Måste lämna?

Därför att han ältar och har inte kommit över det som har hänt. Då är hans historia extremt viktig.

DU KILLGISSAR!! Du vet INGET, du GISSAR!

1 gillning

Det tror jag också att han ältar. Men märker också att tailor har svårt att ta in/ta emot information, jag tror att det främst beror på att han möjligen befinner sig i ett stadie där han delvis har svårt att acceptera och ältar saker. Jag vet inte. Det är många här som har zörsökt förklara för tailor. Jag upplever att du tailor drar parallella slutsatser och tolkar saker på ett sätt som vi inte alls är i närheten av.

Gå gärna in och läs om sexuellt våld och vad det innebär. Det är stor skillnad när man påtalar att man inte kan ha en kompisrelation och att klargöra att sex behöver ingå i relationen, än att kräva och utsätta någon för övergrepp/våldtäkt.

Nej, du har fel. Jag som står vid sidan om SER JU hur fel du har. Alltså efter en förlossning händer så mycket i en kvinna att du kan inte föreställa dig. Så du gjorde helt klart fel. Det var en trasig kvinna du levde med som du inte förstod alls.

Man är slutkörd efter en förlossning. Det är inte bara omvårdnadeb för barnet, det är alla förändringar, alla hormoner, all stress i kroppen osv.
Jag förändrades mycket efter förlossningen och sex var det sista jag tänkte på.

Det jag intr förstår i tailors fall var att hon inte ville ha sex medan han ville det, långt senare visar det sig att hon car otrogen. Det går inte riktigt ihop i min hjärna, jag tror att det handlade om något helt annat som ev tailor kan ha missat? Det är en sak att vara sliten och inte vilja ha sex, en hel annan sak att inte vilja ha sex men vara otrogen senare. Det sistanämnda förstår jag inte.

Jag gör. Att känna press att ha sex, att “ställa upp”, gör att man känner sig allt annat än sugen, sedd och älskad. Hur man sedan hanterar det är en annan historia.

4 gillningar

Eller så kanske han inte bryr sig.
Jag har mött många par och sett många relationer, både fungerande och spruckna.
Det gemensamma är att människosyn, värderingar, vad man vill ha ut av en relation och hur man hanterar konflikter/ svårigheter skiljer sig från individ till individ, från relation till relation beroende på dynamiken eller brist på dynamik mellan paren
Så hon kan ha varit övertydlig och han inte bryr sig eller väljer att inte lyssna av olika orsaker.
Du är inte han.

2 gillningar

Ja, du har inte lyssnat ordentligt på din partner. Hon var trasig och du gjorde en massa fel. Du skulle ha kommunicerat bättre
Och man hjälper inte till hemma, man tar sitt ansvar.

2 gillningar

Nej, du gjorde inte tillräckligt. Ansvaret ligger på dig. Din kvinna var trasig och du lyssnade inte.

Det var inte ditt ansvar. Det var ERT ansvar. Eller när EN part har gjort allt så är det motpartens ansvar. Men den enda gången du ser sånt är när det gäller dig själv, inte när det gäller andra.
Du kunde inte acceptera att TS hade gjort allt utan du var tvungen att påpeka att TS man var trasig och vilket ansvar TS hade. Du kunde inte acceptera det TS skrev utan körde på med vad du såg och ansåg vara rätt.
Kändes det rätt nu? När jag skrev att allt var ditt ansvar? Skulle inte tro det.

Om flera personer skriver att du har fel så kan det vara läge att lyssna och ta till sig. Men jag tvivlar på att du har den förmågan.

3 gillningar

Tailor…du kanske blev bortvald av din fru för att du är som du är…inte för nåt du inte gjorde eller uppfyllde. Hon kanske insåg att hon inte gillade dig som person längre…helt enkelt. Inte för att vara elak…men bara för att ge dig ett annat perspektiv…‘falling out of love’…sånt händer.

2 gillningar

Nå ja, @Tailor , om du läser de inlägg du gjorde i början av din karriär på detta forum såg ju er verklighet en smula annorlunda ut, minst sagt.
Att du sedan mer och mer med tiden utmålar dig som ett unikum av ansvar, hushållsgöra och lyssnande blir ju lite märkligt. Jag kan kanske förstå varför, men i detta fall gör det bara dina paralleller till trådens historia än mer märkliga.

Fortfarande handlar det ju om en situation som förtjänar att få vara just i fokus i sin egen tråd. Det är det vi har att förhålla oss till.

Alla dina olika valser kring din relation är inte relevant i sammanhanget.

Ta och andra skribenter har beskrivit hemska levnadsvillkor och de skador de därav fått. Där har vi människor som farit illa, vilket är det viktiga just nu. Och kan vi inte hantera trasiga människor på andra sätt än att lägga ytterligare bördor på dem bör man kanske inte kommentera alls.

Det är själva grundproblemet. Det är det som folk har reagerat på

2 gillningar

Fast i det här fallet fick ju mannen massvis med spännande sex och sket ändå i att dela på ansvaret…

Men ts man brydde sig inte.
Hon föreslog terapi.
Han vägrade.
Är det ts ansvar?

Hon ville arbeta på relationen.
Han vägrade.
Är det ts fel?

Hon behövde avlastning med barn och hushåll.
Han vägrade.
Beror det på att ts inte var nog tydlig och inte uppskattade honom?
Var det för att hon tagit över allt och inte låtit honom göra något? Eller brydde han sig inte?

Men sex skulle han ha, annars fick familjen lida.

Det eroderar en relation och tröskar ur känslor att pressas till något man inte vill också. Det är den som vill ha sex som har att väcka lusten hos sin partner och vara lyhörd för om den inte vill.
Och vet du, lämnas man ensam med allt hushållsarbete och partnern inte lägger två strån i kors för att hjälpa till så tappar man lusten till sin partner, i synnerhet om den bara ska ha utan att ge något tillbaka. Det betyder inte att man inte kan känna lust till andra.

Men allt kokar ner till det här, vad gjorde DU för fel. Det är det svar du söker, eller hur? Är det därför du ger dig in i tråd efter tråd, länk efter länk för att söka svar som du endast kan få av din partner och som hon kanske inte kan ge för hon kanske inte vet det själv.

Dock många män verkar tycka att när de är sambo/ gifta behöver de inte göra sig till och uppvakta längre, inte ens födelsedagar och namnsdagar.

Jo jag vet men hade hoppats att han skulle förstå det själv och hur han istället för att upprepa sig i sin egen tråd där hans historia hör hemma, upprepar sig i andras där många TS inte vill ha hans historia. Och att många nu på detta forum har läst hans historia om och om igen så skulle någon vilja dra en parallell till den så gör dom det men få är intresserade av att göra det.

2 gillningar

:raised_hands: Och en till viktig del som Tailor trots sin pålästa youtube kunskap missar, äratt en person äger sin känsla och upplevelse. Det går inte att tillskriva någon hur de faktiskt känner och upplever en situation - det mest grundläggande inom psykologin pyser ut genom fönstret. “Du kände egentligen så här…” är nog det sämsta man kan göra.

1 gillning

Och ingen av oss tittar på alla de klipp du lägger in så de blir helt irrelevanta.

2 gillningar

Och det är helt okej att du tycker så. Men sluta rapa din historia om och om igen i alla trådar.

Nej, jag sitter inte och tittar på klipp överhuvudtaget, youtube intresserar mig inte.

1 gillning

Det blir bara lite tröttsamt att läsa samma sak om och om igen och reflektera över samma sak om och om igen. Finns liksom ingen nyans. Tänk om livet vore så enkelt att det fanns ett enda svar till alla problem, galant.