Intresserad men vill inte ha relation

Åh befinner mig i en knivig sits…
Detta började för 2 år sen att ett gammalt ex från tonårstiden började skriva meddelanden och på något konstigt sätt kom mina känslor tillbaka.
Vi har träffats flera gånger och varit intima, förra sommaren tid jag mod till mig och berättade att jag hade starka känslor för honom. Han berättade att hon gillar mig med men inte vill ha en relation pga hans barn som farit illa under tidigare relation. Han ville att vi skulle ses ändå, vilket vi gjorde i smyg.
Nu har det gått snart 1 år till och vi har varit iväg och träffats på annan ort flera gånger. Jag sa rent ut till honom att jag var kär i honom men fick inget svar tillbaka.
Så förstår att jag blivit utnyttjad så jäkla naiv och blåögd man är…men förblindad av förälskelse. Vi skriver meddelanden till varandra och ibland tar det ett dygn innan han ens öppnar…ja jag vet hur dum är som går och hoppas på något som inte kommer att bli. Att jag bara inte kan fatta att han inte har rätt känslor för mig? Jag önskar jag bara kunde stänga av mina känslor men det är svårt…
Fick skriva av mig lite kanske nån fler som upplevt samma?

3 gillningar

Hej!
Jag känner med dig, jag har varit i samma sits som du - du kan läsa den historien här: Jag är intresserad, inte han. Ändå släpper han inte kontakten? - Fritt forum (nästan) - Skilsmässa.se/forum (xn–skilsmssa-02a.se)

Det är jättesvårt att släppa taget och jag har väl inte helt släppt det men gör mitt bästa för att inte trilla dit igen. Det jag försökte tänka var att antingen njuta av det jag fick och inte försöka vilja ha mer (omöjligt eller åtminstone jättesvårt) eller att bryta.
Jag försökte några gånger med den första metoden men det funkade inte.

Jag tycker du ska fundera igenom vad du vill ha, fördelar och nackdelar med att vara med honom respektive att inte vara med honom och sen tar du ditt beslut.
Om du tror det blir svårt att bryta kan det ibland vara lättare att bara kapa tvärt utan att meddela (eller bara skicka ett meddelande först) och sen blocka honom. Gör inte det misstaget jag gjorde bara att glömma telefonen… :roll_eyes:

Oavsett hur du gör har du oss med dig - det är inte lätt att vara kär i nån som inte vill ha en relation men som ändå inte vill släppa en. Kram. :heart:

1 gillning

Tack för stödet mordillo!
Varje gång vi hörs av tänds ändå ett hopp att kanske men inte. Han vill inte att nån ska veta att vi ses, allt sker bakom stängda dörrar. Inte ens på sociala medier syns är vi vänner.
Tycker ju själv att jag är värd bättre men har ju förstått att det inte blir mer så vet ju oxå att det enda rätta är att kapa kontakten.
Hmm ja…bara att försöka gå vidare…Livet är inte alltid lätt och skönt att man inte är ensam!

1 gillning