Hur hamnade vi här?

Oavsett så är det illa att blanda in barnen redan.
Om jag var du och hade praktiskt möjlighet skulle jag erbjuda mig att ta hand om barnen den tiden. Inte för att underlätta för honom, även om det ändå blir resultatet, utan för att skydda dem. Det är sannolikt att de kommer att bli satta i andra rummet när den nya dyker upp på scenen, bättre att de är hos dig.

1 gillning

Ja absolut! Det är, för mig, absolut inte aktuellt med nåt annat! Barnen kommer först!!

2 gillningar

Hur gamla är barnen? Någon gång måste de ju tåla att pappa träffar en ny kvinna. Tänk dig för innan du underlättar hans liv med den nya alltför mycket. Innan du vet ordet av har hon flyttat in permanent och börjat sätta ordningen och rutiner utan barn och plötsligt blir det svårt för dem att ställa om livet till att också innefatta barnen på rimliga villkor. Och då står du där med hela ansvaret.

Hela ansvaret och hela tiden med barnen. Om kvinnan visar sig vara mindre lämplig som umgänge så låter det ypperligt enligt mig.

Om det bara en en period med vuxen egoism där pappan sedan åter vill ta ansvar för barnen så är det väl bara bra att de slapp bli satta i andra rummet.

Dom är 7, 5 och 2. Separationen skedde ju för 4 månader sen och barnen tycker det är jobbigt till och från.

Jag tycker väl främst att det är oansvarigt att dra in barnen i en så pass ny relation. Visar det sig bli långvarigt finns väl ingen anledning att stressa ändå?