Jag är intresserad, inte han. Ändå släpper han inte kontakten?

Så länge man inte tror att detta är en ofrånkomlig väg så är det ju okej. Om man tar risker för att man är beredd att ta risker - då finns det egentligen inget problem.

Men om man har fastnat i tanken att enda sättet att må bra är att ha en relation, och att enda sättet att hitta rätt är att utsätta sig för känslomässiga risker med dåliga odds, då kan det finnas anledning att fundera ett varv till.

Det finns helt klart säkrare och mer konstruktiva sätt att dejta och hitta en bra relation än att hålla sig fast vid någon som man egentligen redan vet inte är tillräckligt intresserad. Men ibland behöver man uppleva det. Det var väl ungefär det jag gjorde förra gången jag var singel. Jag dejtade, hade ONS och avskydde alltihop.

Jag visste det egentligen i förväg, men jag trodde nog inte riktigt på mig själv. Jag behövde göra det. Behövde bevisa det för mig själv, kanske. Resultatet var ingen överraskning men det lilla tvivlet suddades ut en gång för alla.

Just nu har jag ett läge där jag skulle kunna ta tillbaka senaste exet som en FWB. Det sitter inte fast hos honom, och även om jag numera ser tydligt att vi inte alls är tillräckligt kompatibla för att ha en seriös relation av den sort jag behöver så har vi ändå kvar en stark kemi.

Men mina tidigare erfarenheter och mitt förnuft hindrar mig. Jag har ju äntligen lyckats släppa honom känslomässigt så pass att jag inte längre mår dåligt av att träffa honom, och inte heller av att INTE träffa honom. Det gör inte längre ont när han dyker upp på bild i flödet hos gemensamma vänner, och impulsen att ringa honom så fort jag vill berätta något har försvunnit. Gamla minnen är inte längre plågsamma, utan lite nostalgiska. Vi ses då och då, och jag tycker det är skönt när vi åker åt varsitt håll efteråt.

Den friden och det lugnet vill jag inte sätta på spel. Och även om jag aldrig haft en KK/friend with benefits så känner jag mig själv tillräckligt väl för att veta att det skulle sätta igång hela karusellen i min hjärna igen.

Teoretiskt sett skulle det kunna bli bra. I teorin vore det kanske perfekt för en egensinnig ensamvarg som jag? En pålitlig typ som jag känner sedan länge, har bra kemi med och litar på, men som aldrig kommer kräva något djupare? Det kanske vore optimalt?

Jag kommer aldrig få veta det om jag inte tar risken. Men nej. Inte värt för mig.

Kör hårt! Jag älskar verkligen det här fria samhället där man faktiskt FÅR göra precis som man vill! Ja, med hänsyn till andra förstås. Men inga lagar hindrar oss från att utforska oss själva. Ingen kyrka. Ingen arg mobb. Ingen upprörd släkt. Vi har en väldigt förmånlig situation där vi kan tänja våra egna gränser så långt vi har lust.

2 gillningar

2 saker här - det jag vill ha är inte enbart ligga det är ju därför det blir bekymmersamt för mig med honom och jag tror att jag skulle hamna i samma sits om jag hittar nån annan jag klickar med.
Visst utnyttjar han mig för sex men nu sist var det helt klart och avtalat mellan oss att det var bara det så jag gjorde ett informerat beslut i det fallet. Nu blev det på ett helt annat sätt, ingen ånger från hans sida och vi fortsatte ha kontakt efter så det funkade mycket bättre.
Men.
Jag vill ju ha riktig närhet, inte nån slags digital surrogat - kan han inte ställa upp på det är jag faktiskt inte intresserad oavsett hur jobbigt det kommer bli att avsluta. Fast nu hoppas jag ändå på att det kan bli nåt mer än vad vi har idag (eftersom det är vad han började allt detta med att förutspegla - en lockvara kanske? :rofl:)

Intressant men antar att du bor i någon mer tätbefolkad del av landet, kanske en stad? Dejting är som sagt ett stort mysterium för mig - aldrig gjort, vet inte hur det går till eller varför man gör det… Jag är nog för gammal helt enkelt.

1 gillning

Nej, jag tror inte att det är en ofrånkomlig väg, det jag mest såg fram emot med skilsmässan var att få leva ett självständigt liv, kanske hitta nån så småningom att ha ett särboförhållande med för jag är inte gjord att leva ensam, du är stark som klarar det - eller kanske bara annorlunda funtad än jag, passar det dig så är det ju underbart och helt rätt för dig! :heart:
Jag hade bara inte räknat med att trilla dit nu utan om något år. :sweat_smile:

Ungefär som att man bara måste slicka på lyktstolpen en kylig vinterdag… :rofl:

Det förstår jag fullständigt - en person som man levt med länge och känner utan och innan, haft en historia med och älskat (inte bara varit förälskad i som jag nog anser mer vara attraktion och lust i början av ett förhållande) är nog svårt att bara hålla på en KK-nivå, det skulle inte heller jag utsätta mig för. Jag skulle nog vara rädd att halka ner i gamla invanda hjulspår igen och så är hela alltet igång igen som man arbetat så hårt för att komma ur.

Ja - visst är det underbart! Och de stenålderstankar som sitter på min axel och dömer mig är snart också borta (det lustiga är att jag har inga problem med att andra kvinnor eller män ligger runt men har svårt att tänka mig själv i den situationen). Jag kanske måste utmana även den kvarvarande resten av jante/luther hos mig, jag har jobbat hårt med de gubbarna de senaste åren men ffa det här året och det är befriande! :heart_eyes:

Jag älskar verkligen det här forumet där jag kan lufta mina tankar och få så kloka och varierande svar tillbaka! Kram på er alla därute! :hugs:

3 gillningar

Haha, exakt så! “Hm, de säger att det kan göra rejält ont att fastna, men så illa ska det väl inte behöva gå…?” :joy:

Jag ångrar inte mina dåliga dejtingerfarenheter. Det krävs mer än så för att jag verkligen ska ångra det jag medvetet har valt att göra. Typ att någon hade visat sig vara en galen stalker som jag inte blev av med, då skulle jag ha vältrat mig i ånger! Men att genomlida lite torftigt sex och den pinsamma konversationen efteråt, det har jag överlevt utan att bli traumatiserad.

Så om du vet att du kan hantera dig själv och dina känslor oavsett hur den här crushen agerar, då har du ju inget att oroa dig över.

2 gillningar

Har jag förstått alla förutsättningar rätt och beslutet är att ändå ligga med hen så skulle jag i alla fall utmana mig själv med att sen inte hålla kontakten efter avslutad träff.

Det kan låta töntigt och uppfattas som ett “spel” men om nu hen är klar med att de inte vill något annat än sex och man själv vill ha hålla det inom den ramen. Så kan det vara viktigt att ta bort det emotionella aspekten och allt runtomkring.

Något som funkat för mig iaf

1 gillning

Du menar som ett ONS och inte KK alltså.

Nackdelen med det är ju att man hela tiden måste hitta nya partners och det funkar kanske i en större stad men funkar det på mindre orter eller för de som bor på landsbygd/glesbygd?

Och då blir det ju också enbart träff för sex med random stranger - det är nog väldigt långt från min box men säkert bra för de som kan och vill det. :sweat_smile:

ONS är nog inte fallet då du redan legat med hen om jag förstått det rätt. Men om ni ska vara KK så kan det vara värt att sen ignorera hen ett tag efter att ni idkat älskog ( vi kör alla termer idag :slight_smile: )

Själva KK aspekten försvinner om du sen dagen efter att ni “konsumerat” varandra även frågar hur han har det.

Poängen är väl att det går att vara KK om man vill, och det är inget skamligt bakom det

1 gillning

Ok - då förstår jag hur du menar.

Ja sist var det han som inte ignorerade mig men jag ska tänka på ditt råd, det kanske är bra att svalka ner känslorna som jag vet kommer att komma som ett brev på posten.

Haha - ja inte är det lätt att veta vad man ska skriva alltid… :rofl:

1 gillning

Ja nu var det ett tag sen jag skrev här och jag trodde nog att den skulle sluta här men så blev det inte.

Vi har fortfarande kontakt, vi har haft någon sexchatt men inte mer.

Jag har tittat igenom tråden lite och inser att jag sitter fast i samma grubblerier som innan - jag har alltså inte blivit ett dugg klokare trots att jag borde vara en vuxen, mogen människa… :see_no_evil:
Jag vet inte ens vad jag vill med detta inlägg mer än att jag behöver skriva av mig.
Vi träffades i helgen på en dans och han kastade sig fram och gav mig en stor, hård kram när jag hälsade på honom. Jag frågade om det var bra med honom och fick svaret “NU är det bra” och så gav han mig en puss och kramade om mig extra. :exploding_head:
Varför?!

Ja, ja jag vet - ingen mening att analysera…

Det är väl bara så att julen närmar sig och jag blir skör. Julen är alltid en jobbig tid och mina barn har ännu ett år valt att tillbringa julaftonen hos sin pappa i det hus de vuxit upp i och det förstår jag att de vill göra men det kommer nog ändå att kännas lite ensamt på julafton. Särskilt eftersom det vid nästan alla andra tillfällen finns vänner att prata med om man behöver men julen är en sån stark familjetradition och det kommer inte finnas många att prata med.

Jag hoppas Mallans håller öppet på julafton och att vi kanske blir några som slinker in en stund.

Jag tänker att det nog är pga min skörhet nu som jag ändå håller fast i känslorna för den här mannen trots att jag förstått att det inte kommer bli något. Hoppet är väl det sista som överger en kanske.
Jag har tänkt på hur jag ska göra och vill få klarhet i vad han tänker och vill, vill han inte samma som jag ska jag bryta hur ont det än gör.
Men jag måste vänta till efter helgerna för under den perioden orkar jag inte med nåt sånt, tankarna på honom är både min snuttefilt och källa till sorgsenhet även om det låter konstigt.

/50+ som känner sig som en kärlekskrank fjortis…

10 gillningar

Hej @mordillo

Har du frågat grabbarna om dom kunde tänkas komma över till dig på förmiddagen nån timma eller så ?

1 gillning

Ja, det kanske är en idé men då måste de köra eller jag komma och hämta. De kommer ju antingen juldagen eller dagen därefter (vi har inte bestämt än), jag ska fundera på det.
Men det skulle ju kännas bättre att de kom en stund iaf på julaftonen så kunde de slappa hemma på juldagen (det är ju ändå bästa dagen tycker jag, när man inte behöver passa några tider, man har fått sina julklappar och har dem att leka med och mat finns färdig att äta…).

Bra idé, tack @nuggen ! :heart:

2 gillningar

Jag tycker att du ska annektera juldagen och göra den till er! Det kan vara bra att ha en dag där du inte konkurrerar, och då kan ni undan för undan forma den till er egen. I framtiden med nya partners osv. Gör den till er egen kombo av julaftonsfestligt och juldagsmys!

6 gillningar

Fråga fråga dom @mordillo
.
Ta och hämta dom, avsätt max 2 tim till detta så att dom inte känner sig stressade.

2 gillningar

Så är det.
Troligen så trivs han i ditt sällskap men om han inte visar någon vilja att träffas mer så finns det inget som skulle funka mer än så.
Tillåt dig att ha känslor ändå. De är rätt sköna och försvinner i sinom tid.
För mig har jag inga sådana kärlekskänslor sedan ett år tillbaka och nu så kan jag som först gå all in ifall någon ny knackar på som jag kommer trivas med.

Det är hans problem om du hittar en ny.

3 gillningar

Jag har frågat. :blush:

1 gillning

Jo, så är det nog tyvärr.

:joy: Ja verkligen!

Hur gamla barn har du?

Är de väldigt små/unga så kanske man kan förstå otänktheten/omedvetenheten bättre, men har de passerat tonåren och inte alls kan leva sig in i vad det gör med en mamma som lämnas helt utanför julfirandet med barnen flera år på raken, då känns det inte så bra.

Vi är alltid hos mig på julafton och jag tar alltid med barnens pappa i julaftonsfirandet, oavsett hur mycket eller lite jag (eller någon annan) skulle vilja det själv. Jag har aldrig velat att barnen ska behöva känna dåligt samvete på julafton för en av sina båda föräldrar.

:disappointed_relieved: :revolving_hearts:

3 gillningar

Syster.
Vänd på steken.
Om han inte är intresserad är det du som ska släppa taget om honom

Det är tufft med avstånd.
Det knäckte mitt sista förhållande.
Bästa kvinna jag träffat.
Hon tog sin Mats ur skolan, antagligen för att kunna möta Olle i grind.

En är vuxen, en snart vuxen.

Jag tänker att tonåringar och unga vuxna kan vara mer självcentrerade och obetänksamma.
Jag har frågat om vi inte ska ses en liten stund på julafton och de får själva välja om de vill ta det på morgonen eller senare under dagen.

Jag vill inte vara med tillsammans med min x, det väcker obehagskänslor och minnen från tiden innan + att jag känner sån skuld för att jag lämnat och dessutom är intresserad av en annan.
Jag vet - det är irrationellt och vårt förhållande är slut och allt det men logiken råder inte alltid över känslorna, jag känner mycket och en kompis föreslog att jag skulle ta ett sånt där test för högsensitiva, kanske skulle vara idé ändå :sweat_smile:

Ärligt talat har jag svårt att orientera mig i världen och jag funderar mycket över varför det är så naturligt för många andra med sociala kontakter, hur man hanterar barn/ungdomar särskilt om det är något problem t ex anmärkning från skolan. Jag är rädd att jag varit för “duktig flicka” och mina nära kanske inte känt att jag står på deras sida.
Jag kan bli snabbt kompis med nån och då delar jag det som är viktigt för mig men ofta märker jag att det inte är ömsesidigt eller att kontakten rinner ut i sanden - är jag för på, för TMI, för nånting? Då ångrar jag givetvis att jag delat så mycket men då är det ju för sent…

Mitt första år som skild handlade nog mycket om att reda ut det som hänt och vad jag vill men nu har jag hamnat mer i att reda i mig själv så det blir väl nästa års tema…

@Rulle Jo, jag vet att det är det jag ska göra men vad ska man göra när ande och kött är svagt?

2 gillningar

Noll konrakt.
Dra sig inom sitt skal.
Betrakta personen som död, otillgänglig.