Inspiration till dejting

I en annan tråd på forumet började vi dels diskutera olika dejtingtjänster på nätet, och vilka alternativ som kan finnas för oss som inte riktigt vågar ge oss in i den digitala världen. Kan vi hjälpas åt härinne att tipsa om och utvärdera lite olika möjligheter/platser som finns att träffa nya intressanta människor? Både digitala och analoga ställen!

Här är mina förslag som jag direkt kom på: (obs inga utvärderingar ännu pga är för färsk härinne, men jag återkommer :grinning:)

• Salsakurs
  • Volontär för något meningsfullt
  • Kvällskurs
  • Gymmets löpgrupp
  • Styrelseuppdrag
6 gillningar

Jag tror på föreningsgrejen. Att vara aktiv i en förening med ett gemensamt intresse. Kan ju vara allt egentligen. Fundera ut något man är lite extra intresserad av och öka på det intresset. Fördelen är att man från start har något gemensamt.

4 gillningar

Geocaching
Själv hoppas jag ju innerligt på att jag kommer hitta trevligt sällskap via geocaching, som är min grej liksom. Fast hittills har jag utövat det mestadels ensam, då X varit helt ointresserad och barnen mest velat följa med till spännande ställen som grottor och liknande.

Jag anser att mitt intresse har ALLT. Du letar “skatter” med hjälp av gps (finns i din smartphone), det finns nog en geocache på varenda sevärdhet i hela världen (i stan, i skogen, till fjälls… osv) och alltså alltid något att göra, vart du än går! Ibland är själva “skatten” lurigare att hitta - desto roligare. Funkar på dejt, funkar när barnen är med, funkar till och med om föräldrargenerationen är med! Det går fint att välja fysisk utmaning (vissa klättrar med sele för att hitta skatten, andra nöjer sig med en promenad i svampskogen, vissa kör fjällvandring. Man väljer själv). Funkar som dagens motion och ger samtalsämnen.

Själv gillar jag ju smarta människor och naturligtvis finns det en kategori geocacher för smartisar också. Mysterium kallas det då och man behöver lösa en gåta eller en uppgift i förväg för att hitta skatten. Kul grej att göra ihop, och funkar som samtalsämne på vilken middag som helst.

Mer information finns på geocaching.com och det är gratis att gå med i communityn och ladda ner basic-app som verktyg. Rekommenderas varmt!

11 gillningar

Jag var på ICA Maxi och storhandlade, vid grönsaksdisken. Och dra på trissor… en stilig man närmade sig med blixtens hastighet!

“Snälla. Kan du hjälpa mig.” (Höll fram en burk med färdigskalade räkor)
“Vad är sista-datumet för de här?” (Såg bedjande ut)

Jag tittar på den mikroskopiska texten. Omöjligt att se vad det står.

“Öh, låt mig bara ta fram mina läsisar…” (Fumlar i väskan)

“Fem dagar efter öppnad burk!” sa jag triumferande och lämnade tillbaka burken. Mannen såg lite överrumplad ut. Det var först efteråt som jag insåg vilken möjlighet jag just sumpat. Kunde ju bjudit in mig på räkmacka (på räkor som ej var utgångna). Han trodde ju att jag var så ung att jag inte behöver läsisar (helt fel)! Vi var nog jämnåriga.

ICA Maxi alltså, som potentiellt raggställe. Det trodde en inte! :joy:

12 gillningar

Hahaha, jag dör! Särskilt det där med minitexten och läsglasögonen - det lär väl drabba alla som tänker försöka dejta i medelåldern! :smiley:

Men jodå, jag har blivit shanghaiad som kaffe-smakråd på Ica en gång. Fast inte heller jag bjöd in mig själv på fika, vilket hade kunnat vara effektivt.

Vid ett annat tillfälle råkade jag springa och lägga alla mina varor i fel kundvagn. Jag blev mer och mer irriterad över att någon flyttade den hela tiden så fort jag vände ryggen till. Tills en gentleman plötsligt överraskade mig med ett ljudligt “Aha! Det är alltså DU som lägger ner en massa varor i min vagn när jag inte tittar!”

Han lät riktigt triumferande, som att han löst ett komplicerat mysterium. Vi hade ett riktigt kul samtal ända fram till kassan där vi skojade om att vi lika gärna kunde dela kvittot rakt av.

Tja, vore man lite mer på hugget så hade Ica absolut varit något.

6 gillningar

Meen har aldrig fattat då någon stöter på mig mina kompisar meen bah hur kan du missat … är väl helt enkelt inte mottaglig… och dejtingsidor nää är så rädd att bli bortvald jag måste väl typ bli upphittad😂

3 gillningar

Jag var med om det på ICAs parkering i mitt lilla samhälle för några år sedan. Jag packar in kassarna i bilen och ser i ögonvrån hur en man (äldre man) passerar mig och sen vänder om och kommer tillbaka. ”Ursäkta mig, jag bara måste fråga om du är singel?” Öhhhh, nej. Jag är gift… öh… säger jag. ”Ok. Jag stod bakom dig i kön och fastnade direkt för något hos dig. Var bara tvungen att fråga.”

Nu var detta en äldre man och jag hade inte träffat honom igen även om jag varit singel. Men det var så otroligt oväntat. Och så modigt av honom. Hade det varit en snygging hade det varit som en riktigt Hollywoodfilm. :sweat_smile:

6 gillningar

Åååh… Och jag väntade på kollega i en hotellfoajé i Borlänge igår morse… och blev helt, totalt, superinspanad av en rödhårig man som passerade. Det gick inte att missa! Han skulle bara veta hur otroligt smickrad jag blev. Och att det var första gången på väldigt många månader som jag 1) sminkat mig 2) lagt någon som helst tanke på vad jag tog på mig. :yellow_heart:

7 gillningar

Härlig känsla ändå, att vara någon som vänder huvuden. :heart_eyes:

2 gillningar

Ja! Jag är så otroligt ovan vid det här bara, särskilt nu i coronatider när en inte träffar någon! Jag har utstrålat “gift” i minst 18 år, och igår var jag nog otroligt (frånskild) glad och energifylld!

4 gillningar

Tror precis som du att man helt plötsligt utstrålar nåt nu som singel. Man har haft skygglappar innan som gift o det har typ stått i pannan (vilket såklart är helt rätt) men nu börjar man sakta men säkert våga fånga ögonkontakt, le lite lätt och kanske tom vända sig om när man ser nåt intressant, om den intressanta då oxå vänder sig om BOOM vilken härlig känsla i magen i allt annat som är grått o ensamt. Var på vinlunch med väninnorna för ett par veckor sen o insåg att det finns en värld med människor därute o GUD vad jag plötsligt längtar tills Corona är över o man kan vara ute mer och se folk!!! Tiden kommer!!=)=)=)

2 gillningar

Hahahahah!! Du bjöd mig på kvällens asgarv! Tack, den var härlig. :rofl:

3 gillningar

Och nu blev jag påmind om den där händelsen, jag hade nästan glömt bort den! :smile:

1 gillning

Iväg till gymmet med er singlar!!

Jag har gått på ett mindre gym, ett med en familjär känsla och mycket hjärta. Träffade massor med människor där som var singlar. De hade börjat på gymmet för att ha något att göra, sen hade de lärt känna någon och någon mer och någon mer. Personalen på gymmet anordnade träffar vid olika tillfällen. Typ alla hjärtansdag. Då var det extra pass och sedan en gemensam fika. De har haft olika aktiveter under åren. Bla ett julbord (knytkalas) som man dukade upp genom halva gymmet.
Snacka om att skapa gemenskap och möjligheter för folk att lära känna nya människor!

6 gillningar

Så trevligt detta låter, vilket bra initiativ! Tack för tipset! Undrar vilken stad de gör detta månne tro? :thinking::wink::revolving_hearts:

Åh vilket bra ämne för en tråd! Börjar känna mig redo för att dejta faktiskt, men inte alls lockad av att ge mig ut bland apparna. Samtidigt känns det så extremt svårt att träffa någon när corona begränsat allt umgänge under så lång tid och jag liksom “vant mig av” med att träffa folk. Skulle vilja hamna i någon romantisk komedi där jag möter någons blick över hyllorna på bibblan och så visar det sig vara “den rätta”. :laughing:

Jag flyttar om ett par veckor till ett nytt område och hoppas att det kanske dyker upp några bra möjligheter i och med det. Vill ju oavsett etablera mig i det nya området och lära känna nya personer både för mig och barnen så kommer hålla ögonen öppna efter aktiviter etc. Sen kanske det ena kan ge det andra. :slight_smile:

2 gillningar

Jag kan tänka mig att mindre städer där man har möjlighet att vara lite mer familjär kan lyckas med något sådant :slight_smile:

1 gillning

Ett sätt är att gå till krogen. Spana in någon som lockar och sen fånga blicken så att han ser att du ser honom. Är han vettig kommer han att komma fram. Det kanske tar lite tid men många män fattar den och snappar upp och kommer faktiskt fram och börjar prata.

2 gillningar

Tack, bra med praktiska tips när en är helt grön på det här… :grimacing:

Va @mordillo !

Känner du dig så grön, eller beror det på att du har snö upptill hakan numera.