Mallans Inn 2.0

Jahaaa…ytterligare en dag i paradiset :rofl:

Gräsklipparen pajade och den var nästan 20 år så min gammelgubbsreparatör sa sista gången (bara 2-3 veckor sedan då elstarten la av) att NU är det ingen återvändo, inte en gång till med kostnader för reparation på detta gamla skrälle som tjänat så väl så länge :cold_sweat:

I helgen blev det återigen stopp…så nu fanns det ingen återvändo. Ny klippare, 7’ by west men vad kan man säga… bara bita ihop och se glad ut :sweat_smile:

1 gillning

Ska vi slå vad så tjänar inte denna nya klippare dig i 20 år … vad man än köper för nytt så håller de i knappa två år…
Kämpar med mitt kylskåp, fönar det med hårfönen var och varannan dag då det bildas is i den…
Ok, kanske 5 år gammalt men borde vara fint med fläktar och sånt… blir så trött :weary:

Svärmor har en tvättmaskin som går för fulla muggar fortfarande. ”Made in West Germany”

3 gillningar

Hahaaa…jag ska inte bo i detta hus i 20 år till, så håller den 5 år är jag nöjd… men jag köpte en Toro så den kommer garanterat att hålla mer än så :sweat_smile:

2 gillningar

Vi hade hemma en tvättmaskin som säkert var hundra år. Pappa fixa den gång på gång. Till slut tvättade den bara i kallt vatten men pappa vägrade att köpa ny… Jag fick tvätta mina jeans med rotborste istället…
jaa, annat var det förr🤣

1 gillning

Som ensamstående och inte skicklig när det gäller motorreparationer så måste man försöka hålla kontaktlistan uppdaterad och köpa något så när kvalitetsprodukter, köpte samma som förra gången och den höll 20 år :joy:

1 gillning

Har de nu inte alla en Briggs& Stratton motor ändå?

1 gillning

Ja, det har de :v:

1 gillning

Fanns det så många tvättmaskiner för hundra år sedan?

Såg den ut så här?
(Eftersom jag inte har dagens tidning hemma så fick det bli en från 1937). Väldigt intressant om Hitler och stängda gränser i Frankrike och Storbritannien.

1 gillning

Hej du @mamma_mu

Ang. Ditt kylskåp.
Två grejjer: 1) har ni någonsin tagit fram kylskåpet och dammsugit baktill, på maskinen samt utrymmet. All damm gör att vissa funktioner på baksidan funkar dåligt. Det skall vara luftigt bakom kyl & frys.
2) på vintern skall du passa på å frosta av skåpen, bär ut alla lådor å varor till snön. Sätt in kastruller med varmvatten för att skynda på avisningen.
.

3 gillningar

Ang. detta med kylskåp.

Hur fan får man fram det:
Plocka bort galler nertill
Ta ett uttjänt lakan, få upp främre tassarna på lakanet, dra ut det, en ny lakansbit till dom bakre, lätt som en plätt nu

2 gillningar

Herregud, allt låter så plättlätt… det är just sånt här som man (läs jag) hade önskat att jag hade en man till… no offence, men sånt här är allt (nästan) som jag saknar en man till :joy:

Hörru hjärtat !
.
Visst underlättar det om en stark person - typ en man finns till hands.
Men säkert även du fixar det, man bör dock vara två till jobbet, en lyfter de centimetrar man behöver, den andra skjuter in lakansbiten.
.
Dammet där bak gör att elementen som producerar kyla får det svårt, dammet alstrar värme när det lägger sig tunt rör å annat skit.

2 gillningar

Fast det går skjuta in lakansbiten med foten om man puttar i överkant också. Då behöver man iofs ha fått ut det lite först men det går ju oftast få till.

Annars får man bjuda in kompisen på lite vin- eller choklad med kylskåpsutdragning som spännande aktivitet! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Hörruduuduuu… :smiling_face_with_three_hearts:

Kanske man kan klara allt…och man måste ju klara mycket som ensamstående, men man klarar verkligen inte allt ensam.

Kanske är det lika mycket därför, som med själva barnalstrandet (som är det enkla) som man bör vara ett par livet igenom… på gott och ont :face_exhaling:

Huuuhhh… vad man har misslyckats och så måste man stå där ensam med alla sina j-a skitgrejer som gräsklippare och kylskåp och en oändlig räcka därutöver :joy:

Men nu är det godnatt… ny dag, nya tag :muscle: :face_exhaling: :sweat_smile:

2 gillningar

Fredag kväll.
Har en stund just nu när jag känner mig hyfsat nöjd och lugn, så jag njuter av den. Äter en apelsinsallad till efterrätt och surfar runt på forumet. Kanske blir någon film eller bok senare. Vad pysslar ni med?

6 gillningar

Whoop whoop. Vad gott det ser ut!

Jag befinner mig i min småstad, umgås med barndomsvänner. Ångesten är alltid påtaglig när jag är på besök här, men känslan av att man kommer lämna igen efter helgen gör mig trygg :slight_smile:

Blir enkelt, ryggbiff och grönsakssallad ikväll

2 gillningar

Ser gott ut säger jag oxå, trots att apelsin hamnar långt ner på min göttelista

2 gillningar

Ser jättegott och fräscht ut :yum:

Påminner mkt om den “apelsinsallad” som jag gjorde som julefterrätt för ett par år sedan, de rostade hasselnötterna fick jag skippa då jag har en svårt nötallergisk dotter, jag tog färdigköpta salta mandlar som jag hackad istället. Toppenrecept från COOP som jag verkligen rekommenderar.

Själv har jag varit till gamla mamma, handlat och lagat middag till henne och mig, blev min egen favorit (och för henne är vanlig husmanskost och gamla tiders svenska smaker efterlängtade) “Sommarkorv” med lök, dill, färsk tomat, massor av riven pepparrot och kokt potatis… som bonus blev det fem matlådor i hennes frys :v:

Nu är veckans pensum fyllt och jag tänker slå upp ett glas iskallt Puy Cherie och se färdigt avsnittet av Sherlock som jag lämnade tidigare i veckan :couch_and_lamp: :clinking_glasses: :tv:

3 gillningar

Vad hamnar högt på din göttelista? :yum: