Inspiration till dejting

:joy: Andra sajter tror jag. Har aldrig varit på någon av de ”renodlade” sexsajterna, tinder funkade för mig på tiden det begav sig. Men har hört gnäll om badoo på andra forum, att det inte längre går att fixa sig ett ONS där.
Jag skapade nog konto på badoo men försvann snabbt därifrån.

1 gillning

Det kryllar inte av högutbildade på elitsinglar så det är lugnt. Mer eller mindre som på de andra betalsajterna.

1 gillning

Jag har testat FB dating. Nej, ingen av dina FB-vänner visas. Däremot ser du om personen ifråga är vän med någon av dina vänner, och det kan ju vara en fördel.

Hur funkar det? På liknande sätt som nån annan app?

Ja, jag tyckte att det var väldigt likt Tinder. Och faktiskt så var det inte samma personer på båda apparna, men känns som samma målgrupp.

En skillnad är väl att jag -gratis - får se vilka som gillat mig på FB dating. Jag tänker att det inte är så viktigt hur många gillningar jag får, det räcker ju egentligen med en enda, så att säga… Och på Tinder fick jag genast väldigt många gillningar, medan på FB några om dagen. Betalde inte på Tinder så jag har ingen aning om vad alla dessa gillningar stod för . Men jag antar att det är många fler användare på Tinder helt enkelt, För att summera så har jag varit på lika många dejter via FB som Tinder. Ett par stycken vardera.

Är det någon som vet hur man på ett korrekt sätt avslutar kontakten trevligt med sådana man inser sig inte vara intresserad av?

Tycker dessvärre att en hel del män är väldans tråkiga att skriva med, och dem vill jag såklart inte träffa. En del av dem verkar tycka detsamma eller märka det själva och slutar bara skriva. Men andra fortsätter att höra av sig och försöka få igång någon sorts samtal. De är ju inte otrevliga eller något, så jag vill inte vara otrevlig tillbaka, utan orkar bara inte skriva med dem. Är det kutym att bara sluta svara efter några meddelanden eller ska man skriva något om att man inte tror att man passar ihop? Känns lite melodramatiskt efter några meddelanden fram och tillbaka. Ska man blocka dem sen eller hur gör man, vill ogärna ha någon fortsatt diskussion om mitt ointresse för dem sen och ev råka ut för ngt otrevligt.

De flesta skriver något liknande:

Tack för visat intresse, men jag känner att vi inte passar ihop och känner själv att det inte leder till något. Så därför tänker jag sluta höra av mig.
Jag hoppas att du kommer hitta den du letar efter( för det är du värd).

Det inom parantesen beror på hur länge man haft kontakt.

Det är väl det snällaste sättet. Eller så slutar vissa bara, men då efter enbart 5-6 meddelanden, har man hållit på längre så skulle jag vilja ha ett mer avslut för att förstå.

2 gillningar

Ok tack för svar men det låter rimligt så. Får väl skriva ihop något bra men neutralt “tack men nej tack” meddelande. Är väl mest orolig för att hamna i någon sorts diskussion där jag måste motivera vidare varför jag inte är intresserad (då de som fortsätter höra av sig själva verkar tycka att vi passar fantastiskt bra ihop), känns inte som att jag kan eller vill göra någon sådan bedömning av en person baserat på bara några meddelanden och en kort presentation, jag känner mig bara trött och omotiverad att skriva med dem.

1 gillning

Man vet faktiskt inte hur det slutar. Men om man skriver något liknande som jag visade, då vet man att man själv gjort något bra och inte behöver grubbla på om man skulle gjort något annorlunda.

Har själv fått helt uppåt väggarna elaka kommentarer från vissa tjejer som skriver tillbaka nått i stil med “din jävla elaka skit” och blir själv blockad efter det. Eller machoman, eller vad som helst. Men jag kan inte göra mer än jag gjort.

1 gillning

Jag upplever det som väldigt olika. Om man bara har hörts i text men det inte blir mer än så så rinner det oftast ut i sanden och sen blir man avmatchad. Jag kan göra likadant om det bara varit ett par korta meddelanden. Om jag däremot har träffat något, om än bara för en dejt, så brukar jag skriva ung på samma sätt som @skildkille81 gör.

Ja det är tyvärr just sånt jag är rädd för och en anledning till att jag dragit mig för nätdejting och fortfarande är osäker på om det är nått jag orkar hålla på med. Jag fattar ju objektivt sett att du har helt rätt att man inte kan göra mer än så och inte kan förväntas vilja gifta sig med alla man skickat några meddelanden till.

Men tyvärr så vet jag ju att jag tar väldigt illa vid mig, känner mig fruktansvärt skyldig och hemsk och antagligen kommer gå runt och vara ledsen rätt länge efter något sådant. Men det är mina issues förstås.

1 gillning

Det är hemskt att behöva göra slut, eller visa att man inte vill mer.
Känns liksom elakt tillbaka. I varje fall för mig när det var jag själv som var drivande i början, och efter några månader släppte taget och sa att jag inte var intresserad mer, för förhållande mm.
Hon är fortfarande en väldigt fin person, och gillade mina barn mm. men vet att det inte skulle fungera.

De som blir så sura och skickar elaka saker tillbaka och beter sig otrevligt är enklare att koppla bort. Då vet man ju säkert.

Men det är det som är livet. Våga för att lyckas, men även ibland misslyckas.

2 gillningar

Jag har både skrivit och fått såna meddelanden som @skildkille81 föreslår. Får oftast ett tack för din uppriktighet eller liknande tillbaka. Och ett ”lycka till”. Jag gillar det, känns mer som en gemenskap, att man är där av samma anledning och vill varandra väl. Alla vill vi hitta den rätte eller rätta, att hänga med fel person är det ju ingen som vill egentligen.

Några enstaka konversationer har jag förstås bara låtit rinna ut i sanden. När jag skrivit ett långt, engagerat svar med ett par frågor eller i alla fall ämnen att prata om, och får ett två-ordssvar. Då finns det liksom inte mycket att spinna vidare på. En gång har jag skrivit ett oförskämt svar tillbaka: en kille som efter ett fåtal meddelanden undrade varför jag inte var vegetarian och div andra klimatsmarta beteenden, och att det var okej bara man är villig att ändra sig och försöka förstå. Tack för den uppläxningen! :joy: (ångrade hälften av min oförskämdhet med en gång… Note to self: var inte otrevlig :smirk:)

Såg denna artikel och tänkte på den här tråden. Känns hoppingivande att det går att träffas överallt helt enkelt. Gäller dock att vara öppen och våga börja prata med nån bara så där. Häromdagen när jag åkte tunnelbana blev det stopp och då blev det faktiskt att folk började prata med varandra. Det var dock min barnvecka och jag hade barnen med mig så inga dejtöppningar. :smiley:

Paren som fann kärleken på tunnelbanan (mitti.se)

3 gillningar