Oskyldigt anklagad

Eftersom ni blir så upprörda och knappt tror mig så kanske detta är riktigt ovanligt. Eller?

Nu var mina barn igen utomlands med sin pappa och hans nya och hennes barn. Jag hade inte godkänt det eftersom jag ville träffas och tala om alkoholen först. Men pappan vill inte träffas så han åkte ändå.
Jag var orolig för alkoholen men höll mig lugn…
I förrgår får jag en film då barnen sitter o röker på krogen… Ok bättre än dricka men såklart blir jag orolig igen.
Tar mitt sista lilla halmstrå och skickar till barnen ms farfar och ber honom tala med pappan att han måste tala med mig, jag har gått BIFF-kurs nu (Barn I Föräldrars Fokus) och de belyser vad viktigt det är att vi föräldrar talar med varandra. ”Snälla kan du hjälpa mig och få din son att vilja tala med mig mig?”
Då fick jag till svar

Hälsa dina BIFFAR på socialtjänsten att barnens farfar har fullt förtroende barnens pappa. Jag ifrågasätter däremot ditt omdöme.
Tänk det onda först och det goda sist så blir det nog bättre.
Tag hand om dig ! Barnen far inte illa.

Hälsningar farfar”

Suck

1 gillning

Men du, om dina barn satt och rökte på denna film så kanske de inte är så oskyldiga som du tror? Det kanske inte är styvmamman som ljuger….måhända att hon har gett alkohol till sina barn men nekat dina, hon kanske talar sanning.

Vem skickar denna film till dig när barnen sitter och röker? Jag förmodar att det är dina barn som röker på filmen, annars vore det lite väl hispigt att du reagerar på detta sätt.

1 gillning

Här skriver du att dina barn säger att de fått alkohol av henne.
Styvmamman säger själv att hon gett sin dotter men nekat dina barn. Hur vet du att dina barn talar sanning?
Du utmålar dem inte så snyggt. Du skriver att det är ”allmänt känt” att styvmamman ger sina barn alkohol, hur vet du det? Känner du henne? Ditt ex beskriver du som en rik knös med snygg lyxig villa, bra jobb, det var vad isf vad du trodde att socialen skulle se när de gjorde hembesök.
Ibland lyser det lite bitterhet och svartsjuka igenom dina rader, lite som ”den snygga rika gentlemannen med den elaka styvmodern”. Det är en ganska vanlig sak att känna.
Jag kan ha fel men det är den känslan jag får.

Här vet jag inte vad som hände. Det ser ut som om jag gillar inlägget men jag har egentligen inte tagit ställning alls, men får inte bort ”gillandet” från mig, måste kommit åt på skärmen av misstag när jag läste. Nu kan jag inte avmarkera ”hjärtat”. Men så vet ni båda @MadamM och @Mamma17, om läget. Konstigt bara.:face_with_monocle:

Varför blir jag ifrågasatt? Varför skulle jag här, i detta anonyma forum hålla på att ljuga?

Mina barn har berättat för mig att de fått alkohol. Min son som blev full och fick sin första fylla har berättat. Alla mina älsklingar har berättat.

Jag vet att styvmamman ger sin 16 åring alkohol dels för att hon skrivit det själv till mig och dels för att mina barns pappa (hennes nya) bekräftat det och min dotter sagt det. Vad mer behöver jag?

Ja, mitt x är är multimiljardären. Så vad?

1 gillning

Jag tror att det blir så här just precis för att de är förmögna.

Jag orkar inte mer
Det är som en skräckfilm.
Jag bad nyss mitt barns farfar om hjälp. Mitt sista halmstrå. ”Kan du snälla be X tala med mig. Vår dotter mår inte bra” Jag är troende. Jag går inte i kyrkan och så men jag tror på Gud. Och får svar från farfar

”…,Tänk det onda först och det goda sist så blir det nog bättre.…”

Som kristen och som någon som kämpat för mina barn…
Jag är förstörd…
Orkar inte mer… jag vill inte bli ond

1 gillning

Stor kram till dig!
Jag har inga bra råd. Jobbig situation du och barnen är i.

1 gillning

Hur många gånger har styvmamman gett sitt barn alkohol? En gång på en semesterresa?
Hon hävdar ju att hon inte gett dina barn alkohol. Jag menar inte att du ljuger. Det kanske är barnen som ljuger. Sitter de och röker på en film som du får skickad till dig så är de kanske inte så oskyldiga som du tror. De kanske säger att de fått alkohol av henne för att skydda sig själva.
Men uppenbarligen så både röker och dricker de.
Det är inte speciellt svårt att köpa alkohol utomlands för ungdomar.

@MadamM… känner du, direkt eller indirekt, @Mamma17 :thinking:

2 gillningar

Hur skulle jag kunna göra det, det här är en anonym sida.

2 gillningar

Gör du?

3 gillningar

Anonymt eller inte, många historier är väldigt personliga så skulle ett ex… eller en styvmamma tex hitta hit och inte vara helt bakom skulle de säkert kunna lägga ihop ett och ett. Har hänt tidigare och kommer hända igen.

Dina svar har ett väldigt starkt engagemang för att försvara styvmamman. Känslan är att det är personligt. Men du är kanske en styvmamma som haft problem med din partners ex eller nåt därför du går så hårt mot ts och hennes barn.

2 gillningar

Om du hade läst det jag skrivit innan så hade du vetat utan att behöva ta till gissningar och spekulationer. Jag tycker att det är tvärtom, många går hårt mot styvmamman, trots att mamman har ”erkänt” att styvmamman har skrivit till henne att hon inte gett alkohol till hennes barn, bara sitt eget.

Har du stalkat mig :joy:
Jag har läst andra trådar men har nog inte kommenterat. Jag har inte hittat någon annan tråd med samma problem som min vän som jag skrivit om innan, det här är snarlikt men motsatsen.

Hade jag känt personen ifråga så hade jag skrivit det samt skrivit att jag känner till sanningen.
Jag är väll helt enkelt en kritisk person och gillar att se saker från olika sidor.

1 gillning

Jag tror inte det här är rätt ställe för att ifrågasätta. Man får ha förståelse för att det kommer in människor i olika stadier av kris och då är inte den typen av ifrågasättande till hjälp. Man kan komma med råd som fungerar bra även för det fallet att det inte skulle vara så att barnen fått alkohol av styvmamman.

2 gillningar

Nu har det blivit så här, för er som vill veta…

Socialtjänsten blev inblandad. Efter att dottern bor hos pappan så går allt utför. Skolan har gjort anmälan och många är i blandade nu.

Mer VÅGAR jag inte berätta än, förrän det är över.
Kanske är mitt x här eller ni känner honom?

Men efter två års kämpande så känns det som att detta kanske blir mitt sista kapitel som slutar okej.

Jag har sparat allt och skriver en bok. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag gjort annorlunda.

Det jag lärt en stor läxa är att Familjerätten och socialtjänsten gett mig totalt fel information under alla år. Jag råder er att kontakta en advokat redan från början så att ni får reda på hur det egentligen funkar.

1 gillning

Vad hade du gjort annorlunda?
Det är ju inte lätt att förutse hur en annan part ska agera och reagera, men betydligt lättare att säga i efterhand, vad man borde ha gjort.

Till vad skulle du ha kontaktat advokat, med vilket uppdrag?

Hoppas allt löser sig till det bästa och inte eskalerar konflikten, för det gynnar ingen, även om du sitter där och ”har rätt”.
:heart:

1 gillning