Mallans Inn 2.0

@Aa86 @nuggen tack för era svar! Blev väldigt förvånad när jag läste det och tänkte att mina och barnens konversationer är inget som ska finnas öppet. Puh!

@mordillo

  1. Byt lösenord på FB
  2. Välj under konto/lösemord att du gör tvåstegsaukt. så är du säker framöver
1 gillning

Tror man i inställningarna på fb kan få fram en lista på alla enheter man har kontot inloggad på. Där kan man klicka att bli utloggad från alla enheter, vilket är att föredra i samband med att lösenord ändras och 2-faktorsinloggning aktiveras.

Helt rätt !

Vad innebär tvåstegsauktorisering egentligen? :pray: :see_no_evil:

1 gillning

Det innebär väl i korthet att du inte kan logga in bara enkel väg, tex med mejl och lösen utan när du loggar in med säg mejl och lösen så kommer ett sms med en kod som du även måste logga in med. Finns väl lite olika lösningar men det är för att säkra upp sina konton.
Mitt ex förra ex försökte logga in på hans fb, men då kom ju inloggningsförfrågan även till hans telefon :ok_hand:

2 gillningar

Helt rätt @Quinna

Alla ska välja detta på FB, så slipper man bli kapad där.

1 gillning

Förutsatt att man loggar ut emellan gångerna man är inne…

1 gillning

Alltså… det där låter ju besvärligt, det ska jag inte sticka under stol med… men hur funkar det, väljer man det enbart för fb, eller gäller det isf alla sidor man har ett medlemsskap på som exv denna?

Är det överallt så vete :black_cat: om jag orkar vara så noggrann, men är det enbart fb så visst då då kan det funka…

Välj FB, ganska enkelt, du behöver din telefon, därifrån får du sms-nr som skall skrivas in.

1 gillning

Jaha enkelt var ordet, sa Bull :crazy_face:

Lite mer exakt skulle vara tacksamt… börja med att jag öppnar fb på min telefon och sen då…

Tack och sorry för idiotiska frågor från mig den totala novisen gällande allt sånt här :see_no_evil:

“Nästintill-examens-middag” (en termin av elva kvar, men vill ändå uppmärksamma att “snart”) till helgen… någon som har något tips på riktigt god och gärna enkel mat + dessert?

Inget behov av förrätt, mat och efterrätt+kaffe får räcka tänker jag :+1:

1 gillning

Har du testat Vitello tonnato? Enkelt och ändå lite speciellt.
Till efterrätt är ju en pavlova med frukt och bär på väldigt gott. Det finns i vissa affärer ätbart blomströssel att strö på.

1 gillning

Det har jag, fast med fläskfilé istf kalvkött. Kalv är så himla svårt att fåt tag på i bra kvalité, mer nötkött än kalv numera :see_no_evil:

Men ena dottern har så svårt (för att inte säga omöjligt) för tonfisk så tyvärr är det inget alternativ även om det är en av de godaste rätterna.

Pavlova var ett superförslag, den var båda tösernas favorittårta som barn och ständigt närvarande när de var små på födelsedagar etc. (då de inte alls gillade vanlig tårta med sockerkaka och grädde)…så bra förslag för att påminna dem om good old days :family_man_woman_girl_girl: :sweat_smile:

Kanske Oslo buco då, med fläskfilé om kalv inte finns? Med risotto milanese till eller bara ett gott bröd.

1 gillning

Osso buco om man inte är i Norge :joy:

1 gillning

Osso Buco brukar jag laga med tjocka spjäll, blir helt perfekt. Men vill ha nåt lite mer somrigt nu :+1:

Vad tror du om det här?

Det lät väldigt gott!

1 gillning

Tänkte mig i kombination med ugnsstekt potatis, tsatsiki och sallad… har det mesta i frysen/kylen, utom potatis, sallad och gurka/youghurt :+1: :sweat_smile:

1 gillning

Tipsar om denna, gjorde den efter Ike (tror jag det var) skrev om det för ett tag sedan. Jag la till picklad rödlök bara för jag tycker det är gott :grin:

1 gillning