Jag trodde aldrig

Tack alla och tack AII för tipset. Han grät för första gången och har inte slutat sen dess i stort sett. Nu är de båda ute igen och pratar utan mig!

Märkligt att båda lämnar dig tycker jag. Berätta mer sen!
Bra att du berättade allt du vet, starkt gjort tycker jag!

Hej och välkommen! Det gör mig ont att läsa din historia som närmast är identisk med min egen med skillnaden att jag efter att han släppte bomben att han tappat känslorna för mig, misstänkte att han tagit upp kontakten med en (från tiden innan vi träffades) kvinnlig vän som lämnade sin man i höstas. Han nekade, men jag kände på mig att han ljög så jag gjorde som du, gick in på hans FB och mycket riktigt så hade de kontakt. Jag skummade också bara igenom meddelanden då det kändes fel att läsa, men det jag kunde se var att de faktiskt bara är vänner, ÄN så länge tänker jag. Min största fasa är att de inleder något när vi flyttat isär. Även om han var den som startade det hela så har jag nu själv klivit på tåget och vill samma sak. Men en stor sorg över vårt havererade äktenskap kommer nog alltid att finnas inom mig.
Jag tänker på dig nu (minns själv besöken på FRG) och skickar de varmaste styrkekramar som finns till dig.

tycker jag också, så brukar det inte gå till faktiskt… varför gör en terapeut så?

Tyvärr är inte alla terapeuter så bra alla gånger. Det kan jag intyga…

— Begin quote from Chockad;32563

Jag berättade vad jag hade läst på FB. Både han och terapeuten gick ut från rummet. Nu sitter jag själv och väntar på att någon av dem ska komma tillbaka…

— End quote

Va? Utan att säga varför?

— Begin quote from Villinte;32576

Tyvärr är inte alla terapeuter så bra alla gånger. Det kan jag intyga…

— End quote

Jag har också kommit i kontakt med en fruktansvärd terapeut.

[QUOTE=Lurken;32572]Märkligt att båda lämnar dig tycker jag. Berätta mer sen!
Bra att du berättade allt du vet, starkt gjort tycker jag![/QUOTE]

— Begin quote from Gissegisse;32575

tycker jag också, så brukar det inte gå till faktiskt… varför gör en terapeut så?

— End quote

— Begin quote from Villinte;32576

Tyvärr är inte alla terapeuter så bra alla gånger. Det kan jag intyga…

— End quote

— Begin quote from flamred;32577

Va? Utan att säga varför?

— End quote

Jag tycker inte alls att det är konstigt.

Chockad har fått en akuttid. Hennes man har först nekat till att det finns en tredje part och sedan svarat något klassiskt idiotiskt som att han inte vet om hon har känslor för honom…
.
Citat från Chockads första inlägg: "[I]Torsdag kväll ställde jag honom mot väggen och han nekade fortfarande. När jag då frågade om det fanns någon han hade känslor för så erkände han att han är kär i en tjej på jobbet. Han sa också att hon säkert visste det från sättet har tittar på henne m.m. men han visste inte om hon har känslor för honom. "
[/I]
Nu fick maken reda på vad hon vet. Att han plötsligt inser att han är avslöjad som den värsta lögnare när det gäller något så viktigt som hans relation till sin fru får honom i rejäl gungning, han gråter osv.

Jag tycker att det är otroligt klokt att terapeuten tar ut honom ur rummet och går in på ett annat rum och försöker bena ut hans tankar/känslor.
Att det är de två som går ut tycker jag dessutom är alldeles självklart; man låter [U]inte[/U] den kränkta frun sitta i ett väntrum (eller annat rum) medan de pratar separat. Det rummet de påbörjade sessionen i har redan blivit en trygghet för Chockad. Hade de bett henne gå ut hade jag reagerat. Inte nu.

Jag tycker att det är klokt av terapeuten att försöka lösa samtalet på detta vis eftersom - märk väl - det är en akuttid och allt hände för bara några få dagar sedan.
Vad hade alternativet varit? Att maken snyftat, försökt förklara, Chockad anklagat, maken stängt sig som en mussla och snabbt tagit den enkla vägen ut (=bett om skilsmässa eftersom han då snabbare kommer ifrån skammen)?

Nej, från AII kommer ett HEJA TERAPEUTEN!!! Heder åt att hon/han försöker få till ett svårt samtal en sen fredageftermiddag!!
Och sedan så hoppas jag att terapeuten bokar in egna samtal med er bägge samt gemensamma.

Lycka till!!!

— Begin quote from flamred;32578

Jag har också kommit i kontakt med en fruktansvärd terapeut.

— End quote

Min psykolog raggade på mig… MEN Chockad har inte dryftat ett ord om att hennes terapeut som hon sitter hos just nu är dålig eller något annat negativt… så nu tycker jag att vi skickar en hel drös med styrkekramar till henne samt en hel massa KÄRLEK!!! :wink:

[QUOTE=AbsolutIngenIdiot;32580]Jag tycker inte alls att det är konstigt.

Chockad har fått en akuttid. Hennes man har först nekat till att det finns en tredje part och sedan svarat något klassiskt idiotiskt som att han inte vet om hon har känslor för honom…
.
Citat från Chockads första inlägg: "[I]Torsdag kväll ställde jag honom mot väggen och han nekade fortfarande. När jag då frågade om det fanns någon han hade känslor för så erkände han att han är kär i en tjej på jobbet. Han sa också att hon säkert visste det från sättet har tittar på henne m.m. men han visste inte om hon har känslor för honom. "
[/I]
Nu fick maken reda på vad hon vet. Att han plötsligt inser att han är avslöjad som den värsta lögnare när det gäller något så viktigt som hans relation till sin fru får honom i rejäl gungning, han gråter osv.

Jag tycker att det är otroligt klokt att terapeuten tar ut honom ur rummet och går in på ett annat rum och försöker bena ut hans tankar/känslor.
Att det är de två som går ut tycker jag dessutom är alldeles självklart; man låter [U]inte[/U] den kränkta frun sitta i ett väntrum (eller annat rum) medan de pratar separat. Det rummet de påbörjade sessionen i har redan blivit en trygghet för Chockad. Hade de bett henne gå ut hade jag reagerat. Inte nu.

Jag tycker att det är klokt av terapeuten att försöka lösa samtalet på detta vis eftersom - märk väl - det är en akuttid och allt hände för bara några få dagar sedan.
Vad hade alternativet varit? Att maken snyftat, försökt förklara, Chockad anklagat, maken stängt sig som en mussla och snabbt tagit den enkla vägen ut (=bett om skilsmässa eftersom han då snabbare kommer ifrån skammen)?

Nej, från AII kommer ett HEJA TERAPEUTEN!!! Heder åt att hon/han försöker få till ett svårt samtal en sen fredageftermiddag!!
Och sedan så hoppas jag att terapeuten bokar in egna samtal med er bägge samt gemensamma.

Lycka till!!![/QUOTE]

Men herregud, då säger man väl någon förklaring till den som får sitta och vänta!?

— Begin quote from flamred;32582

Men herregud, då säger man väl någon förklaring till den som får sitta och vänta!?

— End quote

Fast det kanske terapeuten gjort iofs, vi får vänta och se. :slight_smile:

— Begin quote from flamred;32582

Men herregud, då säger man väl någon förklaring till den som får sitta och vänta!?

— End quote

— Begin quote from flamred;32583

Fast det kanske terapeuten gjort iofs, vi får vänta och se. :slight_smile:

— End quote

Precis… Chockad har inte sagt något varken att de lämnat henne [U]utan[/U] att säga något eller att terapeuten sagt något. Att hon blivit lämnad på rummet utan en förklaring är bara något som plötsligt blivit ett antagande…:rolleyes:

:slight_smile:

Jag ser att ni vill veta mer om terapeuten. När min man gick ut så han att han inte kunde prata med mig ensam men att jag gärna fick gå ut ur rummet. När jag inte ville det (vart skulle jag gå?) så gick han ut och stängde dörren. Hans förklaring var att jag inte skulle känna mig som “gisslan”. Sen gick han ut och pratade med min man.

Enligt honom var det inget kvar att kämpa för.

Enligt vem? Din man? Eller terapeuten?
AII lyckas som vanligt bena ut resonemanget klart och tydligt och får en att se ett annat perspektiv. Det kan vara en bra lösning att ta ut mannen först som också han hamnat i en chock nu kan man anta. Man får dock inte glömma bort Chockads chock (eh krångligt!), det är därför vi som här lever oss in i hennes situation och sympatiserar med henne i första hand reagerar som vi gör. Man vill inte att du, Chockad, ska lämnas ensam när du mår som du gör, i det här läget. Det är ju en jättestor sak för dig att ha gått till FR.

Detta är ert allra första besök hos denna FR, låter märkligt att han inte bara [B]lyssnar [/B]mer på er båda & tillsammans. Det är skört er emellan och din man är säkert förvirrad av alla tankar & du är chockad, inte sjutton gubbar lämnar man någon ensam då !
Kram

Jag har svårt att säga så mycket om att han gick ut med min man, vad skulle han annars ha gjort? Det som kändes konstigt var att han sa att han inte kunde prata med mig själv men sen gick ut och pratade med min man själv. Troligtvis uttryckte han sig bara lite klumpigt men det kändes inte så bra.

Det var terapeuten som inte tyckte det fanns något att kämpa för! Min man verkar inte färdig med tankarna…

Kan det vara samma terapeut som vi hade? Han dömde ut oss efter två ggr, sa att chansen att vi skulle hitta tillbaka till varandra var minimal…

Jag tycker det känns hårt att dra den slutsatsen efter att ha pratat med ett par i chock i en timme. Fast kanske har han rätt? Just nu vet jag inte vad jag är mest upprörd över. Att jag inte kommer få träffa barnen varannan vecka? Att han har hittat en ny och gått bakom ryggen på mig? Eller att jag älskar honom och vill ha tillbaka honom just därför? Just nu är det bara ett sånt virrvarr så jag vet inte vad som är upp eller ner.

Jag tycker också att det är en hård slutsats att dra. (Även om han tror det, så kanske han ska hålla tyst om det och se tiden an.)
Att prata med en vän/familjen kan hjälpa till att få ordning och reda på tankarna. Förbered dig på berg-och-dalbanan! Det du tror du vet och känner nu kan vara helt annorlunda om en timme!
Styrkekramar!

Jag är så glad att jag hittat hit men nu ska jag åka och umgås lite med mina underbara barn ett tag. Vi ses snart!