Hej,
Jag och min man har i år varit tillsammans i totalt 10 år, och gifta i 2 år, jag är 27 år gammal.
Vi hade mycket problem i början av vår relation då han ljög mycket, typ hittade på olika storys om hur tjejer flörtar med honom när han är ute (jag var i början av relationen extremt svartsjuk).
Tre år in i relationen går jag igenom hans Facebook på ”arkiverade meddelanden” och hittar en tjej han skrivit med i början av vår relation, han skrev hjärtan med henne och hon frågade honom hur det går med tjejen och han hittade på värsta historien att ”han och jag varit ute på en restaurang och några killar kollat på mig och då gick han och slog ner dom”, this never happened och han försökte leka ball framför henne helt enkelt. Jag blev så arg när jag börjat läsa så jag blev helt galen rent utsagt, han ljög först och sa att han aldrig träffat henne men sen kom de fram att dom legat med varandra en gång. Och hans första svar när jag frågade vad detta är för konversation var ”oj jag trodde jag raderat det”, så som sagt gick jag i taket och han tog mobilen från mig och lät mig aldrig läsa resten, han raderade allt och sa sen att han inte kommer ihåg hur resten av konvon var. Efter mååånga månader blev vi iaf tsm igen och allt eftersom blev saker o ting bättre och bättre. Dock märkte jag att när tjejer går förbi honom så spanar han in deras rumpor, detta är inte ok för mig så jag blev ännu en gång galen och sa till honom att sluta med det annars kan vi lika gärna göra slut för jag vill inte ha en sån kille. Han lovade att han ska sluta med det.
Under sommaren förra året var vi inne på apoteket, kvinnan som jobbade där gick förbi oss och han ba följde henne med blicken helt öppet och kollade hennes rumpa. När vi satte oss i bilen var jag relativt lugn (skrek och gapade inte som jag tidigare gjort) o sa till honom att gör han såhär en gång till är det slut. Han lovade igen att aldrig igen göra det.
Under förra sommaren även åkte jag, min man och min svärmor till stranden. Vi sätter oss ned o pratar, han har solglasögon och jag ser hur han stirrar åt ett och samma håll hela tiden, så jag kollar åt det hållet och då är det såklart en tjej han spanar in. Framför mig och sin mamma, men han har solglasögon och tror väl inte att vi kunde se det. Han stirrade på henne konstant i över 1 timme och följde henne med blicken vart hon än gick. Vi var på stranden i typ 5 timmar, och som ni säkert förstår kooookade jag under tiden, men jag sa ingenting eller visade på något sätt att jag är arg eller vet vad han gör.
När vi sen ska åka hemåt och sätter oss i bilen säger jag till honom, har du ingen som helst respekt för mig? Va? Vad menar du? Svarar han.
Ja. du spana in ännu en tjej och framför din mamma!? Har du ingen respekt i kroppen? Jag är sååå arg. Och han började såklart ursäkta och säga att de inte är meningen, det är som ett tix för honom. De e de dummaste jag hört alltså och jag kokar varje gång han säger de. Ännu en gång höll jag iaf lugnet och grät och sa snälla inte en gång till, han lovade.
Sedan nu i lördags natt kunde jag inte sova, låg vaken hela natten så jag fick för mig att gå igenom hans mobil, vilket jag aldrig längre gör (inte gjort på typ 4-5år) men fick bara en känsla. Så går jag igenom alla bilder han gillat på Instagram så har han gillar 3 tjejers bilder, och alla såklart med plastikopererade rumpor.
Jag konfronterar honom på söndag eftermiddag väldigt lugnt, jag frågade honom varför kommer det upp så mycket halvnakna brudar på din feed på Instagram? Han är helt tyst i typ 2min, sen säger han för att jag följer massa tränings folk och då är det sånt som kommer upp. Jag säger då att nej det är inte så det funkar, tror du jag är dum i huvudet? Bilder kommer upp för att du har klickat på liknande inlägg (de är så insta funkar alla vet de) han börjar försöka bortförklara sig igen och jag tar fram bilderna han gillat och frågar, vilka e de här? Han ba va jag har inte gillat dom bilderna!! Jag svarade då att jo de har du jag har ju gått igenom alla bilderna, varför kollar du på andra brudar?
Han ljög och sa att han inte gör det. Sedan råkade han försäga sig att han pratat med någon snubbe på jobbet, och killen hade tydligen sagt att det tog slut mellan honom och hans tjej för exakt samma sak, det kom upp massa halvnakna brudar på hans Instagram. Min man svarade då att Aa jag får också såna bilder ibland, men de är för att jag följer tränings människor. Killen svarade då ”…okej, men det är inte därför dom bilderna kom upp precis min feed, utan det var för att jag faktiskt kollade på tjejer” min man sa då ingenting.
Det tog honom 3 låånga dagar att erkänna att han VARJE VECKA, flera gånger kollar på tjejer men att han inte gör det lika ofta som han gjorde förr. Jag vet att inte alla tycker att ”titta är farligt” men jag är så rädd över att det är mer än titta. För jag frågade honom, varför kollar du? Han sa att han är nyfiken. Nyfiken på vad? Frågar jag. Då var han ännu en gång tyst i typ 10min och sa att jag är bara nyfiken på hur dom ser ut. Jag sa då okej, och sen då? Han svarar då: sen inget.
Jaha okej så du kollar bara på bilder, utan att ha någon som helst vilja att ha något med dom att göra eller tänka på dom? Jag har så svårt o tro på det.
Detta har förstört mitt självförtroende, jag tänker ”tänker han på dom tjejerna när han har sex med mig?” Jag är som sagt rädd för att han antingen har gått längre med någon tjej men de kommer han aldrig erkänna utan bevis, eller att han i framtiden kommer gå längre. För vad är poängen med att bara titta? När du vet att din fru blir sårad av det? Jag frågade honom är det verkligen värt det? En skilsmässa ”bara för att kolla på tjejer och inget annat”?
Vi bestämde oss i januari för att skaffa barn, och jag är så rädd för att göra de för tänk om han fortsätter som han gjort hela tiden, eller faktiskt är otrogen, så står jag där med ett barn och kommer ha en splittrad familj?
Jag har som sagt aldrig ens haft tanken på äktenskap, förrän jag träffade honom. Jag ska även vara väldigt öppen med att jag endast haft sex med en person innan honom. Jag dejtade dock måååånga killar innan jag träffade honom, men gjorde aldrig något sexuellt, och jag kunde ärligt talat kunnat välja vem jag än ville på den tiden. Men jag valde honom, och alla som ser en bild på honom säger till mig ”oj, du är myyycket finare än honom” och innan blev jag alltid skitarg när folk sa så för i mina ögon är han den sexigaste finaste personen som finns, jag har aldrig ens känt mig sexuellt attraherad till någon än honom längre.
Men nu känner jag bara är de ens värt att fortsätta? Alla dessa lögner och saker jag hittar, jag ska inte behöva leta igenom hans mobil osv. Och jag är fortfarande ung och kan börja om med någon annan, vi har liksom inga barn (tack och lov) som ev skulle kunna hålla ihop oss.
Har ni några råd?
Nu har han insett att jag menar allvar och han grät en hel natt och mina känslor för honom blir bara kallare och kallare, dock vill jag fortfarande vara intim med honom, dock är det bara för det inte direkt finns någon annan jag kan/vill vara med. Han har köpt blommor, och idag ringde han och sa att han bokat bord på en restaurang på lördag.
Ugh, de känns bara så jävla jobbigt allting, det finns även fler historier om tjejer han kollat på men orkar inte skriva dom redan blivit mycket text.
Vad hade du gjort i min situation?