Helt moraliskt vidrigt men den andra mannen

Tagit bort min inledningstext då jag inte vill att någon inblandad ska känna igen sig i det jag skrivit.

Relationen är över för gott.

3 gillningar

Det var slut mellan henne och mannen enligt henne och hade varit det sedan 2018.
Ändå var han med på alla hennes tillställningar med släkt osv och dom fortsatte att göra allt tillsammans med barnen.
Dom sov inte tillsammans och hade inte haft sex under den här tiden enligt henne.

Det var jag som var hennes kille och hon såg mer på mannen som hennes far.

Jag brydde mig aldrig så mycket om dom hade det eller inte,kände mig inte svartsjuk på honom förutom att han fick finnas för henne…det slet som fan

2 gillningar

Du har trauma-bondat som fan med den här kvinnan. Hon har varit varm/kall/varm/kall… Ett sådant beteende triggar igång enormt starka känslor hos offret (du).

Hon har utnyttjat dig. Det är en klassisk “hålla på halster” situation mellan er två.

I det långa loppet har du brutits ner.

Nu är det nytt år, nu är det nog. Nu avslutar du det här en gång för alla. Nästa gång försöker du hitta någon som är genuin och som vill vara med dig och därmed är med dig.

Du ska vara snäll mot dig själv nu. Det är inte moraliskt förkastligt att älska och lita på en annan människa. Du har inte gjort något fel.

Men du ska inte försätta dig i situationer där du bryts ner och tappar bort dig själv.

Du har blivit väldigt skadad av hennes beteende. Respektera det, underskatta det inte. Fortsätt prata med psykologen. Kontakta henne INTE, svara henne INTE mer. När du orkar så försök återuppliva vänskapsrelationerna och dina intressen. Det kommer ta tid och det kommer göra så in i helvete ont, men du måste ta dig igenom detta. Det finns inget alternativ.

Försök röra på dig. Cykla, gå, osv.

Och får du “återfall” så skriv om det här, skäms inte, jag själv hade många “återfall”. (Kontaktade honom osv)

5 gillningar

Ja det är det jag är helt inne på…den traumatiska bindningen…det har bara varit våran relation och henne i skallen i flera år,så galet att man kan hamna i nått liknande.
Tack för uppmuntran och kloka ord :raised_hands:

2 gillningar

Jag går rätt mycket
Drog såklart på mig en ny last och börja röka sista halvåret för att palla eller så var det bara nått konstigt självskadebeteende…
Måste bli av med det också men är så galet hjärtekross nu så det hjälper som en snuttefilt.

2 gillningar

Har du någonsin tänkt tanken om det kan finnas någon koppling här…

2 gillningar

Trist och läsa om din situation och att det aldrig blir något på riktigt!
Men har du hört dessa två uttryck “Trägen vinner” och “Envishet är en dygd” om du nu inte har blivit hindrad eller träffat någon annan så behöver du inte göra något överhuvud taget. Sitt lugnt i båten och var alltid en juste person finns där i bakgrunden och ställ inga ultimatum, vad har du att förlora?
Tänk såhär du stressar fram att hon skall agera och ni skall få ihop något, när ni då får ihop något sitter hon och längtar tillbaka till det hon hade, hur tror du att du kommer må då?
Ibland sägs det att när det är och känns som bäst då kraschar allt borde det då inte kunna vara tvärtom också, när det ser som mörkast och sämst ut det är då något oväntat bra händer?
Har du inte gjort det ännu så ring en av alla dessa superbra kvinnojourer i landet och berätta din situation, är det några som förstår vad du genomgår så är det just dom.
Du kommer inte att ångra dig och du kommer få svar på många av dina undringar och frågor men du kommer även få nya.

2 gillningar

Det är så jag känner och var jag står nu
Det är bara att komma över det som är ett helvete

Så sant och högst troligt

1 gillning

I livets kringelkrokar brukar det aldrig gå som man tänkt sig, detta kan sluta hur som helst och man behöver inte tycka att kvinnan är en dålig person även hon kan ha det jättetufft.
Jag tror inte hon kommer att släppa dig om du inte “gör bort dig”
Vad händer om det visar sig att hennes man har en annan kvinna?
Viktigt att du inte skuldbelägger och ger dåligt samvete, du lovade osv.
Det har hon säkerligen nog av.
En annan sak är att när om ni träffas ha alltid roligt och skratta, var inte ett offer att tycka synd om.
Varför skulle hon automatiskt göra likadant mot dig? Du är ju en helt annan person.
Det är inga robotar vi pratar om och människor blir äldre och lär sig.

Huuuhhh… så mycket dysfunktionalitet i ett och samma kit :robot: :space_invader: :ghost: :ghost:

Lägg benen på ryggen och tacka högre makter för att hon aldrig skiljde sig… då slapp du undan med blotta förskräckelsen. Annars hade även du blivit än mer involverad i hela den där cirkusen :v: :v: :v:

2 gillningar

Ja det känns lite så va :grimacing::grimacing::grimacing:

1 gillning

Mycket kan man lugnt säga och då är det sannolikt ändå bara förnamnet :see_no_evil:

Så “gör nu bort dig” (Karl80’s uttryck) asap, så det sjunger om det… så du blir av med henne och hela den där dysfunktionella cirkusen en gång för alla :muscle: :v:

6 gillningar

Hoppas att inte alla har den svart vita synen på livet allt blir så enkelt då.
“Spännande och skoj, bra ligg o passion. Riskfritt.”

@Karl80 Dom träffades 2019. Tycker du inte att hon borde lämnat sin make efter tre år om hon menar allvar med TS? Förstår inte heller hur du kan tycka denna typ av förhållande är sunt? Tre år med lögner och svek och en kvinna som sjukt upprätthåller hoppet hos sin älskare. Hur kan man göra så mot andra är vad jag undrar.

8 gillningar

Nästan 4år

Slösa då inte bort ytterligare fyra :v:

4 gillningar

Det handlar inte om vad som är sunt, känslosystemet är ibland inte logiskt och sunt.
Att hon inte lämnar kan bero på många anledningar ofta är det barnen, ekonomin, ovissheten inför framtiden, bindningar i år med nuvarande, givna löften, föräldrar och släktingar m.m. Varför självklart utmåla kvinnan som en skurk?
Hon kanske vill men orkar inte.
Jag menar bara att man kanske inte skall vara för snabb att döma.
Samtidigt känner jag för TS som har investerat med känslor.

3 gillningar

Alltså är du ett troll eller @Karl80 ?

Självklart är hon en ”skurk”! Bedra sin man i 3 år. Handlar efter så lång tid inte om att hon inte orkar eller vill. Hon är ego. Hon är nöjd med sin situation.

4 gillningar

Jag håller med @Wihoo , är du seriös med vad du skriver @Karl80 ?
Det här har pågått i snart 4 år!! 4 år han hon gått bakom ryggen på sin man och sin familj samtidigt som hon känslomässigt hållit fast en annan människa som litar på henne och det hon säger sig ska göra, dvs lämna sin man.

Jag har ju själv varit i en liknande situation så jag vet hur svårt det här är… men det bästa man kan göra är att se saken för vad den är. Hon är egoist, empatilös och tänker bara på sig själv och sin egen vinning.

3 gillningar