Ny partner, sexlivet! Rådgivning

Den här serien kanske kan var nå’t?

Jösses Tailor. Var har någon skrivit att det är ett krav för bra sex? Ingen har påstått att alla får det och som du ser finns kvinnor som inte får det. Varför så förbaskat otrevlig och bitter? Här ges bra råd och tips och du är bara spydig.

1 gillning

Jag tycker man ska komma så många gånger man kan och orkar… TS har kommit med andra partners. Finns ingen anledning för kvinnor att inte jobba på att komma flera gånger. Själv är jag ganska fixerad vid att komma eftersom det är så jävla skönt.

Jag kan absolut nöja mig med bara två orgasmer och har också gjort så ett fåtal gånger.

@Agda

Du ska göra något i stil med att onanera framför din partner, så du visar vad du stimulerar och hur du stimulerar för att sedan få en orgasm, utan att prata.

Sen vid nästa tillfälle får han prova, här måste du slappna av och bara visa med andningen och kroppen hur du njuter. Sen får du visa igen på dig själv vid nästa tillfälle. Repetera några gånger.
Vid dessa tillfällen måste ni ha en tydlig paus efteråt och fundera på vad som var bra/dåligt och prata.

Känns det obekvämt ? sätt på dig själv en ögonbindel så du inte tar intryck av hans ansiktsuttryck, i båda delövningarna.

Om det hela är obekvämt med tanke eventuella prestationskrav ( du vill komma och han vill få dig komma ) så öva på att slappna av och vara bekvämare med varandra nakna.

När han väl får dig komma på ett sätt så kan han få dig att kanske komma på nästa sätt eller helt enkelt fingra under tiden.

Min tankar enbart och inte är jag någon expert. Har funkat bra för mig och en partner som behövde komma ifrån prestationskrav på att komma för henne själv.

1 gillning

Något krav på multipla orgasmer har inte ställts vad jag kan läsa, men TS väntar fortfarande på åtminstone en…. :grinning:

2 gillningar

Helt rimligt. Hade vi snubbar i regel kunnat komma 5-6 gånger på raken tror jag inte någon hade velat avstå det, utan de flesta hade nog strävat efter att maxa utefter vad de orkat. Det är ju gött liksom.

Sen är det inte alla kvinnor som kan komma många gånger på raken heller, vissa fixar bara en, så det är dumt att ha det som en normalbild, då kan de som bara kan komma en gång kanske känna sig defekta. Och det hade ju varit onödigt.

Det ska inte behöva vara jättekomplicerat egentligen det här. Båda parter bör vara intresserade att göra det skönt för varandra, och vara intresserade att lyssna på sin partner vad den gillar och inte gillar. Gör man bara det så borde resten komma (höhö) naturligt.

3 gillningar

Tänkte bara uppdatera och tacka för allt engagemang, alla tips, åsikter och tankar :slightly_smiling_face: Jag tog upp problemet, vi pratade om det ännu en gång. Och sen när vi hade sex kom jag under förspelet. Likadant gången därpå så det finns hopp :wink:

11 gillningar

Brukar ha en tes när det handlar om sex - practice makes perfect! Dvs det är inte alltid en “talangsport”…

Eller som den gode Ingemar Stenmark en gång sa; “Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag!”.

Grattis Agda!

3 gillningar

Lite som matlagning. Ha koll på vad som faller sällskapet i smaken, och sen ha lite vana i köket. Att gå in med inställningen att man själv eller den andra automatiskt ska veta vad som passar och hur detta ska ordnas är att lägga lite väl stor förhoppning på rå talang. Då ska man ha en jäkla tur om det blir rätt.

2 gillningar

Jo, men det är ju förutsatt att man faktiskt är engagerad och intresserad av att göra sexet tillfredsställande för partnern. Att bara göra det skönt för sig själv kan man ju göra 100 ggr och visserligen kanske bli ännu bättre på att göra det skönt för sig själv men inte ett dugg bättre för partnern. Men nu verkar det ju vara rätt spår för TS vilket ju är kul att höra!

1 gillning

Vilka bra/roliga inlägg. Ingen talangsport :joy:

Liknelsen med matlagning var också bra, vill man käka ihop fler gånger så är man ju mån om att det blir gott, uppskattas och att man vill ta en portion till.

Bryr sig inte kocken om att maten uppskattas lär man ju inte komma tillbaks….

3 gillningar

Absolut. Helt enig. Jag är säker på att “Ingemar Stenmark” var engagerad och intresserad. Nu pysslade han iofs med en individuell sport… :rofl: …men jag är säker på att han hade bra träningspartners…

Som gammal fotbollsspelare så handlade min träning inte bara om att jag skulle bli en bättre fotbollsspelare, utan förhoppningsvis hela laget. Sex kan ju ses lite som en “lag-sport”, backlinjen måste kommunicera med mittfältet… it takes two to tango liksom…

nog med fåniga sport metaforer. Det var allt från radiosporten…

3 gillningar

Det går också alldeles utmärkt att träna på faktiskt. Finns hur mkt bra övningar som helst :wink:

Äh, då är det snarare den som brukar komma sist som borde öva på att komma snabbare! Gör tävling av det på riktigt: Den som kommer först vinner!

1 gillning

:joy::joy: Försten slipper disken då?

2 gillningar

Exakt! :smile:

1 gillning

Nu förstår jag varför jag alltid diskade när jag var gift :wink::smile:

3 gillningar

Och nu fattar jag varför jag aldrig diskade :person_shrugging:

2 gillningar