Orkar inte mer

Jag har inte så långt till Jönköping om det blir en träff där.

Fredag kväll vecka 6?

Vecka 10 fre? Träffas ni så kan vi ses annan gång. Ha en toppenhelg!!!

Jag har min son jämna veckor så jag har svårt de veckorna.

Tillbaka igen

Har varit i fjällen med barnen och en annan familj en vecka nu.
Mått ganska bra faktiskt, älskar att vara med barnen.

Kom hem igår, och det var precis som ju närmare vi kom hemåt desto närmare kom ångesten.
Har lämnat barnen på dagis idag och är själv hemma sjuk i influensa.

Och gråter, gråter och gråter.
Jag letar efter vägar ut ur eländet men känns som jag bara gräver mig djupare ner.

Känns som jag inte KAN leva utan mina barn som är det enda jag lever för.
Det gör så ont.

3 gillningar

Kör ni obruten varannan vecka ? Om så är fallet, finns inte möjlighet att “låna” barnen nån gång under exets vecka ? Behöver ju inte sova över, utan kanske äta middag, fara och bada eller bara mysa hemma nån timme.

Jag står inte ut med att vara ifrån barnen en hel vecka i sträck, dels är en minsta bara tre och dels har jag varit hemma med dom alla på heltid då två senaste åren. Så jag har förhandlat till mig en middag i veckan på den andres vecka och kanske eller lunch/fika på lördag om det inte finns några planer.

MimmiJ
Är ju kanonbra om man kan ha nån stund med barnen på den andres vecka :+1:

1 gillning

Vi har gjort det ibland att den andre hjälpt till med någon aktivitet gör att träffas lite extra, tyvärr har barnen oftast inte tyckt om det. Uppbrotten och bytena är jobbiga för dem och de där extra träffarna har ofta slutat med gråt och upprivna känslor. Detta trots att jag och min fd man har en god relation och bra samarbete och dubbel uppsättning av det mesta så det är inte så mycket packande heller. Det är säkert olika mellan olika individer och åldrar ( våra är 7, 10,13)
Det kan säkert fungera bättre för andra.

1 gillning

Vi bor ganska nära och vill barnen komma över på den andres vecka så är det helt ok för båda.
Vi har en bra kommunikation om det vilket är skönt.

Äntligen en positiv nyhet!
Har hittat en lägenhet som är 6000kr billigare i månaden. Inte mycket mindre heller!

5 gillningar

Vi hade liknande erfarenheter. Sambons yngsta dotter hade en avbrottsdag mitt i veckan på mammans enträgna önskan. Dottern hatade det, till slut var även mamman tvungen att gå med på att köra hela veckor.

2 gillningar

@Johan77 hur har det gått för dig?

Hej!

Tack för att du hör av dig!
Jo mitt liv har börjat komma tillbaka!
Självförtroende, energi och livsglädje!

Hur är det med dig?

Kram

2 gillningar

Så var man tillbaka.
Livet känns skit.
Ensam, längtande, förstörd inombords.

Dejtat mycket men inte funnit någon att dela resten av livet med.
Ser bara fel och brister. Lite i andra, mycket i mig själv.

Att ensamhet kan göra ont.
En satans smärta.

1 gillning

Usch förstår dig… läste ditt första inlägg. Känner igen mig💔
Paniken osv. Alla känslor du skriver känner jag just nu…

Hur kommer man vidare? Det har gått två år och jag känner mig som ett vrak.
Saknar inte exfrun över huvud taget, men är så fylld av misslyckande så jag går sönder.
Blir ledsen med barnen emellanåt och skäms som bara den för det.

1 gillning

Skjønner du har det tungt. Prøv å slutte med å gi deg selv mental juling, det er ikke bra å gå rundt i en negativ sfære hvor man anser seg selv som mislykket og skammer seg. Hvorfor skal du skamme deg ovenfor barna? Du er et menneske, med følelser, på godt og vondt. Vis barna at du er et menneske og ikke følelseskald. De vil jo i ettertid, når de blir eldre, lure på hvorfor du ikke viste følelser når du hadde en tøff tid. Du har ingenting å skamme deg over.

Styrkeklemmer :hugs::hugs:

1 gillning