Livsdrömmen som blev en mardröm

Bra Johan, det blev inte som man tänkt… Man får försöka göra nått bra av det ändå. Du fixar det.

Raderat

6 gillningar

Så är det. Det suger fördjävligt att det har gått så långt som separation. Man hade ju hoppas på heltid där också så att säga. Men värst är det ju med barnen, min dotter är tre år och henne kommer jag missa hälften med och inte ha någon att dela hennes tokigheter med. Pga en människa som man tänkte att man skulle bli gammal med och ha barnbarnen tilsammans med osv, men den människan bröt istället upp en familj istället för att hålla ihop.

1 gillning

Raderat

6 gillningar

Ingen fotbollsfan, men den entren Bajenfansen gör varje vår är underbar och mäktig.

@Johan40
Med andra ord så pissar hon på dej, sina barn o era alla år ihop, fy fan!
En lite fundering, hon är politisk skolad på hög nivå och syltryggen är en “etablerad” författare som med otrohet förstör två äktenskap med massa barn inblandade? Låter som deras moraliska o empatiska kompass totalt har spårat ut, snyggt jobbat verkligen.
Verkar som “lycka” för dom är att skada människor
Jag antar att dom flesta i er närhet vet om hela historien, är väl bara en tidsfråga innan skvaller o slaskpressen får nys om det hela.
Låter jag elak så är det p.g.a. en kompis tog sitt liv för ett liknande scenario.
Hoppas det kommer att ordna sig på bästa sätt

@Johan40 har läst din tråd nu och vilken resa, fy fan vad du fått genomlida. Känner igen så mkt men är långt efter och jag har hoppet kvar nånstans. Så märkligt att en människa som varit den käraste och sin närmaste som du tror att du känner kan vara en helt annan person. Att de “utvecklats” i smyg bakom ens rygg eller tom brevid en i en fet lögn.
Du verkar vara så vettig, mogen, stark och ansvarsfull. Det förvånar mig så mycket att du och de flesta här i samma sits ändå är så vettiga och sansade, biter ihop, tar ansvar och klarar er igenom sånt här så pass bra som jag tolkar det. Ni är så starka allihop!

1 gillning

Raderat

8 gillningar

Hej Johan,
Du är en vettig och härlig människa. Fortsätt att kämpa på, belöningen väntar på dig och för alla andra i detta forum.
Glad påsk!

1 gillning

Ja som vanligt måste man ju tänka på att allt inte syns i medier. Därför jag bojkottar fb och de flesta soc medier speciellt nu. Anser dessutom att de förstör och tär på förhållanden. Men detta som delas här känns iaf otroligt äkta.

Så mycket smärta och sorg och alla andra känslor du upplevt gör så ont att läsa. Hoppas verkligen att du någon gång helst snart ser ngn mening i allt och att det ändå blivit bättre på många sätt. Fast det där kan jag inte se eller tro på själv när jag skriver det. Har man barn så kan det aldrig (bortse fr våld etc) vara den bästa lösningen för någon att skilja sig.

Så bra att du har iaf mål och drömmar dom du lever för. Att flytta till landet och skaffa hund. Det betyder nog väldigt mycket att ha något att sträva efter och se fram emot.

Min historia har jag inte skrivit ännu… vill inte att det ska vara en historia som passar här. Men jag vet ju det eftersom jag känner igen mig i nästan varje tråd här. Läser och får så mkt igenkänning att jag kan lika gärna kopiera era :wink:
Kanske min historia kommer så småningom.
Många kramar!

1 gillning

Hej @Johan40

Var ett tag sen. Du var bland de första som stöttade mig när jag hade det tufft. Och som föregående inlägg säger är du en stark mogen person. Vi åkte på världens smäll. Vi hamnade på rumpan och det är otroligt svårt att ta sig upp. Ofta faller vi ned igen när vi gjort ansträngningar att ställa oss upp.

Och går det bra några dagar, då fan ska någonting hända som sveper benen under oss igen. Vi har en bra bit innan vi är klara. Det jag försöker göra, och av det jag alltid läst i dina inlägg är att vi försöker vara så bra föräldrar vi kan för våra barn. De valde inte oss som föräldrar, och de har hamnat i en värre sits än vi på lång sikt. Med skilda föräldrar, som är arga, ledsna, bittra?

Jag skulle vilja gå vidare med mitt liv så som jag vet att du vill också, för det hopp vi haft är bortblåst, men inte de känslor vi har. Jag skulle så gärna vilja bara sluta älska mitt ex, sluta sakna mitt liv som varit, men det är fortfarande en långt borta den känslan. Men en dag är vi väl där.

Jag gillar också ditt happy place, hus på landet igen, den dröm du fick ge upp, hund igen, ny kvinna igen du kan dela ditt liv med, som du kanske på alla sätt blir lyckligare med.

Jag håller tummarna för dig. Jag tror på dig

Kram

2 gillningar

Raderat

6 gillningar

Raderat

4 gillningar

Känner med dig, jag själv gick och tränade vid 4, ledaren o de andra pratade Valborg. Gick hem och ut med hunden - hemma vid 6 och gick och la mig vid 9…

3 gillningar

Beklagar o känner med dig

Ja på sätt och vis så är det som tyngst när man är med barnen och ska göra familjeaktiviteter. Det blir så uppenbart att någon saknas. Särskilt när man är på en plats eller i ett sammanhang som vi brukade vara på tillsammans. Jag känner mig då så ensam, misslyckad och tillgjord. All energi går åt till att låtsas att det är bra medans jag i själva verket bara vill bryta ihop.
Jag ser fram emot den dagen då jag återtagit makten om mitt liv och på nytt kan uppskatta familjeaktiviteterna med mina barn. Jag tror den kommer för oss också.

4 gillningar

@Lejonet. Precis så är det. Man känner sig tillgjord. Du säger det så bra " att återta makten över sitt liv". Sakta men säkert kommer vi ju att göra det.

1 gillning

@Johan40. Lider med dig. Jag skippade helt valborgsfirandet av just den anledningen. Men som lejonet säger: vi kommer att återta makten över våra liv och då kommer vi att kunna fira alla högtider vi vill utan att det känns sorgligt eller tillgjort. Kram på dig

Den känslan mattas av efter några år är min erfarenhet. Det känns helt ok att gå själv. Och man skapar nya minnen och traditioner. Håll ut.

2 gillningar

Kom på det själv… alla högtider var förknippat med mitt x o de 23 åren vi hade tillsammans.
Insåg att jag måste skapa mig EGNA minnen som ni säger…
Något år ska väl gå förbi innan man fullt ut kan njuta av livet.
Men jag har inte bråttom…jag vet att allt kommer lösa sig…
Detsamma gäller er andra som för tillfället är nere i kolgruvan o schakta…håll ut det blir bra :slight_smile:

8 gillningar