Ny partner, sexlivet! Rådgivning

Jag skilde mig för ca 1,5 år sedan och träffade en ny kille efter 7-8 månader som jag tagit det väldigt långsamt och försiktigt med. Vi träffas ca 10 dagar i månaden, när vi inte har barnen. Han är en fantastisk man på många sätt och jag vill verkligen ha honom i mitt liv och jag kan se en framtid med honom.

Han får mig att känna mig otroligt fin och sexig, det pirrar i mig när han tar på mig och vi har på ett vis fantastisk sex men…… han får mig aldrig, eller väldigt väldigt sällan att komma. Jag har tänkt att vi behöver lite tid, att det kommer ge sig då jag alltid fått orgasm i tidigare förhållande. Och jag är nära varje gång, jag tycker det är skönt men jag kommer liksom inte över mållinjen så att säga. Jag tycker det här är ett problem och vi har pratat om det men då har jag sagt att jag nog bara behöver lite tid men nu börjar jag bli besviken efter varje gång. Jag kan ibland känna mig som en kn***docka. När han blir för upphetsad så ”glömmer” han kanske mig. Jag tänker att han borde prova sig fram med olika tekniker eller vad man ska säga. Vill man ha något man inte har får man göra ngt man inte gör. Och jag tycker inte att hela ansvaret att få orgasm ligger på mig, jag har sagt vad jag gillar och inte gillar, vi har pratat mycket om sex men ändå kan jag känna att han gör samma gång på gång och gick det inte för mig förra eller förrförra eller gången innan dess, varför skulle det göra det nu då? Jag vill att han ska få mig att komma, inte att jag måste fixa det på egen hand eller använda leksaker varje gång.

Men vad ska jag göra.? Måste jag verklige ta snacket med honom igen? Förmodligen. Jobbigt, då det känns som att hans självförtroende kommer ta stryk men jag vill inte heller leva resten av mitt liv med att inte få komma tillsammans med min partner.

Men vad gör man, en fantastik man på många sätt förutom att han inte kan få mig springa över mållinjen vid sex….I-landsproblem? Ja visst :upside_down_face:

Tar gärna emot tankar och synpunkter.

2 gillningar

I landsproblem säger du…tycker ändå att de är ett stort problem🙈 visst att man inte kommer varje gång. Men att näsatn aldrig komma, då är de ju ett problem. Om ni tetsar en annan ställning? Blir de skillnad då?

1 gillning

Vi har olika ställningar flera gånger varje gång och vi har nog provat det mesta sen har vi ju favoriterna såklart och jag är som sagt nära, det är skönt men inte så att jag kommer ändå. Jag tycker jag har förklarat i detalj hur jag gillar det. Och att jag behöver längre tid på mig än honom…. Men vad tycker du? Måste jag ta snacket med honom igen, och hur gör jag det? Knappast direkt efter sex antar jag? :joy:

1 gillning

Å så svårt, hur länge har de varit så? Nä ibte efter sex​:rofl::rofl::rofl::rofl:

Det har varit så hela tiden, alltså i flera månader. Jag kom från en förhållande där vi inte haft sex på flera år så jag trodde att det skulle lösa sig av sig själv, att jag inte riktigt kunde slappna av men jag hade uppenbarligen fel. Ibland tänker jag, hur har han kunnat ha längs förhållande innan :see_no_evil: men alla gillar ju olika så jag kan ju inte tänka så.

Det är inte helt enkelt att prata om heller. Lättare att skriva men det kan ju lättare misstolkas…

1 gillning

Ja jag förstår…fan va jobbigt…för de är ju så viktigt att de verkligen fungerar. Om han tillfredställer dig först ett tag innan ni har själva sexet då? Jag skulle prata om de igen i alla fall… för de är såpass viktigt att de funkar för båda parter.

1 gillning

Alla män, trodde jag, vet att det vanligtvis inte är lika lätt för kvinnor att nå orgasm och speciellt inte då av bara in-ut sex.

Någon man skrev i en annan tråd att han alltid såg till att hans partner kom först och det är väl det man önskar av sin partner för när mannen väl kommit så är det ju ”game over”, medan kvinnor ofta kan få fler orgasmer.

Du vet ju redan att ni måste prata om detta, det finns inget annat sätt och ja, hans självförtroende kanske får sig en knäck, men om du vill leva med denne man så måste ni ju kunna prata om allt. Dessutom kan jag tycka att sex är något basalt som måste fungera. Annars når ni ju ingen fördjupning av relationen utan fixar bara när allt är frid och fröjd och inga problem behöver hanteras. Det är ju inte hållbart.

I-landsproblem? Det beror väl på vad man refererar till, men om vi håller oss till relationer så är väl otillfredsställande sexliv i dignitet med inget sexliv, kanske t o m större. Att ens partner inte ”ser” ens njutning som en förutsättning för dennes njutning. ”Alla” njuter väl lite extra av att få partnern att njuta, det är ju en del av tvåsamheten. Visst kan man bli självisk och ”glömma bort sin partner”, men inte varje gång.

3 gillningar

Tycker det är en bra ide att ni satsar på att göra annat än penetrationsex tills du kommer. Så att han ser att det går och lär sig hur. Ärligt låter det väl som att han är van att kvinnan inte kommer och inte ser det som ett stort problem. Tycker han förtjänar att få självförtroendet lite knäckt över det faktiskt.

3 gillningar

Om din partner bryr sig om dig så borde han ju efter den första reaktionen (ev knäckt självförtroende) faktiskt vilja ”lära sig” hur just du funkar och vara mån om att du också njuter o kommer till final :grinning:

2 gillningar

Du har så rätt, behöver nog bara höra det från andra också. Han har sagt att han gärna fortsätter med mig efter att han kommit men jag har sagt att jag hellre ser att han lägger den tiden på mig innan han kommer. För när han är klar är han ju klar och då blir jag typ stressad av att också ”bli klar” vilket blir väldigt avtändande. Men han verkar inte ha tagit till sig den informationen. Jag har informerat om att jag inte kommer om inte klitoris stimuleras…. Ibland funderar jag på om han inte lärt sig ngt om kvinnors njutning i sina tidigare förhållande :see_no_evil:

Jag har nog värderat mig själv och min njutning för lågt. Veckan som kommer är vår vecka så att säga, får väl hitta ett tillfälle och prata om det igen…. Det lustiga är att det var han som var på i början om att vi skulle prata om sex för att få bra sex…

1 gillning

Kanske vet han om sin brist och faktiskt är intresserad av att lära sig mer.
Det kan ju vara jobbigt att säga att man inte vet, när man som du säger har några förhållanden bakom sig.
Det finns hopp :grinning:

2 gillningar

Jag får nog hålla med @Tailor om att man själv får ta lite ansvar över sin egen njutning också. Du skriver att du är nära men kommer inte över mållinjen, Kan du inte hjälpa till lite själv då? Så kan snubben kanske anpassa takt osv för att du ska komma. Men då förutsätter jag att han gillar att göra det härligt för dig innan och under tiden osv. Om han inte bryr sig alls om din njutning är det ju illa.

1 gillning

Fast de flesta kvinnor kommer inte av enbart penetrationsex. Det är ganska illa att säga att “var och en får ta ansvar för sin egen njutning” och sen insistera på att lägga upp sexet på ett sätt som är betydligt skönare för en själv än för partnern. Onanera kan jag väl göra själv utan att blanda in en snubbe!

1 gillning

Det var inte riktigt så jag menade. Sex är ju något man gör tillsammans. Som sagt hoppas jag att han anstränger sig för hennes njutnings skull. Det är väl inte riktigt samma sak som att onanera kan jag tycka, mannen jobbar ju på från sitt hål(l) så att säga och det bidrar till en härligare upplevelse. Eller ska den partner som inte ska komma just då kunna vara helt passiv? Typ att kvinnan då måste rida honom?

Jag tycker att han åtminstone kunde försöka få henne att komma, efter de instruktioner han fått men inte vill följa. Jag hade inte varit nöjd med en sexpartner som tycker att jag ska ordna min orgasm själv varenda gång vi har sex, då kan vi skippa hans medverkan helt.

Nä, jag kan hålla med om att han kanske inte verkar vara så lyhörd och att han behöver göra mer av det hon gillar. Men jag tolkade också texten som att det mesta var bra, men att hon helt enkelt inte kom över mållinjen. Hon kanske behöver mer och längre förspel osv
Jag tycker verkligen inte heller att man ska behöva ordna sin orgasm helt själv.

1 gillning

Det går ju att prata och visa under själva akten precis vad man gillar. Det är väl en del kommunikation även där som måste till.

1 gillning

Tycker det är ganska absurt att jämföra det med att “mannen ska betala på dejten” att bägge ska stimuleras på ett sätt som är skönt när man har sex ihop. Hur skulle du känna inför att kontinuerligt ha sex där ditt ollon aldrig stimuleras av din partner?

Jag har lätt för att komma. Kommer oftare än mina manliga partners har gjort i genomsnitt. Och betydligt snabbare. Men det är klart att ger mannen fan i att ens försöka få mig att komma så kommer jag ju inte göra det, om inte annat för att det är så avtändade och ledsamt att ha sådant sex där den ena bara vill göra det skönt för sig själv.

Ska jag tolka detta som att han inte slickar dig?

Låt honom slicka dig till orgasm innan ni sätter igång “på allvar”. Sen under penetrationssexet smeker du klittan själv och kommer. Sen kan du rida honom och smeka klittan under tiden och komma. Sen efteråt om du vill och orkar kan du smeka dig själv eller låta honom göra det och komma en gång till.

Alla klittor är olika har jag förstått. Du känner ju din klitta bäst själv, hur mycket tryck du vill ha i varje givet ögonblick, vilken hastighet osv. Istället för att komma med instruktioner genom hela akten tar jag helst hand om min klitta själv, på så vis är jag garanterad orgasm.

4 gillningar

Jag utgår bara från det som TS skriver, som är att hon haft lätt för att få orgasm med andra män men inte med denna, då han inte anstränger sig och inte vill göra det hon ber om, och att detta förfarande får henne att känna att hon blir behandlad som en knulldocka.