Orkar inte mer

Befinner mig om några veckor i samma situation. Exfrun flyttar och jag står ensam kvar med en väldigt dyr nybyggd lägenhet som var tänkt som mellanlandning mellan huset vi sålde och tills vi hittat nytt. Finns inget annat boende att få tag på här heller i denna bostadskris.

16 000kr i månaden??

Inte riktigt, men misstänker att jag rör mig i en lägre löneklass då jag inte är välutbildad. Så för mig blir det väldigt dyrt, gruvar mig redan dagarna jag eller barnen blir sjuka, bilen går sönder eller andra oförutsedda utgifter.

Var bor din fd fru nu då?

Fick hon lägre boendekostnader än dig och hur gick det till isf.?

Min exfru bor bara 100m bort, billigare hyra, men som läget var så funkade det bra.
Har gått ner ordentligt i lön så nu är det tufft…

Men allvarligt, 16’ i månadshyra… var det i den lägenheten ni bodde innan skilsmässan?

Är det verkligen en skälig hyra… är det någon form av gigantiskt penthouse eller vad?

Nej vi bodde i hus tidigare.
Ja det är en ganska speciell lägenhet.

Men det låter ju som att du faktiskt skulle kunna jobba med nåt extra och enkelt då när du inte har barnen. För att inte vara ensam, träffa nytt folk, få extra pengar etc

Du står i alla tänkbara köer och söker med ljus och lykta efter en billigare och mindre speciell lägenhet, eller hur?

Alltså hur stor är den där lägenheten egentligen, för 16’ låter ju så exceptionellt… du måste verkligen ha tjänat oerhört bra för jag kan inte ens föreställa mig hur jag skulle fått det att gå runt (så att livet inte var enbart vatten och bröd-ish) med min lön och två barn på en sådan hyra :cold_sweat:

Det finns många här som bryr sig om dig, jag hoppas att det kan hjälpa dig en aning även om det verkar vara så tufft för dig nu.

Skickar styrkekramar!

Tack!
Det är så skönt att det finns underbara människor därute!

Önskar det kunde infinna sig lite balans i livet, det är allt jag vill just nu…

1 gillning

Jag undrar när den där balansen infinner sig egentligen, om den ens gör det?

Förstår inte varför det ska vara så tungt…
Hade jag inte haft barnen -som är mitt allt- skulle jag sålt allt och dragit ut i världen eller nått…

Hänger på:joy::joy::yum:. Vore Nice o bara dra…Men det går ju inte så enkelt.

Vi är ju så många som delar samma öde, skulle man inte kunna dra ihop en träff? Träffa andra i samma sits och ventilera?

Vart bor ni?

Ja gärna ses framöver. Jämna v funkar bäst…

Värnamo. Jämna veckor funkar!

Jönköping…då drar vi ihop nån träff framöver…i februari.

Hade det inte varit för barn och hästar hade jag flyttat till Göteborg direkt…