Jag trodde aldrig

Jag trodde aldrig det skulle hända mig. Och skulle det hända mig trodde jag ändå att jag skulle vara coolare. Fånigt, jag vet men så har jag känt och här är min historia fram tills nu (den pågår fortfarande). Hoppas ni orkar läsa för jag behöver verkligen råd.

I söndags berättade min man att han inte har några känslor kvar, att vi bara är väldigt goda vänner. Han säger sig ha känt så ett halvår men bara tänkt att det var en svacka, att det nog går över. Sen vi fick barn har vi haft en deal att om någon vill separera så ska vi ta ett halvår att verkligen jobba för att hitta tillbara så jag blev naturligtvis ledsen men tänkte att det här löser vi! Jag hade en liknande period för två år sedan och med familjerådgivning så hittade vi tillbaka till varandra. Jag frågade om han hade någon annan men det hade han inte sa han.

Jag jobbade måndag och tisdag men hade naturligtvis svårt att koncentrera mig och var väl inte jätteproduktiv men det fungerade. I onsdags frågade jag om han var beredd att satsa eftersom det krävs arbete om det ska lyckas. Han visste inte!

Torsdagen (igår) var hemsk. Jag var på jobbet men gjorde inte många knop. Mådde illa och frös och var tvungen att gå ifrån för att inte börja gråta. Jag satt mycket och surfade och bland annat från den här sidan fick jag höra att män sällan lämnar förrän de har en ny famn att gå till. Torsdag kväll ställde jag honom mot väggen och han nekade fortfarande. När jag då frågade om det fanns någon han hade känslor för så erkände han att han är kär i en tjej på jobbet. Han sa också att hon säkert visste det från sättet har tittar på henne m.m. men han visste inte om hon har känslor för honom.

Min värld brakade! Min mage slog bakut och jag kunde knappt andas. Jag har sovit 1,5 timmar i natt trots att jag verkligen har försökt somna. I morse gick jag in på hans FaceBook (något jag verkligen inte är stolt över) och såg deras meddelanden till varandra. De har inte bara flörtat utan skrivit om att de vill ha sex tillsammans, hur fin hon är, att de längtar efter varandra m.m. De har inte gjort något fysiskt ännu men för mig är detta minst lika illa. De skriver ju att de vill. Detta innan han sa att han ville separera. Han skrev till och med att han var glad att han inte drog in henne i det här (fast det fick han ju göra till slut).

Jag har inte konfronterat honom med detta men har fått en akut tid för familjerådgivning idag. Jag känner mig jättevilsen. Vad ska jag göra? Ska jag berätta att jag vet även om han inte berättar vid rådgivningen? Snälla hjälp mig!!! Mitt hjärta bultar fortfarande så jag tror det ska hoppa ur bröstkorgen och jag mår så illa. Vad ska jag göra. Jag vill verkligen inte skiljas!

Tacksam för svar!

​[QUOTE=Chockad;32531]J
I morse gick jag in på hans FaceBook (något jag verkligen inte är stolt över) och såg deras meddelanden till varandra. De har inte bara flörtat utan skrivit om att de vill ha sex tillsammans, hur fin hon är, att de längtar efter varandra m.m. De har inte gjort något fysiskt ännu men för mig är detta minst lika illa. De skriver ju att de vill. Detta innan han sa att han ville separera. Han skrev till och med att han var glad att han inte drog in henne i det här (fast det fick han ju göra till slut).

Jag har inte konfronterat honom med detta men har fått en akut tid för familjerådgivning idag. Jag känner mig jättevilsen. Vad ska jag göra? Ska jag berätta att jag vet även om han inte berättar vid rådgivningen? Snälla hjälp mig!!! Mitt hjärta bultar fortfarande så jag tror det ska hoppa ur bröstkorgen och jag mår så illa. Vad ska jag göra. Jag vill verkligen inte skiljas!

Tacksam för svar![/QUOTE]

Välkommen hit Chockad! Ledsen över att behöva välkomna dig eftersom vi “egentligen” inte vill se fler i samma sits som oss själva men du har hittat rätt!
Här kan du skriva precis allt du vill, orkar och kan. Vi finns här för dig!

Jag tycker definitivt att du ska berätta att du sett hans FB. Jag har citerat ett av mina allra första inlägg eftersom jag gjorde samma sak. Hackade mig in.
I mitt fall så gjorde det att han klippte kontakten direkt.
Även om din man inte skulle göra det så har ni den bästa och kanske ENDA chansen att rädda detta om ni lägger ALLA korten på bordet. Han måste få veta att du vet. Det kanske kan få honom att komma tillbaka till verkligheten och sluta skriva om sex med någon flört.

Hoppas att du hinner se mitt svar innan du ska iväg!

Kram!!!

[QUOTE=AbsolutIngenIdiot;24619]Min berättelse är fortfarande “bara” på dag 1; den skitiga söndagen. Jag kunde inte låta bli att skicka ett meddelande till henne på Facebook (vi var -och är - inte vänner där så jag kan inte se hennes “wall”): “Hur i helvete kunde du ragga på Maken? Du vet ju att han är gift!”. Det var allt jag skrev även om det fanns sååå mycket mer jag hade kunnat (och kanske velat) skriva. Tror ni hon har svarat? Hahaha!

Dag 2 bestämde jag mig för att ta kontrollen (så gott det gick). Jag kapade hans mail och fick dåligt samvete eftersom det inte fanns något där tills… Oj då! Bekräftelse på ändrat Facebooklösen? Jag gick in på FB och in bland meddelanden och hittade hennes konversation med [B]min[/B] man överst. Jo, det framgick av deras meddelanden att de “legat sked”, “lånat handduk”, att när han skulle golfat låg i hennes famn. Maken kallade sig för en romantiker. Mitt i all gråt så började jag skratta. Romantiker?
Jag kunde läsa att “Nu kastade hon kaffe över mig!” - “Oj stackare! Så pass? Kom hit till mig istället!”. Jag klarade inte att läsa mer så efter att ha skummat igenom en del så tog jag ett MMS på skärmen och skickade till honom. Han kom hem tidigare från jobbet och var jättebesviken på mig. “Det är ta mig fan olagligt att göra så där!”.
Jag som sett alldeles för många amerikanska deckare med honom sa bara “Sue me…”

Maken- "Hur i helvete kunde du komma åt allt? Jag kommer ju inte ens in i mail/FB längre?"
Jag- “Efter så här många år så känner jag dig. Jag kan lista ut svaren på dina kontrollfrågor. Och dessutom [U][B]jag[/B][/U] är absolut ingen idiot. Det borde [B]du[/B] om någon veta.” (Han fick tillbaka sina konton av mig efter några dagar)

Kvällen blev som vanligt skitjobbig men jag bestämde mig för att det viktigaste var vi. Jag knackade honom lätt på huvudet och höjde rösten “Hallå! Kan du som tagit över min man ge dig av nu?”. Vi skrattade, grät, jag tog på mig ansvar för att det blivit som det blivit men krävde att han skulle göra ett avslut med henne, att vi skulle göra ett avslut på det som varit och satsa helhjärtat på ett försök med [B]oss[/B]. Jag vill - och måste få vara - delaktig i mitt liv. Skall jag kunna vara vän med honom i framtiden så måste ett beslut att separera vara gemensamt.

Jag märkte att han inte ens hade tänkt på framtiden med mig/henne.[/QUOTE]

Åh, hälsar dig också välkommen hit trots att det sätter en tagg i hjärtat på mig att jag behöver göra det.
Känner igen mig så i känslorna du beskriver, och jag blir så upprörd inombords - jag VILL INTE att någon mer ska behöva må sådär!!!

Jättebra tips från AII, hoppas också du hinner se dem.
Ta hand om dig och stor kram! Vi är många här som känner med dig och vill stötta och peppa, så skriv så mycket du vill.
Håller tummarna för att det går bra på FR.

Tack snälla för er omtanke. (Bölar av en så sak, jag är rätt känslig just nu). Jag vill inte berätta för någon just nu OM vi skulle klara av detta. Min familj kommer döma honom så hårt att bara det kommer göra det svårt att gå vidare. De var emot förhållandet för 14 år sedan men tycker nu väldigt mycket om honom. Därför betyder vänliga ord från er extra mycket. Tack!

Hej och Välkommen.
Jag hade alltid sagt till min man att jag aldrig skulle kunna förlåta honom om han var otrogen.
Men den dagen som jag inte trodde skulle komma kom…Jag var så så såååå arg…
Men nu vill jag ha honom tillbaks.
Önskar att jag hade kunnat gå på FR. Men det finns ingen chans att han går med på det.
Jag håller också tummarna för att det går bra på FR.

AII: Må Gud välsigna dig.

— Begin quote from Chockad;32538

Tack snälla för er omtanke. (Bölar av en så sak, jag är rätt känslig just nu). Jag vill inte berätta för någon just nu OM vi skulle klara av detta. Min familj kommer döma honom så hårt att bara det kommer göra det svårt att gå vidare. De var emot förhållandet för 14 år sedan men tycker nu väldigt mycket om honom. Därför betyder vänliga ord från er extra mycket. Tack!

— End quote

Så tänkte/kände jag också när mitt äktenskap knakade. Nu efterhand ångrar jag bittert att jag inte pratade med mina nära och kära, fick stöd och kloka tankar. Att hålla allt för mig själv fick mig nästan att gå under, och tar nu år att bearbeta då det trots allt gick åt skogen.

Många kramar.

Du reagerar precis som alla vi andra gör eller gjort.
All omtanke vi får bekräftar den smärta vi genomgår (eller genomgått).
Jag har inte berättat för någon än en gemensam killkompis om vad som hänt. Vi pratar dock inte längre om detta eftersom han även är vän med min man.
Om du känner att du inte vill berätta för någon så gör inte det men ha i åtanke att det sliter. Det kommer att slita vansinnigt på dig att inte prata med någon om vad du går igenom. Jag vet.
Men det kan vara smart att avvakta rådgivningen och se vad den ger. Om din man anser att allt är kört och att han vill lämna “er relation” så tycker jag att du fundera en stund över om du inte ska ta emot all hjälp du kan få.

Och om han under rådgivningen vaknar och din “riktige” man kommer fram så kanske min tråd (“Efter 25 år hände det…” kan vara något för dig att skumma igenom. Ett försök är aldrig lätt men du har den stora, stora turen (mitt i allt elände) att det inte förkommit någon sexuell relation även om sveket är illa nog som det är.

En stor, stor kram!!!

välkommen hit Chockad, bra namn för det är precis vad man är, chockad :frowning: kartan rycks ur händerna på en och man fattar ingenting, hjärtat håller på att hoppa ur kroppen på en och man mår illa.
Du har fått bra råd redan och AII har som vanligt skrivit många bra saker. Jag håller med flamred, att det kan nästan ta knäcken på en att gå med allt detta själv, man behöver sin familj i denna svåra tid. Men det avgör du ju själv förstås. Du ska absolut ställa honom mot väggen med vad du vet, finns ingen anledning att han ska komma undan med det. Det kan hända saker hos honom för då är det inte hemligt längre och många som går bakom ryggen gör det just för att frugan/maken inte vet något. Och inte förrän det kommer fram så blir det verkligt på något sätt…

Lycka till idag! kram!

AII det här är väldigt intressant:

“Skall jag kunna vara vän med honom i framtiden så måste ett beslut att separera vara gemensamt” dina ord från en tidigare tråd.

Här ligger ju hela kärnan. Det går inte att vara vän med el respektera någon som gör så här mot en och som dessutom inte tar ansvar för det. De här få orden bekräftar det som vi många lever med nu, det är stört omöjligt att fortsätta någon som helst relation när man inte har varit två om beslutet.

Tack för bra ord :slight_smile: som vanligt får man väl säga då… /G

Återigen tack! Jag åkte faktiskt och pratade med en vän och nu sitter vi bredvid varandra på väg till FR. Fast det känns som han redan har bestämt sig och i så fall kommer jag absolut inte hålla det för mig själv. Då åker jag hem och sover hos mamma och pappa och berättar allt. Vill inte han försöka så ska jag inte skydda honom.

Det är så mycket nu, allt bara snurrar. Ena stunden tänker jag att vi måste lösa detta, nästa stund tänker jag på allt praktiskt som måste ordnas och hur vi ska kunna berätta för barnen. Det känns nästan som det värsta. Han har alltid sagt att han inte skulle klara att vara utan barnen varannan vecka men nu är han beredd att göra det för en förälskelse. JAG kan inte vara utan barnen varannan vecka menjag får inte välja.

Jag hoppas fortfarande (även om jag inte riktigt tror på det) att FR ska kunna hjälpa. Om inte annat hjälpa oss till en rimlig relation kring barnen och hjälpa mig att gå vidare (även om jag inte vill ännu).
H&T. Av den anledningen borde alla gå, synd att inte din man ville.

Ni är så kloka och jag lyssnar verkligen på vad ni säger. Jag ska absolut läsa på mer i andra trådar också men uppskattar verkligen att ni tar er tid att skriva.

AII och GH: Jag hoppas vi kan bli två om beslutet, vilket det än blir.

tänker på dig, det blir jobbigt på FR men det är värt det… om inte annat för att få lite verktyg och faktiskt också skaka om honom lite grann… precis så här är det ju när den ena väljer en ny person/förälskelse, man får inte välja utan blir tvingad till att förändra sitt liv å det grövsta :frowning:
Men vi som har varit med länge kan vittna om att även det går och vi är många som gjort fantastiska resor och som nästan!! är ute på andra sidan med en stukad själ men inte så mycket värre än så. Så hur det än går idag så kommer du också att klara detta, det gör vi för att vi måste.
Intressant det du skriver också om att han offrar halva sin tid med barnen för en ny förälskelse. Det är som en drog det här med den nya, de blir som 15 år på nytt och de kan inte bara låta bli. Det är många som har sagt precis så “vad hade jag för val, jag var tvungen att göra så här”. Och någonstans är det svårt att stoppa dem nu, när de redan har klivit ur den intima zonen och är på in i den med någon annan. Då är den andra nya personen mer intressant, det spelar ingen roll hur många barn man än har och ett helt liv ihop, det andra drar så pass mycket så de kan inte stå emot. Vill inte heller stå emot förstås.
Önskar dig lycka till så länge vännen :stuck_out_tongue:

Välkomnar dig hit även jag! Hoppas att det går bra hos FR, att ni känner att ni kan prata. Låt honom förklara sig, det kan bli svårt för honom inför dig och samtidigt inför en annan främmande person, att försöka förklara varför man riskerar hela sin familj för en flört på jobbet. Jättebra att du fick en akut tid! Det är svårt när alla känslorna ligger utanpå att prata om det här på ett bra sätt själva. Lycka till! Skriv på här om du inte har så många att prata med, det som är så bra är att alla här förstår precis hur det är. Jättebra att du har berättat för din kompis, man behöver support! Ibland kan man tro att man själv är knäpp, fast det är partnern som faktiskt är det.

“vad hade jag för val, jag var tvungen att göra så här”

Nästan precis så har han sagt! Han känner inte att han har något val. Nu är vi snart framme. Känns som jag är på väg till galgbacken!

stå på dig tjejen annars gör han det! hör av dig efteråt om du orkar, vi finns här, nästan dygnet runt :slight_smile: för vi behöver alla hjälp av varandra och det här forumet är en livlina för många av oss!

styrkekram!

vet, de säger samma sak allihop, finns säkert fler nämnare som är lika…

Jag berättade vad jag hade läst på FB. Både han och terapeuten gick ut från rummet. Nu sitter jag själv och väntar på att någon av dem ska komma tillbaka…

oj va? gick de ut tillsammans? eller är de på olika håll? varför lämnade terapeuten rummet? fattar nada…

Vi är med dig. Känn att vi finns här. Var inte rädd för att bli arg, förtvivlad, rasande eller vilken känsla som än kommer.
Vad som är händer i framtiden så kommer ALLT att ordna sig. På ett eller annat sätt.

Kram!

Lika bra att lägga alla korten på bordet. Hade han inte skapat denna situation hade du aldrig behövt att kolla hans FB osv. Jag har gjort precis samma sak eftersom han fick mig att känna att “något var fel”… Berättar de inte själva så måste man ju ta reda på vad som egentligen händer. Lycka till nu chockad!! Visa att du är stark men fatta inga beslut just nu… KRAM

Chockad,
tänk på en sak bara… berätta [U]inte[/U] för din man om att du skriver på forumet. Du kommer att vilja och behöva ha detta som din egen frizon…

Kram!!!