Känslor Känslor

Orkar inte berättat hela historien än.
Vi har separerat,han flyttade i somras efter en långdragen och jobbig separation,inga svar och fotfarande inga svar.

Är nog mest i behov att skriva av mig mina känslor lite nu och då,tycker inte om den ilska som tagit sitt grepp om mig blir så utmattad och frustrerad. Otroheten tog jävligt hårt och jag hatar att jag var så lätt att byta ut. Faaan,jävla AS som jag inte kan få ur mitt huvudet.

3 gillningar

Du, jag tror inte du var så lätt att byta ut faktiskt.
Jag var gift med asens as och till och med han var ”inte stolt över vad han gjort.”

Vi hade ALLT.

Han var otrogen. Jag fick veta det. Sedan följde en intrig värdig Dallas i X månader. Idag är jag glad att det inte blev flera år.

Det har gått ännu flera år nu. Det tog nog två år efter Kraschen innan jag kände att jag inte längre tänker jobbiga tankar om honom, eller om vårt fd liv tillsammans. Efter Kraschen var jag så arg, länge, att jag blockerade mig från alla andra känslor. Sen bestämde jag mig för att släppa ilskan, den tog för mycket energi, som han helt inte är värd. Ja, den blossar upp ibland, men det handlar då till 100 procent om våra barn.

4 gillningar

Det känns som det var lätt för han,dessutom fortsätter han att bete sig onödigt dum efteråt och nu,jag vill ju bara reda ut och få läka.

Känner igen mig i vi hade allt iaf trodde jag det, tvivlar på hela våra relation nu,har fått veta att han inleda våran relation för 10 år sedsn med att vara otrogen med mig mot den han hade då och nu gör han sammasak igen.
Han har ju inlett en ny relation med den han har nu. Usch!!!

Trist att du också råkade ut för otrohet,sa han någonsin att han ångrade sin otrohet eller bad om ursäkt till dig?

Tack för att du delar med dig.

3 gillningar

Jättetråkigt att höra och precis som du säger blir personen som förbytt sekunden man får veta om otrohet.

Jag har en liknande upplevelse. Jag minns när jag och mitt ex pratade om tidigare relationer. Jag hade ju inga tidigare men exet var tillsammans med en annan ganska länge. När det började skava på slutet så var hon otrogen på en fest. Hon ångrade det djup och kände sån skuld att hon inte tyckte hon var värd något bra i livet. Jag tänkte då att det var ett snedsteg som hände “när dom ändå nästan gjort slut”.
Det visade sig nu att hon gjorde samma mot mig. Istället för stt berätta att hon vill avsluta så självsaboterar hon hela förhållandet genom att träffa en ny. Plötsligt blir beteendet ett mönster och en personlighet växer fram som man inte sett tidigare.
Dessa människor har såna svårigheter med sig själva, självkänsla, kommunikation osv att dom helt enkelt inte klarar att avsluta en relation på ett schysst sätt. Dom flyr vidare in i en annan för att slippa ta tag i det jobbiga.
Det är fegt och jävligt taskigt mot alla inblandade…
Vet inte vad du kan lära av min historia men du är inte ensam!

Tråkigt nog kan du inte förvänta dig svar. Mitt ex verkar känna mycket skuld. Hon säger att hon försökte stå emot men bristen av kärlek och uppmärksamhet hemma gjorde att hon inte klarade det när hon fick uppvaktning. Det sjuka är ju att det inte är ett one night stand utan dom har träffats under längre tid på jobbet och nu “älskar” varandra… och som sagt inte ett ord till mig. När jag frågat om detaljer så ljuger hon. Först hade inget hänt, sen kom det fram att dom kysst varandra, sen skriver dom “älskar dig” och till sist har jag hittat kondomer i hennes handväska.
Förvänta dig det värsta men aldrig någon ärlig förklaring. Oavsett hur dom verkar på utsidan så bär dom på skam och skuld vilket gör att dom ljuger gång på gång. Om dom inte är känsolösa psykopater såklart, vilket dom flesta inte är.

4 gillningar

Tack det här var intressant att läsa sen givetvis trist att du har råkat utför det.

Jag vill bli av med ilskan för den äter upp mig :expressionless:

1 gillning

Det är fullt förståeligt. Jag bestämde direkt att inte falla ner i bitterhålet.
Det som hjälpt mig är att tänka och vrida på alla perspektiv för att förstå. Inte för att glömma eller ursäkta, utan bara förstå vad som hänt.
Jag säger inte att det är rätt för dig, men har du sett personlighetsdrag hos honom som kunnat bidra till detta? En otrohet kommer ju oftast inte från ingenstans. Hur har förhållandet varit osv?

Åter igen, jag har sagt till mitt ex att jag inte är hennes vän. Men jag är heller inte sur. Tycker nästan mer synd om henne för verkligheten kommer till slut ikapp och karma is a bitch!

3 gillningar

Vi har haft det bra,trodde jag.
Jag försöker förstå och vrider och vänder på det mesta men blir mest irriterad och en av frågorna jag har är varför sa han inte till i tid,jag frågade ofta hur han mår eftersom han är ganska sluten när det kommer till att prata känslor Men annars inte blyg eller så och pratar gärna men inte om känslor då fick jag dra. En postiv Inställning till livet oavsett men jag förståd ju att han döljde sina känslor istället för att ta itu . Jag har inte greppat allt än,rörigt i huvudet.

Vill inte bli bitter men ibland trillar jag ner i det hålet.

Han var en omtänksam och fantastisk person som helt plötsligt blev empatilös o kall och bara ser sitt upplever jag det som. Han har alltid gillat uppmärksamhet.

Jag har fortsatt stötta honom i en jobbig familje situation som han går igenom men jag måste nog för min egen skull ta det steget bort.

Genom hela situation så har jag från början sagt att det känns som han flyr in i den nya relation,allt som har med “vårat” lägenhet,fyrbenta mm det verkar inte existera.

Han ville kommunicera via mail (prata ut) men det har inte fungerat eftersom jag får vänta så länge på svar och nu har det gått en vecka sedan jag skrev och ingen återkoppling

Tröttsamt.

1 gillning

Ja du jag lider verkligen med dig. Det låter precis som mitt ex. Nu visste jag att sista året var piss och det har varit dålig i perioder där jag inte kännt uppskattning osv.

Det du skriver att han inte kan tala om känslor är så tydligt personer som flyr allt jobbigt. Han har nog tyvärr varit missnöjd rätt länge och inte vågat säga något.
Mitt ex sa att hon tappade kärleken i februari. Inte ett ord har hon sagt till mig om det trots att jag vid upprepade tillfällen försökt få till regelbundna samtal. Hon kontrar med att samtalen inte är genuina och att jag efter 13 år borde veta vad hon vill.
Där nånstans tappade hon mig och jag slutade ens försöka. Rätt omgående började hon leta bekräftelse utifrån.

Man kan tyvärr inte styra andra människor och om dom vägrar öppna upp och vara sårbara så får man släppa dom. Inse att han är trasig och det är inte din uppgift att laga.
Det är jättetufft och jag brottas fortfarande med “varför?” frågorna trots att jag vet svaret.
Svaret är att dom hade inte förmågan att göra på ett annat sätt. Att öppna upp sig är så pass jobbigt att dom hellre väljer att fly och förstöra allt. Därför tycker jag istället lite synd om dom för innerst inne mår dom säkert jävligt dåligt.

3 gillningar

Jag vet inte ens när hans kärlek tog slut eftersom han sa att han älskade mig dagen innan jag fick honom att säga vad felet var,jag älskade honom villkorslöst jag sa att vi kunde jobba oss genom otroheten (visste inte hur allvarlig den var) jag har varit så jävla lugn och snäll och förstånde,jag har någ grävt min egen grav ännnu djupare bara för jag hoppades så länge på att det skulle bli vi igen. Dom är arbetskollegor jag vet vem hon är o det är så jävla jobbigt önskar såååå att jag slapp veta vem hon var,hur hon ser ut mm och hennes barn (han som inte vill leva familjeliv) usch vad ledsen jag blev nu,har lovat mig själv att inte gråta en helg till men det sprack.

Synd att ditt ex gjorde så mot dig,det du att dom mår dåligt innerste inne kanske stämmer men jag har svårt att se det då han hittar pp nya saker med henne och tar med henne på sånt vi gjorde tidigare. Svider.

Jag har svårt att greppa att man ksn fly in i ett nytt förhållande när man varit tillsammans med någon annan länge och vet att personen mår dåligt och varför vill man inte göra klart allt som behövs om man redan varit påväg länge?

1 gillning

Nix. Ingen ånger. Det närmaste han någonsin kom var att han en gång medgav att han “inte var stolt över vad han gjort”. Men det betyder nog mest att han beklagar att han blev påkommen, för det hade han inte tänkt sig. Han hade inte tänkt lämna mig för sin älskarinna utan ha henne vid sidan av. Alltså så korkat!

4 gillningar

Okej tack för svaret,trist att dom inte kan be om ursäkt.

1 gillning

Det är svårt att se ja. Mitt ex var ju lycklig och sprallig efter hon meddelat att hon ville skiljas. Jag fattade ingenting förrän jag frågade om hon har någon annan. Då gick det upp för mig att hon var stormkär och helt blind.

Det bästa man kan göra är att inte böna och be. Oavsett om man vill rädda förhållandet eller gå vidare själv.
Ge honom inte nöjet att se dig desperat. Ignorera, fokusera på dig själv och behandla honom som en främling. Man kan vara artig mot främlingar, men dom är inte så intressanta och ingen värd att lägga så mycket tid på.

4 gillningar

Försent han har sätt mins tårar och desperata sida att få behålla honom,vi var ju tvungen att bo ihop några månader tyvärr,fy fan får ångest när jag tänker tillbaka på dom månader. Vet hur många gånger jag sa åt honom att stanna hos henne men nä kom hem varenda gång,har sakta börjat gå upp för mig vilken konstig och overklig situation jag befunnit mig i :face_with_peeking_eye::expressionless:

1 gillning

Det måste ha gjort ont?
När mitt ex var hemma satt han soffan och sms med henne och log då bad jag han sluta och inte smsa när vi var i samma rum,fungerade så där. Usch hur kan man sörja någon som sårat så jävla hårt.

1 gillning

Jag fick höra att jag borde ha förstått att han skulle göra slut,för att han inte kramade mig lika ofta strax innan??? Han har sagt så mycket konstigt och det har bara skapar frågor hos mig som jag aldrig kommer få svar på.

Har läst dom här meningarna om och om igen ,bra skrivet det det väckte något inom mig vet inte vad än men texten berör.

Fruktansvärt taskigt,så synd att vi är så många som blir utsatt för det.

1 gillning

Att säga så är att lägga över ansvaret på den andra personen. Det är fruktansvärt fult tycker jag. En slags manipulation så att man själv ska få dåligt samvete. Ta absolut inte åt dig av det där!
Det är hans svaga sida som skyddar sig mot allt jobbigt.
Vuxna människor har ansvar att förmedla och kommunicera sina behov och tankar punkt slut. Allt annat är barnsligt och trasigt i min värld.

2 gillningar

Just då visste jag inte att hon träffat en ny så jag var väldigt förvirrad. När jag fick reda på det så förstod jag. Då ramlade alla bitar på plats. Varför hon inte ens ville ge oss en chans. Tidigare tecken som nya sexiga underkläder och ny parfym (ja jag är lite trög och naiv :joy:).

3 gillningar

Haha här var det nya kalsonger och ny parfym,han döljde inte ens köpet :rofl:

Undrar om det är deras försök till att berätta. Hallå! Ser du inte att jag gör mig extra till här? Ska du inte fråga om otrohet så jag slipper säga det?!

1 gillning