När vet man säkert

Hur går det Sol2?

Hej.
Tack. Det här gjorde mej glad. Nja har inte varit så bra.
Är bestämd att skilja mej. Men behöver tid för att läka.
Hmm har varit svårt. Vi har inte hittat en ny form att umgås jag och mina barn. Men har blivit lite ljusare med ett av mina barn. Jag har blivit mormor. Vi ska träffas.
Förbättras mina relationer till dom. Känner jag mej ganska så nöjd.
Blir dom relationerna bra kommer jag må bättre.
Hmm dejta mest för att slippa tänka på mina problemen. Ingen bra idé.
Går hos psykolog. Behöver prata igenom en del.
Blir nog bättre längre fram.
Men att våga dejta och sånt kommer att dröja. Är för misstänksam nej det vågar inte. Mår inte bra av sånt.

1 gillning

Har du skickat skilsmässoansökan?
Hur går det med hundarna?
Ta hjälp med bodelningen! Det är lätt att vara för snäll!

Ja. Jag har skickat in skilsmässoansökan.
Ansökt om att få bodelningsförättare. Fick brev idag att det har jag fått en bodelningsförättare.
Han har inte gått med på skilsmässa så tingsrätten har beslutat om betänketid. Så i Augusti kan jag fullfölja skilsmässan.
Han har hundarna. Har inte fått träffa dom. Saknar dom. Tungt.

Det är lågt att använda djur och barn som brickor för att skada den andre. Sänder mina varma tankar. Snart är det augusti!

Vad gör du för dig? Hittat nya /gamla intressen? Nu är din ego-tid när du får göra vad du vill!

Jag simmar en del, mycket promenader. Tränar på gym.
Gått på fotokurs också.
Lyssnar mycket på musik.
Har hittat ett ställe som är kombinerat mötesplats + arbetsträning.
Just nu är det virkning igång. Mormorsfilt en snart klar.
Mår bättre men har mår dåligt i skilsmässan pga ja barnen och hundar.
Måste lära mej så han inte kommer åt mej längre.

4 gillningar

Du framstår verkligen som en riktig kämpe, @Sol2. Allt gott till dig!

1 gillning

Tack det värmde.

Wow! Vilket härligt liv! Kanske kan bli dagmatte åt någon annans hund för att få sällskap på promenaderna och få in lite pengar?

Att man är så lätt att komma åt, känslomässigt, med pikar och dylikt. Det blir bättre i takt med att man förlorar sin känslomässiga bindning. I början var det lätt att ta åt sig, allt var färskt och man visste fortfarande nästan allt om varandra. Tiden gör det bättre.

Hoppas du får bättre kontakt med dina barn i framtiden också.

Hej!

Har träffat mitt barnbarn. Min dotter och hennes man. Och min äldsta dotter.
Allting kändes riktigt riktigt bra. Har en fin och bra kontakt nu.
Hoppas verkligen det har vänt.
Det är det som gör att jag mår bättre och kan hantera relationen till mitt ex bättre.

3 gillningar

Hej

Vad jag skulle vilja i ett förhållande om jag skulle nå dit. Är först och främst trygghet. Att känna mej trygg.
En känsla jag längtar efter.

Sedan när jag känner det. Vill jag börja leva. Finns så mycket härligt i livet.

Men när man inte är trygg. Då går det åt onödig energi åt negativa tankar och oro.

Sedan kan man fylla ordet trygghet med många aspekter.

Men viktigast. Att bli behandlad med respekt, jag är monogam en viktig värdering.

Tyckte egentligen det var ganska självklara och enkla värderingar. Men vet inte längre. Ju mer jag läser vet jag inte. Vi är så olika.

1 gillning

Har svårt att sova. Har verkligen varit uppåt. Känt mej stark.

Sanningen om mej är att jag har GAD. Och jag vet varför.

Och jag vet varför det är hopplöst för mej att träffa någon ny.

Är kanske fel borde skriva i block. Men har blivit en vana att skriva med mobilen.

Får ångest av ordspelet wordfeud älskar spelet. Men inte en hel del män där.

Är så illa med min ångest så jag inte kan sova. Skriver av mej då. En man ville träffa mej. Spelat några matcher och jag mitt dumma nöt gick ut och var trevlig och svara på hans frågor. Idiotiskt. Har läst i ett annat forum familjeliv. Det var någon som gjort inlägg om att det blev skilsmässa pga wordfeud. Men till en viss del kan jag förstå det. Men sånt är var dom kallar idag mikrootrohet.

Nej tankarna surrar för mycket. Det bli så när jag har ångest.

Jag älskar spela wordfeud och chatta men inte dejta. Då använder man tinder eller något annat. Jag kommer aldrig träffa någon ny som jag är. Men snälla jag kan väl få spela wordfeud i fred. Vet att många tycker jag är hemsk. Men ingen av er vet vad mina fel bottnar i.

Kan det inte få finnas någon struktur står det ordspel är det ett ordspel. Punkt
Tinder är för dejting. Punkt.
Kik en vanlig meddelandeapp inte sexchatt. Punkt

Kan det inte få vara så.

Ibland får jag ångest av att skriva här. Helst när jag svarar i något inlägg.

Jag har själv älskat människor med självdistans och humor.

Men min clownmask har åkt av. Orkar inte ens skoja längre.

Visst är det viktigt med sex. Men det beror väldigt mycket på vilka erfarenheter man har.

Har man positiva erfarenheter gillar man det har man negativa gillar man det inte. Därför är lyhördhet otroligt viktigt speciellt i sex.

Och så måste man få känna sig trygg. Och tja vid första dejten med en människa du aldrig träffat. Känner du dej trygg då.

Hmm visst må bra hormoner och ligga nära en varm kropp. Ja olika argument jag har läst här i det här forumet.

När jag har varit som mest ledsen längtade så vansinnigt mycket att få sova i jämte någon. Någon och krama och hålla om. För det är skönt. Men då ska det bli sex och inte vilket sex som helst nä. Krav prestation och djävulska. Inget vanligt litet mys. Att känna värme och närhet. Snacka om att en hel del män och säkert kvinnor också. Har en hel del att lära sig där och det magiska ordet lyhördhet och inte tvång. Enkelt.

Är väldigt ledsen och har svårt att sova.

I familjeliv finns en lång tråd om oralsex. Tror det var någon i detta forumet som tyckte det var väldigt viktigt. Gå in på familjeliv.se. Läs och begrunda.

Tinder ja läste i hälsoliv om det. När jag blir bitter försöker jag tänka i humor. Men jag tycker den blir för låg. Och inte särskilt roligt.

Tinder tja kanske ska beställa någon. Tja får se om det finns någon som innehåller lite öppen för oralsex.

Som beställa mat eller något annat. Det finns väldigt mycket otäckt och hemskt om sex. Det går egentligen inte skämta om.

Vissa saker sitter väldigt djupt. Vet inte hur många som har följt Josefin Nilssons dokumentären. Fullkomligt älskade när hon sjöng älska mej för den jag är. Hade mina anledningar.

Kränkningar är farligt. Sitter i för livet.

Då visste jag inte om vad hon hade varit med om.
Nej jag är bitter och blir ledsen av forum. Men skriver och läser ofta på natten när jag inte kan sova.

Nej jag kommer att dö ung. Älskar Sveriges äldsta bloggerska. Är för trött kommer inte ihåg vad hon heter. För hon har gett så mycket hopp.

Men ja. Jag vet inte längre. Bara jag får sova och slippa ångest mår jag bra. Min psykolog har sagt till mej du måste våga drömma. Men herre gud drömma det kostar pengar. Vill så ruskigt gärna pröva på stand up boarding en motivation för min träning. Men djävlar vad dyrt det är.

Nej egentligen är det här fel forum. Men fick ångest av en man som var ohyfsad på chatten.
Ett Gratis nöje som jag borde sluta med. Det förstör mina riktiga mål. Att komma tillbaka till arbetslivet.

Som tur är jag ledig imorgon. Sömnlös igen. Då är det illa för det där är mycket farligt för hälsan. Har haft sömnbesvär väldigt länge. Ja ångest. Jag var så orolig för min man. Man kan dö av alkoholmissbruk. Min svägerska pappa gjorde det. Han dog i hjärtinfarkt kroppen fick jobba för hårt. Den var för förstörd gifter i levern den fick jobba för hårt. Kroppen orka inte.

Orka inte med hans självförnekelse. Och lögner i hans missbruk. Han drack hårt. Klara av att jobba. Men stort all ledig tid drack han. Så var han elak. Lugn men elak. Nej dum var han inte.

Men jag blev dum för jag blev så orolig att jag inte kunde sova. Känslomänniska.

Hade börjat må så bra att jag har sovit bra utan mediciner. Men rasa totalt av en man på en chatt.

Skit också.

1 gillning

Hjälp kan man se mina bilder här. På mej. Det är ju den djävla bilden som förstör mitt wordfeudspelande. Kostar det här forumet pengar. Läste någon skit här.

Nej, man ser ingen bild av dig.

Man ser ingen bild och forumet kostar heller inte pengar.

Jag har äntligen hittat en ro i mej själv. Inte sunt men hade så mycket ilska.

Har haft bättre helgfirande på väldigt lång tid. Min syster säger att hon ser hur mycket bättre jag mår och hur mycket gladare jag är.

Men har fortfarande problem. Försöker få kontakt med honom om bodelning och hans god kännande av skilsmässan. Men han svarar inte.

Vårt barnbarn ska döpas träffar honom då. Kan inte ta upp sånt där.
Ja han är ingen lätt person. Men tycker om att prata med honom när han är nykter, ibland. Men ja det är svårt.

Ta kontakt med en advokat som får skicka honom ett brev om bodelning. Svara han inte då så begär bodelningsman via tingsrätten. Inget blir bättre av att skjuta på.

Hej.

Tack för svar. Det är just det som är jag har en bodelningsförättare.

Fick räkningen. Ja han var bussig han skickar inte räkningen till inkasso, bodelningsförättare. Tingsrätten har fattat beslut på betänketid som går ut den 23 augusti. Han har ärendet förberett men sätter igång jobbet så fort han vi betalar. Vi ska betala hälften var det har tingsrätten beslutat.

Vet inte riktigt hur jag ska agera i den här situationen.

Vilken räkning skulle gå till inkasso? Förstod inte riktigt.

Du behöver ett eget ombud om du inte redan har det. Betala bodelningsförättaren nu så att ni kommer igång med processen.

Aha. Ni ska betala ett förskott till en bodelningsförrättare? Är det en bodelningsförrättare som tingsrätten har tilldelat? Får de verkligen kräva förskott???