Känslor Känslor

Haha ja vem vet,jag förstår ju inte hur dom tänker.

Du har en förmåga att sätta ord på det jag inte kan just nu :face_with_peeking_eye: tack för all feedback.

2 gillningar

Jag kan inte annat än säga att jag känner igen mig till 105% och jag hade (och har) kunnat skriva exakt detsamma själv. Så sorgligt och bedrövligt och tog mig många år att komma över. Men när han till sist efter flera år hörde av sig, ville tillbaka, bad reservationslöst om ursäkt och tog på sig hela skulden och menade att ingen kunde mäta sig med mig (efter att han knullat igenom allt på två ben som han kunde hitta) så fick jag till slut nog i den meningen att jag äntligen såg honom för den lilla futtiga och dysfunktionella person han egentligen ÄR… så då blev det äntligen -Tack för din ursäkt, men NEJ tack till dig ditt pucko!!! :sweat_smile:

Så himla skönt :v:

8 gillningar

@DantesInferno
.
Förklaringen från den otrogne brukar vara - Du skulle bli så arg så jag berättade inte allt.

1 gillning

Wow så oförskämt av han :face_with_peeking_eye: tråkigt att höra att även du råkat ut för detta.

Mitt skulle nog aldrig göra så han tror inte på att gå tillbaka till ett ex har han sagt,mycket som han sagt som jag idag inte vet vsd som är sant eller inte,hela situationen har gjort det rörigt i huvudet,längtar efter ett lugn i hela kroppen men där är jag inte än.

Tack för att du delar med dig :slightly_smiling_face:

1 gillning

Även jag hade ett oräkneligt antal idéer och uppfattningar om hur mitt x skulle göra, tänka, känna, mena, tycka bla. bla.

Jag insåg sent omsider att jag inte alls kände honom så väl som jag trodde. Han visade sig vara en helt annan person än den jag i nästan tio år hade trott… och det hade inte att göra med att han skulle ha genomgått någon metamorfos över natten, utan det var en kombination av mitt villkorslösa önsketänkande och hans sagolika maskeringsförmåga…

3 gillningar

Jag känner mig så korkad som trott på han och sedan så visar det sig att vissa saker inte alls stämmer,sjukt :expressionless:

Man tror sig veta vem man bott med men icke🫣 så känns det iaf.

1 gillning

Så är det sannolikt oxå.

1 gillning

Helgerna tycker jag är jobbigast på hela veckan,ensamheten och avsaknaden av vad jag har haft,kärleken och lyckan jag hade(fast det svider att veta att det inte var ömsesidigt) känner mig lurad. Jag älskade honom så oerhört mycket,jag älskar honom än men inte lika intensivt för det dör lite för varje dag.

Ska försöka att inte älta för mycket den här helgen men när känslorna tar över då är det svårt.

4 gillningar

Jag känner igen mig i det mesta som du skriver. Vi verkar ha haft en ganska liknande erfarenhet av en relation med en person som inte kan/vill ta ansvar över sina känslor och sen på grund av dålig självkänsla hellre är otrogen och tröstar sig med en ny istället för att ta tjuren vid hornen.

Det där är så provocerande att höra, exakt samma sa mitt ex. Men hur fan ska man veta vad nån vill som aldrig berättar något?!?

Läser rätt mycket på det här forumet och som tips till alla, och inte bara i kärleksrelationer, utan på jobbet, med vänner, familj osv. Prata ut, kommunicera mera och tydligare. Ställ motfrågor tills er partner har bekräftat att “ja det är så jag menar”.
Ingen är tankeläsare! Och även om du tror att du vet hur nån tänker så kan hen ändå ha ändrat sig sen sist. Relationer utan kommunikation är dömda att misslyckas, det är min fasta övertygelse numera.

9 gillningar

Lider när jag läser detta,mitt ex har också inlett ett förhållande med sin nya på jobbet,samma avdelning (litet kontor)

Den här mening har fastnat,funderar och vrider och vänder och försöker se ett mönster,det finns säkert någon i det du säger och jag tassar försiktigt in i den tanken.

1 gillning

Samma här och det har jag försökt få mitt ex att förså under åratal. Vi MÅSTE prata minst en gång i veckan har jag sagt. Det känns inte genuint är det enda svar jag fått. Nu tolkar jag det snarare som “vad jobbigt då måste jag ju öppna upp”.

2 gillningar

Precis, eller ljuga sig igenom samtalet från början till slut.

Mycket enklare då att inte prata alls, då kan man ju säkert trösta sig med att man iaf aldrig har ljugit. Man har bara aldrig fått/tagit tillfället att prata sanning :woman_facepalming:

4 gillningar

Har läst igenom tråden o Jisses vad allt stämmer med mitt liv. Lämnad efter 26år med lögner och elakheter. Det värsta jag varit med om. Det har nu gått 3 mån sen det hände, han öppnade en dörr och gick ut, öppnade en annan och gick in. Den nya är 20 år yngre än honom. Han har inte sagt ETT bra ord om mig eller förhållandet. Det är hårt att bara få allt dåligt men inget bra. Han är så feg och rädd, taskig självbild vilket han själv säger. Han har ångest och lite andra krämpor, det kan han ha. Jag tänker på alla lögner, hur funkar det i det nya, han måste ju ha gått in i det utan att vara ärlig för då hade ju ingen velat ha honom om han hade berättat hur han har betett sig. Leva i en lögn på lögn och nästla sig in i en familj med 3 små barn. Så oansvarigt och egoistiskt, allt för bekräftelse. Usch o örk🤮. Tack alla ni härinne, det hjälper att läsa era berättelser fastän det är sorgligt att vi är så många. Ta hand om er🙏.

10 gillningar

Precis så har mitt ex gjort,så jävla sjukt att man kan göra så,och där står man och fattar noll. Jag har inte fått svar på några av mina frågor eller hur vi ska göra med möbler mm i lägenheten.

1 gillning

Jag har fått höra att det var bra,sen sa inget mera jo jag hade också varit bra. Inget annat bara bra.

Alla dessa känslor som åker bergodalbana,jag har gråtit så mycket och det bränner bakom ögonlocken,jag tycker det är så orättvist att jag sitter här och mår skit och han tågar på med sin nya och slipper må så här jävla dåligt. Fy faaaaaaan!

1 gillning

Eller så ser du det som att du tagit tag i dina känslor och bearbetar sorgen (vilket förstås är asjobbigt och kräver en sjuhelsikes massa mer jobb och styrka än att bara glida vidare) och han är feg och skjuter upp sitt elände.

Släpp ut dina tårar. Det är berg- och dalbana ett tag men det blir bättre. :yellow_heart:

4 gillningar

Tänker som du, lätt att glida runt o ha det bra. Nu tror jag inte de har det bra hela tiden, min har iaf ångest och det är ju bra😉. Leva ett liv utan att stanna upp och reflektera/vara förälskad tär på kroppen och det är ju också bra🙂. Skadeglad, jajamensan, skit ska ha mer skit. Du behöver tänka på dig själv mer(note to self) och inte på honom, jag jobbar på det. Känn efter vad du behöver. Försök att prioritera dig själv, så svårt men jag tror på det. I fre var jag på lymfmassage innan i veckan på gong bad, på fre healing och nästa vecka börjar jag i samtal.

3 gillningar