Mallans Inn - Puben där du kan ställa sorgen utanför dörren om du vill... Kom in.. även du som tar den med dej

Sov gott hoppas att du får en skön sömn med fina drömmar. :blush:

1 gillning

Kan vi komma upp i 10 000 inlägg idag?

Jag är nästan ledig idag :joy:. Ska gå en promenad nu och vid kl. 10 ska jag ta ett jobbsamtal.

Har ff ont i huvudet efter gårdagen samarbetssamtal med sonens pappa :pensive::persevere:.

Vi kämpar på mot 10 000 inlägg! :muscle:
Och jag kämpar emot lusten att svara på ett sms jag fått från X.

1 gillning

Ibland är det bättre att försöka stå emot lusten att svara så att det inte blir ett svar i affekt. I

2 gillningar

Helt klart är det så. Dessutom vill jag inte att mina mest dräpande kommentarer finns bevarade i skrift. Och det är läge för ett sådant svar nu. Nä, jag ska inte svara. :muscle:

1 gillning

@mallan finns du kvar och kikar in?! Det känns som du ska föräras det 10 000e inlägget i denna en gång fantastiska tråd :slight_smile:

2 gillningar

Ja vi anropar Mallan :slightly_smiling_face:
Men jag tror det är denna @MallanB

1 gillning

Undrar om inte Johan40 var inblandad på nåt sätt

Jag var aktiv här när tråden startades. Så även @Myranmamma @Lova @Honungspaj och många fler. Nedräkningen påbörjas!

Vær glad for det @Martor, snart er du først i seng :joy:

Jag var nog inte riktigt med från början här på,Mallans, men det är ju en genial idé med denna pub! Ikväll firar jag med en GT att jag skrivit kontrakt på en lägenhet I ett fint område nära där jag bor nu. Jag ska sälja villan efter 11 år här, en period som jag mestadels levt ensam med mina barn som gått från åldrarna 3, 7 och 11 till elva år,äldre. Det är nostalgiskt och vemodigt att lämna huset, men det ska också bli spännande och mysigt med nästa fas. Två tonåringar som numera bor på heltid med mig flyttar med, plus en hund och en katt. Ganska länge trodde jag att min särbo sedan tre år skulle vilja och våga flytta ihop med mig, eller åtminstone vara engagerad i mitt liv och min flytt, men så blev det inte. Ännu ett uppbrott från en man alltså. Men faktum är att jag inte längre känner mig varken knäckt eller.misslyckad av att förhållanden tar slut. Jag känner att jag gett mitt bästa, och att det ofta tar tid innan man ser den andres svårigheter fullt ut, t ex med närhet som i detta fall. Vad kan man göra annat än att satsa och vara öppen och ärlig, och därmed också sårbar? Det jag har lärt mig av tidigare uppbrott är att inte förlora mig själv helt, även om jag sörjer och saknar det som inte fortsatte.

Och ikväll känner jag mig både stark och svag, både vemodig och förväntansfull. Skål på er, där ni befinner er i era liv just nu.

11 gillningar

Skål och grattis till lägenheten :wine_glass:

Livet har ju lärt oss att det inte alltid blir som en önskar…men vad mer kan en göra än sitt bästa?
Du utstrålar en fin trygghet i det här och ger ett fint lugn och hopp till oss andra…:two_hearts:

1 gillning

Vad fint skrivet.
Och stort grattis till kontraktet! :blush:

Skålar med er, skall bara bada bastu först.

Kram till dig fina du :heart:
Grattis till lägenheten. Mycket vemod och mycket tillförsikt på en och samma gång. Du är så oerhört stark och klok och en förebild! Skål för dig (i rödtjut).

…och sy en klänning…

2 gillningar

Dagens sanning. Hela helgens. Livets?
Ny bostad - det blir spännande! :hugs:

1 gillning

Vem får äran att sätta det 10000:e inlägget? Det är stort!

Smyger in på mitt första besök på Mallans… känner inte alls för att sitta ensam med mina grubblerier ikväll, så jag tar väl och blygt slår mig ner här med mitt bubbelvatten …

2 gillningar

Blir nog inte jag som tar inlägget. somnar snart i soffan… utan vin eller annan ”hjälp”. Har varit riktigt mycket den här veckan, och särskilt senaste dygnet. Kalas för dottern idag, 15 år, och jag hade tänkt förbereda lite igår. Men det blev att resonera, trösta, lugna båda tonåringarna efter att de pratat med pappan och sen blivit osams med varandra dessutom. Hann i alla fall baka en kladdkaka till idag, tog ut den ur ugnen vid 23:20… Men middag med efterrätt blev det i alla fall, och presenter…

6 gillningar