Gubb- och gumrörelsen

Här ett anonymt sådant.
Ingen av er känner mig.
Ni vet inte mina för- och efternamn, vet inte var jag bor, vad jag jobbar med, förutom några få hur jag ser ut. Det är en skuggtillvaro.

När en relation/ tråd tar mer energi än den ger är det dags att backa.

3 gillningar

Fasa ut, inte sluta helt
Sporadiska inlägg och följa enstaka trådar.

4 gillningar

Tack detsamma.

1 gillning

Sund inställning. När saker ,va det än må vara i livet tar mer än dom ger så kan man försöka låta bli dom.
Och jag har nyss fått energi. 1 timmes prom. Nu frukost ute i solen… nu hoppas jag bara det kan komma nån vänlig själ och klippa gräset så jag slipper.

1 gillning

Ligger i sängen och försöker bli frisk efter en släng Covid så jag är nöjd om jag tar mig till köksbordet och toaletten… :sweat_smile:

2 gillningar

Nämen fy… krya på dig :muscle:

1 gillning

Jag är på tredje veckan med covid och lunginflammation. Bättre men absolut inte helt bra. Vilket elände va! Krya på dig!

2 gillningar

När jag hade lunginflammation för ett par år sedan tog det säkert 2 månader innan jag var på banan igen.
Krya på dig :sunflower:

2 gillningar

Jag har gjort en dyr investering i mig själv och gått med i ett ställe med kost och gym. Lite väl dyrt men efter friskvårdbidrag och rabatt via jobbet så är det överkomligt… nästan.
Tidigare har jag haft träningskort nere på simhallen.
Har däremot vägrat äta pulvershakes med hänvisning till att jag har en 14 årig dotter hemma.

Jag har verkligen noll karaktär annars och faller tillbaka. Mina svagheter är bröd och bakverk…

Nu har jag en coach som jag ska träffa 8 ggr på ett år så nån håller lite koll på mig :upside_down_face:.

Funderar lite på det där, det togs upp i nån tråd men annat samnanhang om lagspelare. Jag har spelat lagsport på elitnivå tidigare i många år och då kunde man ju inte bara stanna hemma för att det var tråkigt nån dag.
Jag måste nästan ha nån/nåt för att få det kontinuerligt.

4 gillningar

Två rätt oaktsamma dagar…om jag nu skulle ta hand om min kropp. Ingen övning och slöa hundpromenader p g a infekterade tassar.

Förstår dig Rulle! Växla ner.
Du har varit superaktiv i skrivande och svarat/stöttat många.
Dags att du lägger energin på dig och bara skriver/läser f a hela dig själv. Som de flesta gör.

Sociala medier kan stressa för vissa.
Jag har gått ur facebook för några år sedan, aldrig varit aktiv på instagram. Orkar inte.
Älskar att träffa människor och höra hur de har det mm. Prata-ses! Har kvar messenger och skriver ibland ngt längre till ngn gammal kompis, det ger mig mer.
Gillar inte att veta vad alla gör och gjort. Skona mig från det. Ett tag kollade jag grupper som diskuterade kring mitt yrke/uppdrag, det GAV mkt men jag hamnade ju i jobbtänk hela tiden och hade svårt att koppla av-efter det la jag ner kontot. Så jag är en av de som stressas. Dock gillar jag detta forum p g a det skrivs mer om viktiga saker i livet.

Min sommar har bara trampat på…
Med typ mkt vila o trötthet
Med ofixad lägenhet ( knappt lampor på plats)- nyinflyttad.
Med mkt väntan…på att t ex kunna göra ngn semester tripp med min 15 åriga dotter.
Med en tro om att jag skulle få återhämtad kraft och kunna börja använda mitt årskort på gymmet som går ut i slutet på augusti.
Med oro för min äldre hund och blocket-span efter 1-2 årig tillräckligt billig Jack russel.

Imorgon blir det iaf en dagsresa till havet med båda mina döttrar. Såå imorgon lär det kännas som semester :slight_smile:

Sov gott på er som läser nu!
och fortsätt sköt om gubb/gum -kroppen. Det behöver vi alla.

4 gillningar

Härligt! :blush:

Ja man ska nog hylla den, att den orkar med allt man utsätter den för och att man kan göra framsteg.
⚘en ros till min kropp fast den gör ont, är vek och kraftlös.

2 gillningar

:rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Då ska jag sluta skriva vad jag gör. Trodde det var syftet med tråden samt vilka tankar som väcktes. Förlåt att jag missuppfattade och tråkade ut er

Ähh… orka :face_exhaling:

Jag har haft en hel em/kväll med goda vänner.
Bara grabbhäng. Snacka om värdefullt. All ångest och alla funderingar som bortblåst för några timmar. Umgås med era vänner säger jag bara. Vilken medicin.

5 gillningar

Mysigt/kul!!
Goa vänner med humor eller fina samtal är bomull för själen.
@Solis fortsätt skriv. Det e därför vi är här.

Själv har jag idag inte gjort ngt alls åt träningshållet, men boostat insidan med en heldagsresa med mina två döttrar. Njutit av sol, natur vid havet och god mat med dem. Trött men mycket påfylld.
Vår skilsmässa var så lugn och vi hjälpte varandra med stort å smått, men våra tonårsbarn blev ändå mer påverkade än vad vi fattat. Skönt få tid med dem och se att de kan njuta av tillvaron.

4 gillningar

50 situps.
20 diagonala arm o benlyft på mattan.

Gjorde det bara f a kunna skriva här att jag inte tappat övningarna helt.
SÅÅ det sporrar lite att tråden finns här.
:hugs:

9 gillningar

Jag har inte gjort ett jota för att motionera idag.
Däremot vart med en vän och metade på em/kvällen.
Sol,kaffe och abborrfileer.
Jösses så avslappnande.

4 gillningar

Jag imponerade mig själv med att springa uppför trappan idag. Verkar som att jag är på väg mot normalform efter Covid så snart ska jag också börja träna lite.

5 gillningar

5 min på mattan idag.

Hade tankar på att gå på friskis o svettis nära mig sen (åkte förbi med bil). Och kände mig glad att jag kanske skulle lyckas. Mm, rätt håll. Jag har under året inte ens orkat tänka tanken.
Hurra!! Jag nästantränade.

2 gillningar