Medberoende, att vara den som lämnar

I kväll kommer jag att börja skriva ett utkast till en tråd här om att vara beroende respektive medberoende. Jag jag kommer att publicera den ikväll eller i morgon.

Om du känner att du behöver det tala igen med hans x om hur han betedde sig mot henne, om hur han gav samma löften då.

4 gillningar

Åh väntar med spänning att läsa det :pray:t2::heart:
Har tagit dit råd och pratat mycket med hans ex om det. Hon frågade igår om han börjat skickat melankoliska låtar än och visst, idag började det droppa in låtar från hans sida! Lite läskigt och skrattretande om samma gång

2 gillningar

Kjære @Pejjtraa, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Jeg og barna var ikke motivasjon nok for eks-mannen til å slutte med alkohol, så jeg dro. Reaksjonen var som først likegyldighet, så sinne, deretter trygle og be, for å ende opp med å fordømme meg nord og ned. Det roet seg, det ble samvær med barna i ferier. Han prøvde allikevel hele tiden å få meg tilbake, selv om han drakk seg til døde.

Ta til deg det @Rulle, @Nicknames, @Noomi, @Stark1 skriver; kom deg vekk og skap et trygt liv for deg og barnet. Snarest!
Vil han ha dere i livet sitt så søker han hjelp. Jeg tror ikke dere er viktige nok til at han kvitter deg med alkoholen. Seksualiteten er en annen ting, han trenger hjelp til det også. Profesjonell hjelp.
Sett sjøbein nå og ha stø kurs mot en god fremtid for deg og barnet ditt! :revolving_hearts: :muscle: (Kanskje også de eldre barna får tilbake pappaen sin i kjølvannet av dette hvis han tar tak i seg selv :pray: )

Heia deg, jeg følger deg tråden din :hugs:

4 gillningar

Tack snälla!! Det känns så skönt och betryggande att få det fina stödet jag får här. Höra från andra människor som är i samma sits, som verkligen förstår och kan sätta ord på det jag känner och upplever. Helt fantastiskt verkligen!
Och det är som du beskriver, historierna liknar varandra på något sätt när det är alkohol inblandat. Greppet alkoholen har över människor! Tack :heart:

Att leva med missbruk/ missbrukare - Allmänna diskussioner - Forum för skilsmässa - 200 000+ inlägg (xn–skilsmssa-02a.se)

1 gillning