Pepp, Glädje och framtidstro

Håller med! Väldigt bra att tänka till själv och bli inspirerad av andra. Ska också göra ett försök, här kommer högt och lågt!

Jag är tacksam över:
Mina tre fina barn
Att jag fixat att komma ur ngt destruktivt, flytta och nu landa på ny plats med mina barn
Att jag vågade lyssna inåt och dra i nödbromsen för att vila upp mig några dagar
Min förmåga att inte ge upp och även min vilja att skapa förändring om ngt inte är bra
Min familj, mina vänner, ni här på forumet, mina samtalsstöd mfl som orkar lyssna/läsa allt jag pratar/skriver om
Min nya cykel som fått mig att känna och få både äventyr, frihet och träning, älskar den
Våren, fåglarna, dofterna
Att jag har en snäll och förstående chef

Finns massa fler saker, men dessa kom upp idag.

Nu ska jag ta ett lavendelbad, sedan blir det tror jag bakning med inspiration från @Caro och även sätta upp lite tavlor när alla är igång i lgh.

Kram o ha en fin dag :cherry_blossom:

8 gillningar

Jag är tacksam över

  • mina fina flickor :heartpulse:
  • att jag lyckas omvandla negativ energi till bränsle
  • att jag hittat ny podd som ger mig massor av energi :muscle:
  • det här forumet :heart_eyes:
11 gillningar

Idag är jag tacksam för att vi alla (jag och barnen) är nöjda med att bara vara hemma. Att komma ut och aktivera oss i alla ära men ibland är det så himla skönt med en slappardag hemma och skönt att vi är synkade i det.

Lika tacksam är jag för att vi har en aktivitet inplanerad imorgon som både är vuxet sällskap för mig och en kompis för barnen. Det gör det också lättare att ha den här slappa dagen idag.

7 gillningar

Jag är precis i början, jag har tagit första steget mot skilsmässa genom att beställa hem personbevis för skilsmässoansökan.
Kom på min man i förrgår med att vara på väg till en dejt med en annan kvinna som han haft kontakt med ett bra tag. Hon visste att han är gift, men brydde sig inte om det.
Min man har varit otrogen flera gånger tidigare, i och för sig innan vi gifte oss och fick barnen, men ändå.
Jag befinner mig i ett ångestfyllt djupt mörkt hål nu, men är ändå tacksam för:

  • Mina tre underbara barn! De är så glada, kärleksfulla och trygga

  • Mina föräldrar! De finns där i vått och torrt! Och nu kan vi snart börja umgås normalt igen efter corona helvetet.

  • Att jag fått första dosen vaccin nu

  • Min härliga och mysiga bostad! Allt grönt och allt som börjar blomma i min lilla trädgård. Hoppas jag får bo kvar.

  • Att sommaren är nära!

  • Att jag hittat detta forumet!

8 gillningar

Idag är jag glad och tacksam för:

Att solen kämpar sig genom molnen :sunny:
Katterna som sitter på stolen bredvid mig :heart_eyes_cat:
Altanen som jag precis tvättade av (blev riktigt bra :raised_hands:)
Kaninburen som min dotter målade igår. Nu saknas bara några kaniner :rabbit2: :star_struck:
Smset från en vän som gav mig en reell skratt :joy:
Alla människor som hör av sig och visar sin omtanke :smiling_face_with_three_hearts:
Våren, blommorna, fågelkvitter :blossom:
Att jag känner mig lugn i mina känslor och tankar och kan njuta av nuet :pray:

7 gillningar

Idag är jag tacksam att jag hade oxfilé och potatisgratäng som rester sedan i torsdags och så har jag en bit choklad gömd, på det lite kaffe och en film.

Jag är tacksam att jag nu precis 1 år efter X flytt inte känner mig ensam som var min stora rädsla, utan jag känner att jag trivs själv och jag känner att jag inte behöver anpassa mig efter någon idag, jag gör som jag vill när jag vill :raised_hands: Så ni som i mitt i sorgen, mitt i ångesten det kommer bli lättare :dizzy:

Och jag är så tacksam att så många av er skrivit så fina tacksamma meddelande, så härligt och roligt att läsa :sparkling_heart:

Jaaaa så är jag tacksam att jag ska på en intervju till veckan och jag äntligen känner mig så starkt så jag kommer kunna plocka fram det bästa av mig :partying_face:

7 gillningar

Hejja…vi är många som vet hur det ångestfyllda mörka hålet är och känns…men så himla starkt av dig att nu bara GÅ. Det kommer vara toppar och dalar och det är inte lätt, men du kommer fixa det, låt allt ha sin tid, stressa inte igenom beslut om du mår dåligt. Hejja dig :sparkling_heart:

6 gillningar

Tack! Jag ska försöka ta en sak i taget, det är så mycket som behöver ordnas.
Fick lite ont i hjärtat igår när min dotter på 11 år kom och sa: " mamma, jag vill inte att du ska behöva stå ut med otrohet". Hon hade olyckligtvis råkat höra när jag gråtandes konfronterade min man som var på väg ut för att träffa en annan kvinna.
Dottern hade varit ute med några kompisar, och jag märkte inte att hon gått in genom altandörren.
Min man skrattade bara när jag grät och sa att jag ville skiljas.
Det är så fruktansvärt, men jag har inget annat val än att klara mig genom detta!
Nu sitter jag ute och hör koltrasten sjunga och fåglarna kvittra.
Livet går vidare!

9 gillningar

Idag är jag glad över att ha delat fina stunder under barnets fotbollsturnering. Fått vara med och torka tårar vid besvikelse, dela glädjetjut vid mål, dela skratt då barnen haft skoj mellan matcher, dela vänskap då vi var på gemensam matpaus med andra fotbollsföräldrar och vara med och se då utmärkelse utdelades och barnet fick det för bra kämpande. Hade inte för något velat missa denhär dagen.

4 gillningar

Och att tillhöra ett socialt sammanhang som det innebär med barn och idrott :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Du visar din dotter vad man inte behöver stå ut med som självförsörjande kvinna. Bra gjort!

6 gillningar

Åh vad fint, heja er💪

Ibland önskar jag att forumet tillät mer än en gillning på ett inlägg. @Ami

Det här vill jag gilla tusen gånger, och även inflika att det även gäller söner!

4 gillningar

Så sant, Word på det!!

Absolut! Har två söner också, men de är bara två respektive tre år gamla, så de förstår inte ännu.
Men precis lika viktigt att de ska få lära sig hur en relation/äktenskap ska vara!

2 gillningar

Exakt, men det går att dela flera gånger om! @Ami vi är många som varit nere i det svarta hålet, som inte vid första tanken förstått vad som är bäst för våra barn; men som sakta insett att det bästa är att stå upp för oss själva och visa att man inte behöver tåla att bli behandlad hur som helst. Du må vara nere i svarta hålet nu, men vi hjälper dig upp bara du fortsätter skriva :hibiscus:

5 gillningar

Det här behövde jag höra idag! Har en deppig, lite ångestfylld morgon men ska jag tänka positivt så är jag tacksam över att jag inte mår så här hela tiden, jag har stunder där jag mår bra mitt i alltihop. Just nu är de dåliga stunderna fler, men jag hoppas och tror att om ett år kommer läget att vara det omvända, och att jag ska få må bra större delen av tiden.

Lycka till på intervjun!

4 gillningar

Måndag idag.

Började med regn imorse, på med full regnmundering innan lämning på fsk. Vid hämtning hade det spruckit upp så fick ett infall att vi skulle hinna äta middag ute, hela lilla familjen. Rotade fram picknickfilten från förra sommaren, värmde matlådor i micron och kånkade ut alltihopa till innergården. Det var så rofyllt att få ligga på filten en stund i solen medan barnen lekte; att få känna värmen, andas frisk luft och höra fåglarna på avstånd… Nu textade en gullig granne och frågade om vi ska ta en kvällspromenad om en stund. Stadslivet ändå!

Drömmer om ett annat liv längre fram, med familj, och allra helst på landsbygden, men samtidigt är jag så lugn i den tillvaro vi har just nu, jag och barnen och djuren. Vi klarar oss bra!

Vad tar ni med er för positiva upplevelser från idag?

4 gillningar

Vad härligt det låter @Mirah med middag utomhus! Jag tar med mig en skön simtur under tiden dottern hade simskola, samt en mysig stund vid läggningen idag. Tittade nu i kväll också på en kort föreläsning om tankens betydelse för vårt mående, där frågan/uppmaningen kom att fundera på i vilket tillstånd man vill vara i specifika situationer men också generellt. Glad, energisk, lugn etc. Så det tar jag med mig och funderar på såhär på kvällskvisten.

3 gillningar

Vad fint att du kunde vara närvarande i stunden på simskolan, du har så mycket styrka @Koriander!

Igår när jag rotade efter picknickfilten stötte jag på en massa saker som var i bruk förra sommaren, grillen, simpuffar och annat. Är nästan chockad när jag inser hur mycket jag lyckades göra med barnen förra året när mitt enda minne är att jag låg som en blöt fläck i soffan inne i lägenheten? Men jag minns nu alla grillkvällar i olika parker i vårt område, picknicks på filten, alla badplatser vi besökte? Lyckades t.o.m. åka på resa med hotellövernattning och allting?

Minns att jag var så stressad över att jag mådde dåligt och att det skulle påverka barnen så att dom inte fick någon meningsfylld sommar, men det enda dom minns är hur kul vi hade det med grillen, alla bad och spännande ”resor” (inom två timmar med bil men det fattade ju inte dom).

Med det sagt har vi ALLT att vinna på att vara snälla mot oss själva, även små saker vi gör är stora i sammanhanget, och korta stunder av lycka och välmående är viktiga stunder som lever kvar!

11 gillningar