Jag - en svikare

Ja.
Den behövde någonstans att bo och jag behövde en katt. Den behöver lugn, ro och trygghet Alla djur har behov av stimulans av något slag.

2 gillningar

Ja, så är det säkert :upside_down_face:

Absolut.
En hund behöver tränas och rastas.
En kattunge behöver stimulans och leka samt mat 4 - 5 gånger per dag.
Den här katten behöver också stimulans men av ett annat slag som jag tror jag kan ge den.

2 gillningar

Jag funderar också mig galen på att ta nåt djur… hund gärna men är ändå 9 h borta per dag… inte ok. Katt, jaa. De klarar ju sig ensamma på ett annat sätt.
Har aldrig haft husdjur själv, eftersom x var allergisk… men tydligen inte mot dotterns hundar…
En papegoja skulle vara skoj… njaa… får väl vänta på pensionen. Sen tar jag en hund.
O andra sidan , hur klarar man av då de går bort? Har redan mardrömmar om dotterns hundar som är mycket hos mig… hur fan skall man klara av det?
Klarar inte av en sorg till…

1 gillning

Beror på hur man betraktar livet.
Titanic.
Estonia.
11 september
Kriget i Ukraina.
Livet är inget självklart
I en grisblink kan allt förändras.
Var gång jag skils från någon kan det vara sista gången vi ses.
Risken är så klart rätt liten men den finns.
Därför tar jag inget för givet.
Denna inställning har jag haft sedan hag var typ nio-tio år. Först dog min morfar och när det var tacksägelse efter honom i kyrkan fick min mormor en hjärtattack och dog mitt i kyrkgången. Jag var kvar ensam i morföräkdrarnas lägenhet och en ingift moster kom och berättade att mormor var död. Det otäckaste tyckte hon var att jag inte visade några känslor. Jag hade fått kämpa med att bearbeta att morfar var död och när nu mormor gått samma väg accepterade jag att döden var en del av livet. Jag sörjde men inombords Det bästa vi kan göra är någon annan väl och i mitt fall blev det en katthemskatt.

12 gillningar

:heart::pray::heart:

1 gillning

Slöar med en kisse på bröstet och läser vad ni har att säga, singellivet och mina drömmar om torpet hägrar just nu,tänker även på en sommarfest för släkten här i trädgården.

4 gillningar

Midsommarafton
Ingen bra dag.
Dräneras på energi på flera fronter.
Och så jobbar jag kväll.
Jag packar ihop och lämnar in.
Fy fan.

5 gillningar

Du är en i grunden väldigt BRA man… ha det med dig, alltid… även om vissa dagar suger mer än andra :muscle: :v: :heart:

5 gillningar

En katt är ju perfekt! Har också bara tagit över vuxna katter, det är toppen! Man slipper buset och kan bara mysa. Så fint med ett sällskap, och ändå inte så krävande passning som andra djur. Rekommenderas!

2 gillningar

Styrkekram till dig :hugs::dizzy::muscle:, hoppas det blev en ok dag ändå. Ta hand om dig!

1 gillning

Nä.
Jag är en egotrippad kverulerande inkonsekvent vresig pettimeter till surgöbb och vän av ordning.

2 gillningar

Jahaaaa… på så sätt :joy:

:joy:
Om du inte redan har läst dessa enastående seriealbum så vill jag å det bestämdaste rekommendera dig att läsa Kapten Stofil, av Joakim Lindengren.

Helt oumbärliga äventyr med hög igenkänningsfaktor för oss framstående bakåtsträvare och vänner av ordning. Finns på ett bibliotek nära dig.

1 gillning

Egotrippad är du inte. Kverulant är du inte. Surgöbb är du inte heller och inkonsekvent tror jag inte direkt att du är.

“Vän av ordning” så till den grad att det emellanåt tippar över till Petimeter kan du iof har en anstrykning av :wink:

Du är bra @Rulle :revolving_hearts:

4 gillningar

Gnothi seavton.
Jag var ordningsman i skolan.
Ansvarig för gemensamma angelägenheter i min studentkorridor.
En av få i en grupp av ansvariga som försökte få deltagare att följa gemensamma regler som vi ledare kommit överens om.
Är introvert misantrop som tycker det var bättre förr.
Vresig, självgod och amper.
Tänker mest på mig själv.

3 gillningar

Ähhhh… sluta nu överdriva dina egna egenheter i negativ riktning :face_with_raised_eyebrow:

Hade du varit bara bråkdelen av så hopplös, då hade du inte haft alla dessa kvinnor som du de facto har haft diverse relationer med :wink:

Tro varför alla gick i stöpet?
Ytliga bekantskaper är en sak, i nära relationer kommer fler sidor fram.

1 gillning

Det gör det absolut, kommer fram alltså. Och tur är väl det, att människor ges möjlighet att fatta vad de gillar/accepterar och inte…

Något som är väldigt positivt med att var transparent med dåligt pokerface :joy: :muscle: :v:

1 gillning

…yep. Jag är väldigt lättläst.