Jaha då var man här

Hej! Tack för din omtanke. Det går lite segt med bestyr kring bodelning osv men jag kämpar på.
På din fråga om ”vem hon prasslade med” så vet jag inte om hon gjorde det eller inte. Jag bryr mig inte.

3 gillningar

Återvänder hit nu när det har gått två år sedan jag hittade forumet. Tack alla här som var med och stöttade!
Så omtumlande det har varit under de här åren.
Chocken och rädslan för vad som skulle komma med allt som en separation och kanske skilsmässa skulle innebära.
Såhär efteråt så kanske det inte var så överraskande det som skedde, jag själv tänkte ju många gånger på hur det skulle kunna bli om jag lämnade. Men jag valde att inte agera, både på grund av att jag inte ville ge upp men också svikande mod.

Två år har gått sedan hon sa att hon ville separera.
Sedan dess har en efter en av alla dessa jobbiga och slitsamma händelser avlöst varandra. Berätta för barnen, flytta och dela upp allt. Skicka in papper, skriva på efter betänketid, bodelning, bli utköpt från det hem som jag var med att forma så länge. Brevet från tingsrätten som torrt konstaterar att vi inte är man och hustru längre.

Men det hände något annat också. Någonting ljust och högst oväntat. Jag fann kärleken. En kärlek som jag inte trodde kunde finnas. Fylld av tillit, värme och en alldeles genuin och äkta vilja att ta hand om och verkligen se varandra. Och hon fanns här på forumet, en plats där jag inte under några andra omständigheter hade kunnat finna henne. Det är en hisnande tanke; hade det inte varit för allt jobbigt och ledsamt som hänt så hade jag aldrig hittat henne, men det är samtidigt värmande och hoppfullt att det även ur det mörkaste mörker kan komma något så fantastiskt och vackert.
Det som började som några korta meddelanden för att försöka hjälpa varandra lite växte sakta till djup kärlek.

@Ladywild jag är evigt tacksam och lycklig över att jag fann dig.
Jag älskar dig.

6 gillningar

Härlig att läsa. Ger en hopp.

1 gillning

Helt underbart att något så otroligt jobbigt och omvälvande kan leda till något nytt och underbart! Grattis och lycka till!
Känns som att det finns hopp för oss alla❤️

1 gillning

Wow @FreeFalling, vilken berättelse.

1 gillning

Att hitta kärleken, här av alla ställen! Så oväntat, men också så fint då vi möttes i viljan att hjälpa, trösta, utmana, läka, se framåt. Senare också att våga kasta sig ut i något nytt.

Jag älskar dig, @FreeFalling :heart:

2 gillningar