1 gillning