Otrohet, lögner, barn

Plötsligt meddelar han: “Jag vill träffa dottern innan jobbet”. Jaha, då kommer han. Äter hembakat och är perfekta pappan i 1 timma. Ritar, läser sagor mm. Så har han knappast gjort tidigare, då ville han alltid egna all ledig tid åt sin hobby, och klagade över att ej ha tid med dottern, trots att jag uppmuntrade. Är ju bra för henne, väl så, men VARFÖR i helvete kan han inte göra så inom ramen för familjen? Måste han ha en Britta utanför som bekräftar honom, så att han kan glida in som en kronprins och känna sej bra härhemma. Fan vad jag äcklas och är förtvivlat arg, men håller masken till max för dotterns skull. Så svårt att hela tiden påminna sej om att aset är en ok pappa, fast han är ett arsle till äktaman

EXAKT!!! Min man har bara suttit på en stol när jag lagar mat o diskar inte brytt sig ett skit om det eller tvätt o blommor o sånt. Nu jäklar i havet lagar han mat som aldrig förr. Mina vänner tycker han är sååå bra pappa… Jag kan inte se nåt bra just nu tyvärr…

PRÄCIS! När jag kom hem efter hans hämtardag, var köket skinande rent, mat lagad. Visst, men inte något för oss härinne att fira just nu direkt. Mera någon sorts botgörelse för allt vänstrande. Oh, så bra han mår nu aset. Känner sej duktig och sjysst. Jävla pisshuvud

1 gillning

Ja min är oxå ett pisshuvud. Tycker synd om sig själv som levt med mig i alla år…

Just nu är dottern i en svacka. Gråter, vill inte vara i skolan. Väldigt mammig. Hon går i Förskoleklasd och i dag var jag tvungen att lämna ett gråtande barn, vilket nästan aldrig hänt förut. Pappan kom och åt frukost med oss, men ibland undrar jag om det gör saken värre. Allt är “intakt” härhemma, men pappa sover aldrig hemma mer. Tror det börjar sjunka in nu. Så jävla arg på honom att han utsätter familjen för detta och särskilt dottern, som har särskilda behov vad gäller anknytning. Har ni hittat bra sätt att hantera barnens sorg?

Finnas där. Häromdan grät min dotter utan
Någon anledning. Hon visste själv inte varför. Det skär i hjärtat och se sina barn ledsna och för
Min del så skuldbelägger jag mig själv eftersom det är jag som lämnar. Men ska de ha en olycklig mamma istället??? Är
Det bättre

Hej Sabina!
Vadå du som lämnar? Han lämnade väl er om än inte fysiskt när han var otrogen? Det behöver du verkligen inte ta på dig.

Nu påstår mannen, för jag ver inte vilken gång i ordningen, att han ej har kontakt med bruttan längre. Nåväl, stämmer/stämmer inte, ganska svårt att veta. Han satsar dock mycket på dottern nu, hoppas utan baktankar. Det är väl bra. Hämtar och lämnar vid stationen när vi ska resa, vill hänga med oss. Jag gillar honom inte så mycket längre, hoppas att vi kan hitta någon ok kompisrelation kring dottern. Lite osäker på hur mycket jag ska släppa in honom i hemmet. Riskerar bakslag för egen del. Men å andra sidan vet man inte vilka krav han kommer dra ut ur rockärmen, om jag säger nej till hans besök. Trött

Är det inte konstigt hur oberäkneliga de är? Jag fattar inte hur jag kan ha missat det tidigare… Kram Floriana!

1 gillning

Hej Floriana!
Vad jobbigt. Bara du kan sätta gränser och utgå då vad som är bäst för dig. Håll framförallt kvar dig som hennes fasta punkt. Är han engagerad nu, ta allt han kan ge utan att engagera dig känslomässigt.
Om han vill hand om dottern, hon mår bra av det och det är ok för dig, låt honom. Passa samtidigt på att stärka dig själv och fylla på batterierna och förvånas inte över att han kanske sviker igen.

1 gillning

Det där är jag också rädd för. svårt att avvisa när det handlar om att umgås med sina barn. Som EMU sa stärka sig själv och stäng av känslorna när du ser honom. Fast det är svårt jag ver

1 gillning

Känner jag håller på att bli sjuk, förhoppningsvis inte influensa. Fasen vilken sits. Känner faktisk ingen i närheten. Då är jag rätt beroende av Xet.

Börjar prata jul. Jag föreslog att vi har julafton som i fjol och att dottern å jag sen åker til mina föräldrar juldan. Nä, han tycker vi ska spendera mellandagarna tillsammans. Egentligen skulle vi varit hos mina föräldrar julafton, min bror och jag turas om att vara med dom, nu får de sitta själva på julafton. Mannen har aldrig gillat att åka till min familj, så dottern å jag brukar oftast åka själva. Nu vill han att vi stannar hemma. “Nu är det inget av det gamla som gäller längre, nu är det viktigaste vi 3”, sa mannen nu. Jaha, hur F ska jag tolka det? HAN behöver space för att tänka igenom saker och se om han står ut att långsamt närma sej familjen igen, typ. Han han han. Jag då, som utsatts för otrohet och svek?:scream:

Hej Floriana!
Beslutet ligger ju egentligen bara hos dig eller honom om du ska lämna. Jag har just fått vetskap om de mest förkrossande saker om min man. Oförlåtliga saker som gör att vi aldrig kommer att kunna försonas och kanske aldrig kunna befinna ens på högtidsdagar o dylikt tillsammans. Endast du vet när din smärttröskel är nådd, endast du kan bedöma om det är värt din sinnesro och ditt tvivel.
Inte till sådan stor hjälp, jag vet men fråga dig om det är värt det? Är han värd det. Min var det inte.

Nä det är 10 000 kronors frågan! Tack för klokt inlägg, så ledsen för din skull att din man varit sånt extremt asshole. Men det kanske min varit oxå - misstänkt otrohet förr genom åren. Sinnesro…inte direkt usch, men oxå jobbigt att vara utan barn på julen ev

EMU: förstår vad du menar med att det finns ingen försoning framöver. Jag har också insett det. Det är på nåt sätt lite lättare att gå vidare när man väl vet att så här är det. Jag ska leva mitt liv o vara glad - så ser exet att jag har ett liv utan honom. Tänker vara väldigt noga med vem jag släpper in i mitt liv framöver. Kommer nog aldrig blotta strupen igen, det gör för ont…

Hej MissCilla
Kan inte se hur jag ska kunna träffa någon i framtiden även om jag förstås drömmer om tvåsamhet.

Nej jag förstår dig verkligen men blir lite glad när nån skrev (kommer inte ihåg vem) att det finns män där ute som är helt annorlunda.

Hej MissCilla!
Visst finns det sådana män. Mina svågrar, min pappa en av mina bästa vänner och många fler. Problemet är väl att de ofta är upptagna.

Tänker på min stackars dotter…familjen, såsom hon känner och älskar den, har trasats itu. Hatar detta faktum! Fortfarande två lika nattduksbord på varje sida om “stora sängen” och två kuddar, fast sängkläderna är förstås grundligt tvättade. Fortfarande hans klockradio, penna och böcker på hans nattduksbord. Fan vilken skit detta är

1 gillning