Min man ljuger och döljer saker - skilsmässa?

…du skulle gått fram till honom och sagt att det var du, gett han en örfil och dragit på stört.

3 gillningar

Du måste inte berätta för oss, men varför separerar ni inte nu?
Du kommer fortsätta må dåligt, det är ju omöjligt att bygga upp styrka IHOP med denne man. Det är ju han som dränerar dig.
Hur mycket har ni gemensamt ekonomiskt? Kan du hitta en väg ifrån honom? Låt dig inte luras en gång till att han kommer att ändra sig. Det kommer han inte.

2 gillningar

Du behöver inte ta fajten. Du behöver bara dra.

5 gillningar

Jag ska ta mod till mig och göra slut.
Tror det är enda utvägen.
Nu samlar jag bevis så den dagen jag lämnar då ska jag visa allt och konfrontera honom.

Kan inte fatta hur man kan leva ett sånt falskt dubbelliv.

Kan nån förklara:(

Han säger att han älskar mig, köper presenter ibland…men varför gör man då detta mot mig :frowning:

Gick igenom hans mobil en snabbis bara idag och då hade han köpt strippvideos av tjejer, skriver hjärtan till andra och flirtsmilis.
Han skrev till en engelsk tjej att han drömde om att ha sex med henne. :frowning:

Hur kan det bli så fel :frowning:
Vi har aldrig sex längre, han fråga mig förut att vi kan mysa lite o så, men jag känner så länge han håller på med detta bakom mig rygg så vill jag verkligen inte ha sex.

Jag har ingen att ventilera detta med, min familj mina systrar stötta mig förut men nu har jag slutat berätta för dom för jag tyckte det blev lite väl tjatigt fast jag vet att dom bara vill mig väl.
Detta är tungt, dränerar mig…

Är så kluven i allt detta, när jag kollar på min partner när han ligger och klickar på sin telefon, då tänker jag massa olika tankar,… hur… varför…?

Finns det nån som råkat ut för samma? Hur gick ni vidare? Hur “gör” man slut när man ändå vill ha svar, eller finns det svar eller förnekar bara den andre?
Är detta “vanligt” i dagens samhälle, jag mena med alla dessa appar snapchat o kik och sånt att männen kontaktar tjejer,?

Jag tror du måste ge upp att du ska få några svar som är logiska eller tillfredsställande, det finns inga svar som är ”goda nog” att rättfärdiga ett sådant beteende. Du behöver inga bevis eller konfrontera. Du måste inte förklara dig, ge honom inga chanser att be om ursäkt för han förtjänar det inte. Du behöver inga ”bevis”.
Gör slut och säga att du vill separera. NU!
:heart::muscle:

3 gillningar

Jag känner igen mig i det här med att vilja ha ett svar på varför. Jag har varit i en relation med en som är fixerad av sex och porr. Han var och är driven av ett enormt behov av sex. Och otroligt ego. Allt kretsar kring honom och det han vill ha. Ingen tanke på att en relation är så mycket mer än hans behov. Jag trodde att han var genuint intresserad av mig och gav kommentarer och flörtade med mig. Bara med mig. Med tiden insåg jag att han var flörtig mot kvinnor i allmänhet. Att han kollade in kvinnor och ibland gjorde bort sig och försa sig. Jag blev sårad och gjorde slut trots att jag var förälskad och trott att det skulle vara vi två. Det är så förvirrande när man är i relationen. Men det är inte ord och löften de ger som är sanningen. Det är handlingarna. Ring kvinnofridslinjen och prata med någon!!! 020-505050 Då får du prata med någon som inte är familj eller släkt. Det brukar vara bra.

5 gillningar

Precis samma som för mig.
Tragiskt hur man kan leva dubbelliv… vet inte hur jag ska orka gå igenom detta. Bryta upp… starta ett nytt liv. Tappat bort mig själv helt.

2 gillningar