Jag mår inte bra

Vi är flera som har en dipp denna helg. Bland annat jag.

Du är inte ensam. Kom ihåg det.

2 gillningar

Tack

Är så ledsen:(

Vet inte var jag ska ta mig till.

Känslan av maktlöshet är värst tycker jag.

Om du är så ledsen att du kan gråta så brukar det hjälpa att vara hänge sig till gråten. Men det vet du säkert redan.

Vad är du ledsen över? Saknad?

Över allt. Att inget blev som jsg ville. Att jag känner mig så oälskad. Så sviken. Känns som jag aldrig kommer att hitta nån igen. Aldrig bli lycklig. Allt känns bara dåligt.

3 gillningar

Här är en till med dipp denna helg. Styrka till oss.

2 gillningar

Kram!!!

1 gillning

Kunde skrivit samma själv :broken_heart: Den där bottenlösa, förtvivlade, skoningslösa sorgen. Att så mycket av det man ville ha mest i hela livet tas ifrån en av den man litade på mest. Den som var ens stora trygghet och kärlek är den som skickar en raka vägen ner i helvetet ungefär. Jag försöker tänka att som mitt X är mot mig nu vill jag faktiskt inte ha honom heller. Att jag ska vara stolt över hur JAG är och beter mig i den här SKITsituationen, och ska ta mig upp ur avgrundshålet :muscle:t3: men ibland orkar man ju inte tänka så alls, man bara rids av sådan fruktansvärd sorg och ångest så man knappt klarar att existera. Hoppas du snart mår bättre. Kramar!! :heart:

1 gillning

Här är en till med dipp denna vecka och helg. Tror det är sommarvädret som bidragit- så vackert och härligt och, just det, kan inte dela det med familjen… Kram till er alla!

1 gillning

Hej alla ledsna medmänniskor, här är en till…
Jag är på god väg att tappa det och göra en första vända ner i hålet, i den berömda kolgruvan.
Har mest varit arg men nu kan jag knappt andas.

STOR KRAM

3 gillningar

Det går upp och ner men du kommer tillbaka starkare för varje gång. Du är inte ensam! Stor kram!

2 gillningar

Mår inte hellre bra. Dottern skulle komma hem i em, men x har bestämt (sen han såg mej på en dejtingsajt) att hon ska stanna hos honom tills i morgon. Hon vill inte. Jag är kluven och hoppas å ena sidan att det förlöper smärtfritt , å andra sidan att hon sk protestera så mkt att han kör hem henne hit…Vädret är så fint, känns orättvist att den jäveln får så bra förutsättningar …
Vill ha moln på himmelen åtminstone. Drömde att en räv slitit ut kattens inälvor. Det symboliserar väl känslan av att ens inre är rena massakern
Kram på er alla!

1 gillning

Usch, förstår att det är jobbigt! Är det inte märkligt att vädret ska spela in i detta? Det gör det för mig också. Känner mig typ…svartsjuk på att de sitter på hans nya soliga altan och grillar med hans nya monstergrill. Blä.

Mtp. er (läs hans) specifika historik så är det väl inte ett smack underligt att du känner som du känner när du tänker på nyinköpt solig altan och nyinköpt monstergrill :facepunch:

Han ska väl egentligen vara gudinådeligt tacksam att han inte blir rostad i sin nyinköpta monstergrill :exploding_head: :speak_no_evil: :joy:

3 gillningar

Är också långt ner i hålet idag. X lovat att inte barnen ska träffa hans nya innan sommarlovet o nu är hon plötsligt i vårt hus o sover med vår minsta där. Kunde inte ens ha träffat henne i hennes bostad utan kvarteret från mig. Han vill verkligen gnida in det i mig.
Jag undrar vad jag har gjort honom för ont😔

Fy, vad jobbigt, vilken hänsynslös idiot!

Bland det tuffaste att ta till sig när man blivit lämnad är insikten att i princip ingenting som exet gör, gör hen för att påverka mig/dig i någon enda riktning. Man vill så gärna tro det för att det skulle betyda att man fortfarande finns i deras medvetande och tankar… men sanningen är nog allra oftast att de gör det de själva vill och det som passar och känns bra för dem.

Och det har i princip aldrig något att göra med en själv längre. Det är bara vi själva, innan vi kommit lite längre på vår egen väg mot läkning, som vill tänka att vi är del av de avvägningar som X gör och att X väljer med oss i åtanke. Oavsett om det är för att skona eller skada.

Ju fortare vi själva orkar ta till oss att vi har slutat spela roll i deras medvetande, desto lättare är det att sluta fråga sig och klandra sig själv för vad ont man kan ha gjort för att förtjäna den behandlingen eller liknande. Det som X och den nya gör har NOLL med oss att göra längre, både hänsyn och avvägningar är frånkopplade från tankar på den de har lämnat. De har gått vidare och kan eller vill inte längre väga in åsikter eller känslor/hänsyn till den de lämnat när de nu lever sitt liv som de själva vill.

Hänsynslöst, ja! Plågsamt, ja!

Men det är ändå inte produktivt för en själv att nära hoppet inom sig att man ska betyda iaf så pass att man till och med kan känna en viss tröst i att man kanske betyder åtminstone så mycket att han vill rubba in what ever i en själv.

För det vill förmodligen inte X alls, i själva verket har hen förmodligen aldrig tänkt så långt ens. Det är vi själva som rubbar in vår egen känsla av förlust och sorg i varje beslut som X tar och som leder ytterligare ett steg bort från vår egen dröm om återförening.

Been there, done that :see_no_evil:

6 gillningar

Tack för att jag inte är ensam och att ni är med mig. Även fast jag såklart inte önskar någon denna hemska känsla. Känns bra att inte vara ensam iaf.

Jag hoppas att dom ruttnar nån dag dessa lämnare. Och får känna det vi känner på något sätt. Jag hoppas att dom ångrar sig djupt en vacker dag. Och när den vackra dagen kommer så är det vi som lever lyckligt.

Att människor kan göra så här. Förstår det inte.

5 gillningar

:joy::joy::joy: Det har du rätt i! Och i min allmänna förtvivlan har jag rensat ogräs i 48timmar och just shoppat loss i bästa trädgårdsbutiken. Nu är rena idyllen i min trädgård nu! Ha!

3 gillningar

Jag brukar städa och tvätta! :joy:

3 gillningar

Hög ikännkänningsfaktor. Jag känner mig lite som Monica i vänner. Hysteriskt städande vid varje dipp. Kanske ett sätt att få kontroll över något när så mycket annat är okontrollerbart?:blush: