Och så var sagan slut

Tack Noomi, det kommer jag göra. Det finns ett stöd som jag hittar här. Tack

2 gillningar

Tack för det du skriver. Våra barn blev förstörda igår när vi berättade.

Det är de veckor utan barnen som jag kommer må sämst. Jag har alltid tyckt att höra barnen i huset.

Det är tungt nu.

4 gillningar

Åh💔… ta hand om dig och barnen. Ni kommer klarar er igenom detta, även om allt känns botten nu.

Kram :pray:

2 gillningar

Jag tror inte att man kan laga ett äktenskap för barnens skull. Tyvärr. Man måste känna något för partnern man är gift med. Det är min teori utifrån mina erfarenheter.

Det där pirret i magen verkar många tycka är att älska. För mig är det att vara kär, något man är i början av ett förhållande där allt är rosa moln och man är helt lyrisk. Den “kär känslan” utvecklas, mognar och blir djupare. DET är något jag tror att många inte vet vad det betyder och tror att det är dags att dra.
Jag är inte så sugen på att gå tillbaka till det stadiet där man levde med “pirret i magen” om jag ska vara helt ärlig. Det blir som att gå tillbaka i relationen istället för att låta den växa och utvecklas, känns fel i min bok.

Jag tror (mycket jag tror nu :slight_smile: ) att många hade behövt gå i parterapi när det där “pirret i magen” börjar avta så att man lär sig hur man ska vårda sin relation och ha förståelse för att en relation inte är statisk utan förändras med tid.

10 gillningar

Tack Masai

1 gillning

Det tror jag också Stark1 men jag tror också på att man måste prata om något känns fel. Oavsett vem som känner så.

Kan man inte prata öppet så är det svårt att upprätthålla en relation.

Och kan man inte prata öppet då är parterapi ett bra exempel.

3 gillningar

Nej det tror jag inte heller, men jag anser att de är det bästa exemplet med att försöka, om det är att det inte finns något i äktenskapet som gör att barnen far illa.

1 gillning

Idag bröt jag ihop fullständigt. Inatt är den sista natten jag någonsin kommer att sova med min partner.

Det är sista gången jag kommer känna hennes värme på det sättet och sista gången jag kommer höra hennes andetak.

Det är sista gången jag kommer höra ta nässpray på morgonen när hon vaknar. Hon är beroende av det.

Det är också sista gången vi kommer att vakna upp tillsammans. Det är svårt, i 12 år har det varit så.

Alt känns så jävla tungt nu. Fy fan. Hur ska man någonsin kunna lita på någon.

6 gillningar

Broder.
Du kan inte lita på någon.
Inte på någon alls.
Det inkluderar även dig själv.

Jag har läst din historia.
Jag ska be dig göra det som många andra bett dig.
Ta av dig dina rosa glasögon.
Fast på ett annat sätt.

Om du rannsakar ditt minne och betraktar er samvaro objektivt med en utomståendes ögon, ser du något som skaver i relationen? I hennes sätt att vara? Uttrycka saker? Selektiv perception, broder, selektiv perception. Det betyder att vi väljer vad vi vill se och höra. Hur mycket bygger vi på faktiska omständigheter, den sakliga vekligheten och hur ofta bygger vi på lösa antaganden, förhoppningar och drömmar? Människor ändrar sig inte efter våra önskemål. Vissa beteenden, egenskaper, karaktärsdrag sitter som berget, som ett arvsanlag typ hårfärg eller ögonfärg. Förvisso kan du lura omgivningen, kanske till och med dig själv, ett tag med att färga håret eller bära färgade linser men förr eller senare, på ett sätt eller ett annat kommer verkligheten i kapp.

Kanske finns det en uppriktig önskan hos en partner om en grundläggande förändring i sitt beteende men förmågan till det saknas.

Broder.
Vad som hänt mellan dem är jag icke underkunning om, ej heller den relation ni har haft.
Jag har levt i en relation där min partner tyckte att det fungerade, i varje fall påstod hon det till mig fast hon sa annat till våra gemensamma vänner och till sin familj, medan jag tyckte annat. Efter två otrohetsaffärer - dock båda avslutade - och när jag låg bredvid henne och drömde om en tredje såg jag mig själv utifrån, funderade på vilket kräk jag hade blivit, om det var sådan jag ville vara och kom fram till att nej, det vill jag inte. Jag hade ingen ny på gång, det var en lyckligt gift kollega jag kände attraktion till men ingen som jag stött på eller tvärtom. Men det var då det stod glasklart för mig att mitt äktenskap för längesedan hade passerat bäst-före-datum och det var lika bra att ta sin mats ur skolan.

Nu finns det väl ingen bra tajming för uppbrott men det här måste jag säga var bland det mest okänsliga och sämsta tänkbara tillfället så nära jul. Men hur som.
Kanske har hon någon på lut.
Kanske är det mer mellan dem än vad hon medger.
Kanske är det som hon säger, att känslorna hon fick för den andre var det som gjorde att hon insåg att hon var färdig med er relation.
Kanske söker hon nyhetens behag.
Kanske kände hon att hon nått vägs ände.

Jag förstår att det känns tungt.
Men, broder, du existerar för din egen skull, inte för någon annan.
Andra människor i ditt liv kommer att komma och gå.
Barnen växer upp, flyttar hemifrån.
Den enda du har livet ut att umgås med från vaggan till graven är dig själv.
Det är hemskt och dränerande för en partner, för barn, att vara någon annans livsluft och mening med livet. Det blir sällan bra.
Så lär dig att umgås och trivas med dig själv i ditt eget sällskap, annars kommer ingen annan att göra det heller. Den meningen känner rätt många igen som läser trådar där jag kommenterat.

8 gillningar

Rulle, den sista meningen kommer jag ta med mig i livet.

Tack för att du delar din tankar. Det värmer att höra andras historier.

Du har läst min historia. Då vet du att vi köpte ett radhus vi väntat på 1.5 för att den ska byggas klart. Vi har väntat på ett Mail så att vi vet vilket datum vi kan flytta in.

Ödets ironi. Idag kom mailet. Med ett datum.

4 gillningar

Tack.
Vill du läsa min hittar du den under “Jag - en svikare”

Ödets ironi som sagt. Slag i solar plexus.

Tack, ska läsa den.

Jag är ledsen både för er förlust och för det jag nu kommer skriva. Mitt ex svor upprepat på sin sons liv när det gällde andra kvinnor. Många av dom orden har bevisats osanna sen dess. Jag fattar att du vill tro henne, men snälla, var beredd på att det kan finnas mer här. För din egen skull, förbered dig.

4 gillningar

Hej, någonstans undermedvetet gör jag det. Det mesta av tiden går att trösta min äldsta dotter som har tagit det här väldigt hårt.

Det gör så ont att se sina barn så ledsna för något själv man inte gjort.

5 gillningar

Bra. Jag förstår att det är tungt att se barnen så ledsna. Men det bästa och egentligen enda du kan göra, är att ta hand om dom och dig själv nu. Bättre dagar kommer, även att det inte känns så.

3 gillningar

Jag är inne på samma linje som dig. Det kom som en chockbomb för mig. Hade ingen aning …
igen förvarning, inget bråk.

Hade redan hittat nån via chatt , inte träffats innan. Så det är en viss otrohet eftersom känslorna var redan där åt annat håll trots vi var gifta.

Räkna inte med att få svar, jag fick aldrig några svar.

Det gäller inte bara kvinnor!! Gifta män kan också vara jäkliga.

6 gillningar

Ingen idé att kommentera Tailors bittra slutsatser om kvinnor. Bara ett tips.

4 gillningar

Ångest, denna ångest.

Varför?

3 gillningar