Lämnad o förkrossad

Ja. Efter ett tag kontaktade jag vårdcentralen och fick ångestdämpande samt sömntabletter. Sömntabletterna åt jag regelbundet i några månader tills det värsta lagt sig. Ångestdämpande vid behov. Bara vetskapen att jag hade de att ta till gjorde att det blev bättre.

Han verkar vara i bubblan på tinder o känna sig ”fri” o söka på nytt.

Inte lätt att se hur sitt X förändrar sig…

Kram till dig Madeleine, jag känner såå igen mig i det du skriver om att du vill att han ska komma hem till familjen och kämpa för er/dig.
Jag har egentligen inga tips eller råd för jag är själv mitt uppe i en liknande sits som din men vill ändå skicka en styrkekram.

Tack detsamma! Jag o dotter ligger nu här i sängen tillsammans. Hon har sovit med mig nu i flera dagar. Nu när jag vaknade så kom tårarna.saknar han så mycket. Hans närhet. Ska jag aldrig få det igen? Känns så sjukt?! Aldrig få pussa honom igen. Aldrig ha sex med honom igen. Aldrig sitta i sängen o äta ost o kex o skratta. Det gör så ont.

4 gillningar

Min man är just nu på dejt med en 14 år yngre tjej

2 gillningar

Stor kram till dig, det det måste kännas tufft :heart:

14 år skillnad, enligt mig låter det mycket.

Har alltid tänkt högst ca 10 års skillnad i ett förhållande men vet man att det är äkta känslor för kärleken kan man inte rå för.

Hon e 21 o han 35. Hade han tänkt att hon o vår son kunde hänga sen då där skiljer det 7 år. Han sårar mig så mycket.

Vet sonen om det? Vad säger han om det?

Jag lider med dig❤️

Jag lider med dig och förstår att det måste riva i dig! :heart:
Det är hemskt att bli lämnad och det gör så ont!

Men jag funderar över varför åldern är så viktig? Är det verkligen att han är ute med en yngre tjej som är det värsta eller är det inte att han är ute med en annan tjej överhuvudtaget som är det värsta? Spelar åldern nån roll egentligen annat än att det kan kännas ont i en själv att bli “utbytt” mot en nyare årsmodell?
Kärleken är blind - iaf förälskelsen - och åldern kan vara en svårighet för en långvarig relation men är inte ett absolut stopp.
Med tanke på vad du berättat verkar han vara ganska omogen så den verkliga åldersskillnaden kanske inte är så stor heller. :wink:

Kan det vara så att det blir lätt att fokusera på åldern för att det gör det hela mer oseriöst, minskar risken för att det faktiskt blir något av det, visar på att mannen är tillfälligt sinnesförvirrad eller annat vilket minskar hans ansvar i det hela - han är egentligen mycket bättre än så här, hon har förtrollat honom osv.

När det handlar om en omogen man som lämnar det han har då han inte kan hantera verkligheten och jobba för att förhållandet ska utvecklas. Vill du ha tillbaka en sån man? Vad händer nästa gång det blir lite motigt?

Jag hoppas du tar det här som ett ärligt menat svar - jag förminskar inte dina känslor för jag förstår verkligen hur ont det gör men det var bara något jag kom att tänka på nu när jag läst ditt och många andra inlägg med samma tema om man som lämnar och träffar yngre (ofta mycket yngre) kvinna. Att det då verkar som att det är åldern som man fokuserar på och inte vad det egentligen handlar om - att han har lämnat.
Kram på dig, ta hand om dig och barnen - ni är extra viktiga för varandra nu.

2 gillningar

Ja asså ja vet inte om det är både och. Det Tor ja. Dels att bli lämnad och för en som ja kan vara mamma åt. Då han under hela vårat förhållande har dragits till äldre. Jag mår illa

Men jag saknar honom så det gör ont varje dag! Varje dag är en kamp. Panikångest. Vill bara att han ska vilja kämpa för oss o vi kan få det bra igen.

Älskar honom nått så fruktansvärt. Han kommer hem varje dag och äter med oss. Jag får kram o puss. I söndags hade vi sex. Varför har han sex med mig? Han vet ju varför ja gör det. Men varför gör han det?

Han gör det bara för att han kan!

Klandra inte dig själv för att du vill vara nära honom, jag gjorde likadant. MEN: Ju förr du står upp för dig själv och säger nej till att ses, till pussar, kramar och sex- desto bättre.

5 gillningar

Det känns som han inte vill att jag ska släppa taget. Idag köpte han en ny bil på företaget och jag får hans bil. Så vi involverar varandra ännu mera i varandra

Hur har det gått Madeleine08?

Ja du. Vet inte vart jag ska börja. Vi har inte skilt oss än. Inte skickat in papper. Det är en sån lång historia som hållit på sen september. Jag mår skit. Men börjar bli stark o säga ifrån. Nån dag ska jag skriva allt som hänt

5 gillningar

Härda ut vännen. Det ÄR svårt när så mycket känslor är inblandade. Din historia berörde mig, hoppas det löser sig på ena eller andra sättet så småningom.

Kram :dizzy:

1 gillning

Har ni skilt er än? :heart:

Hej. Helt ny här och läste din berättelse…jag beklagar, just det där med paniken man känner är hemskt. Som att hamna i ett vacuum.
Hur har du det idag?

Hej! Det är bättre nu har det gått 1 år sen han lämnade mig. Men fortfarande gifta på papper. Ja har skrivit på men inte han. Just idag ska ha ta sin flickvän o våra barn o hitta på nånting. Gör så jävla ont. Fy fan. Hur kommer man över att det ska komma in en ny människa i barnens liv.

Jag träffar en kille just nu o gjort de i 4 månader. Men ja vet inte vad det är än. Jag e så rädd för att bli sårad igen. Så håller tillbaka.

7 gillningar

jag måste läsa flera gånger för att inse …att du skriver"

Det är inte människovärdigt att leva i en sådan relation, troligtvis kommer verkligheten ifatt dig samtidigt m separationen.
Du kanske borde bli arg o skrika o be honom fara åt helvete. Jag har aldrig i mitt liv hört talas om liknande. Nu, här , är det viktigt att du inte tar åt dig och känner dig värdelös, i varje förhållande anpassar man sig på olika sätt, ett slags medberoende, som med alkisar,
Är han narcissist? Att han är hemma o "pular " och njuter där du kryper??fan helt sjuk gubbe,han är kanske tom potentiell våldtäcktsman?Du kanske utan att du vet om ett lever farligt? ett sådant beteende är inte normalt !!
Nej!
släng ut han idag!
När jag förstod min frus agerande bakom gardinerna så sa jag : UT härifrån…
stå upp!
styrke kram från oss!

5 gillningar