Mår skit

Nja tror inte min fru sett och begriper hur illa det är. Som sagt jag har onga problem att hålla mig från alkohol den veckan jag är hemma. Lsn även hålla mig till ett par glas vin till maten en lördag. Men det blir mr jekyll and dr hyde när jag är borta på jobb. Naturligtvis inte alls dagar och inte carje vecka. Men de gångerna jag och en till kollega dricker blir det som sagt allt som oftast för mycket. Allt detta resulterar i minnesluckor, ångest och slösade pengar. Pengar jag hellre hade gjort något kul med familjen för. Så vad jag verkligen måste göra är att berätta för kollegan att jag inte klarar detta drickandet. Sluta dricka mig till apstadiet och se till att bli en bättre människa som jag vill vara. Ja jag är social pch utåtriktad som nykter. Faktum är att jag är fanska kul som berusad också ända tills gränsen passerats. Inte så att jag blir aggresiv eller något. Jag blir bara en typ som är odräglig och egoistisk och skiter i alla andra. Hmm ja det lät ju som en stor idiot. Ja så blir jag. Så nä spola kröken är det som gäller imnan det blir frittfall ner i avgrunden. Misstänker att självförakt kan göra en ännu mer benägen att dricka.

Jag har problem att förstå vad du och @Noomi ens argumenterar om här ovan.

Du fattar ju själv att ditt drickande orsakar enorma problem o är på god väg att fullständigt förstöra ditt liv, så vad är problemet?

Du fattar ju själv att dina alkoholvanor förstör ditt liv, men du käftar emot o vägrar godta att du är alkoholist?

Jag orkar inte linda in det: Sök hjälp för faan!
Gör en så enkel insats som att söka fram ett telefonnummer till någon anonym stödlinje o RING. Jag garanterar dig att den som svarar har hört en version av din historia minst 1000 gånger tidigare, från folk som inte heller tyckte att de var alkoholister egentligen, men…

6 gillningar

Kan ju vara så stt det är lättare att begripa och ta till sig när det inte är inlindat :slight_smile: tack för det.

2 gillningar

Hur går det för dig?
Du får göra som jag och söka hjälp.
Att leva ett liv ensam utan den man älskar är inget bra allternativ.
Nästa besök jag har hos min psykolog så ska jag be om antabus.
Skulle välja familjen alla lägen framför flaskan nu när man är lite efterklokare…
jag har själv insett att jag har problem och att jag måste ta tag i det. Det sorgliga är att jag förlorade allt för att inse. Så låt det inte gå så långt för dig.

2 gillningar

Ligger och läser på lite om olika mediciner som finns mot att dricka som jag ska börja med. Att kröka som man gjort är fasen inte normalt…

1 gillning

Starkt av dig att ta tag i det, det är aldrig för sent att förbättra sig oavsett vad som har hänt tidigare.

Tack… ja jag har väl kommit till nån form av insikt att det inte kan fortsätta så här. Nu har jag iofs hållt mig väldigt lugn sen skilsmässan med drickat. Men ska kämpa för mitt liv att aldrig mer dricka i närheten av några barn eller partner… usch saknar min fru så det gör ont…

1 gillning

För mig går det väl så bra det kan. Hemma en vecka nu och inte en droppe alkohol. Så naturligtvis har jag hållit mig borta från nya problem. Imorgon bitti bär det dock iväg på jobb borta och det är då det gäller. Ser völ egentligen inga större problem med det eftersom det som gäller är att vara nykter och inte dricka sig så full att man gör något dumt som orsakar mera ångest. Så dom sagt ingen dricka nu när jag är borta så är jag en bra bit på väg. Har lite andra saker jag också ska ta tag i och kolla upp så ska nog allt bli bra så småningom. Även om den sista fyllan gav mig en ordentlig tankeställare och jsg verkligen mådde skit och kände mig som en idiot. Men som sagt målet nu är att undvika alkohol och problem och så får vi ta det en dag i taget. Ångest finns fortfarande. Men måste låta bli att göra fler dummheter nu.

2 gillningar

Fan vad bra jobbat!
Själv har jag blivit inlagd då jag söp mig as full i fredags och försökte ta livet av mig…
Mår så dåligt över att ha förlorat den enda person jag vill vara med… ingen verkar förstå hur ont det gör i mig… jo de som är på samma avdelning som jag verkar förstå.
Men ska försöka komma in på ett behandlingshem och vill aldrig mer ta till flaskan…
Har insett nu i helgen hur jäkla dåligt man mår.

2 gillningar

Fan va tråkigt @Andreasnoord, tyckte du skrev tidigare att drickandet höll du under kontroll.

Jag har läst dina inlägg så jag vet en del, tråkigt att du trilla tillbaka mannen. Kämpa på

Stor medkänsla till dig @Andreasnoord! :heart::heart::heart:
Själv var jagigår inne på slutenpsykiatrisk avdelning och hälsade på min x-svärmor som också försökt ta livet av sig. Som utomstående ärman så maktlös fastän man vill hjälpa!

Hoppasdu får hjälp och kommer vidare!

Det var tråkigt att höra. Se till att du tar emot all hjälp du kan få.

All styrke til deg fremover nå. Ønsker deg lykke til og ta imot hjelp, den finnes :pray:

Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver. Själv har jag inte druckit en droppe på 2 veckor och tänker fortsätta så hoppas jag. Dessutom håller jag på att städa efter min senaste fylla än och ķan väl säga att de närmaste dagarna kommer qtt ha stor betydelse för framtiden. Men nu är jag på jobb och nykter som sagt. Inget sug eftet alkohol utan känner avsky för den person jag blev sist jag drack. Gör saker som jag aldrog skulle göra nykter. Har mått dåligt med skuldkänslor i 2 veckor. Men visst ibland finns det lite ljusare stunder i tillvaron också. Men balanserar på kanten till avgrunden. Hoppas på lite positiva besked imorgon så kommer dagarna att könnas lättare. Vill inte svika min fru. Me inte lätt när man förvandlas till en ifiot nör man får i sig alkohol. Men som sagt. Jag siktar frammåt och försöker undvika nya problem och får försöka lära mig att leva med det jag gjort tidigare. Lite svårt att få allt ogjort.

2 gillningar

Man kan aldrig få saker ogjorda.
Men man kan ändra sen och hoppas det inte är försent att bli förlåten.
Men man går långt med att se själv med vad man gjort gäller både i gott o ont.
Livet går upp och ner, när man är nere gäller det att komma ihåg hur det var där uppe. Så man vet att det inte alltig kommer vara så dåligt som då man är på botten. Samma sak då man är på toppen, så man kommer ihåg hur jobbigt det är och håller sej borta från det som drar ner en.

Man får ju hoppas att man lyckas få någon ordning och förlåtelse. Könner mig som en idiot slm gör dumma saker när jsg dricker. Men visst är det så lätt som att låta bli stt dricka så får man ju börja i den änden. Vet ju vad som orsakar all elände. Sem får man försöka rätta till allt när man inte dricker och får ännu mera ångest.

Ja så jäkla lätt detta är. Vad fan tror ni muppen gör? Jo dricker öl med en jobbarkompis. Eller vi drack typ 6 öl. Gjorde väl inget dumt eller så och blev väl inte så full heller. Men just grejen att man bara var tvungen att dricka de där jäkla ölen. Men nu har jag tagit ett snack med min arbetsledare. Måste få lite hjälp med detta inser jag. Fungerar ju jättebra när jag är hemma med min fru. Då är allt frid och fröjd och jag har inget behov av dricka. Men sen när jag är borta på jobb. Då har jag ångest och hemlängtan och det är lätt att ta någon öl med någon jobbarkompis. Visst några öl efter jobbet är väl ok. Men inte att bli berusad. Jag hatar mig själv för detta. Men som sagt jag försöker verkligen sluta.

Har du ens nämnt att du har dessa problem och en vilja att sluta för dina arbetskamrater??

Jättebra, mycket klokt gjort. De har en skyldighet att ge dig den hjälp du behöver. Baserat på din text stämmer du nämligen på många punkter rätt väl in på “alkoholist”, och det är i så fall ingenting som man rimligen kan klara av att hantera på egen hand.