Gubb- och gumrörelsen

Fyy Sally verkar så jobbigt, har inte testat räckte med att sonen berättade om den efter de gjort den på gympan :laughing:.

Idag tog jag en kortare löptur på fm, jag har svårt för att springa i värme. Får huvudvärk ganska fort och fingrarna blir som prinskorvar.
Slappade sen på altan med en bra bok och tog mig sedan till gymmet.

Ja, Sally är rött tuff men om man kör enbart den efter lite uppvärmning är den inte så farlig. Första gången jag körde den däremot var som sista punkt (överraskning kallade vår ledare det…) efter ett hårt benpass…
Jag trodde jag skulle dö. :rofl:

1 gillning

Jag har köpt mig en gubbpresent ja… elcykel… satan så perfekt…man kan ställa in hur mkt man vill ha lätt eller tungt (gissa va jag har).
90 mil har det blivit…superskönt.
Och ang promenader… börja med korta…så utökar du efter kondisen kommer…tillslut springer du…lovar:muscle:

1 gillning

Sally up!! Så himla bra :joy:. Ska utmana med den på jobbet …på kul.

2 promenader idag

Kväll. Mattan:
Stretchat tre olika muskel-delar
10 diagonala arm o ben lyft
30 snälla situps

Jo :thinking:. Får va nöjd så ju.

1 gillning

Går göra med alla sorters övningar - armhävningar, planka, jägarvila, bänkpress osv osv - kolla tuben, finns hur många olika sorters utmaningar som helst även de som kör så många Sallys som de orkar…

Åh viljen bra tråd!

3 timmars löppass på myren (jaja, kanske inte löpning)
Sjukt jobbigt och skönt ont i kroppen, glad i knoppen.
Gårdagens tanke, jag fick i alla fall 5 kg blötbär med mig hem🥰

3 gillningar

Svamp och blåbär börjar komma… förena nytta med nöje där.

4 gillningar

Saknar fler loggar här :blush:.
Vad gjorde ni f a sköta om fysiken idag?

Jag fick till:
10 min rörelser o stretch på min matta
2x10 min cykeltur.

Lite? Mmm.
Men konstigt nog mår kroppen redan bättre av det lilla jag gör på mattan :sunglasses:.

3 gillningar

Cyklat med hunden 6 km.
Gått i skogen, hittat gula och blåbär.
Som @Pio71 säger…det lilla gör mkt.
Känner mig åxå piggare👍
Motion i kombo med musik är faktiskt en grym medicin.

2 gillningar

Idag blev det promenad och spinning. Varje gång förvånas jag över vilka underbara måbra hormoner (endorfiner) som finns i vår kropp bara vi visar kroppen lite omtanke genom att låta hjärtat jobba :heart:

2 gillningar

Mm!! Endorfinerna är den bästa medicinen för allt, håller med @Solis.

Och Ja men såklart @Tompa2!!
Musiken gör ju ibland jobbet åt en.
För bara ett år sen, gav den det mesta för mig. På med bästa låtarna! och dansa loss i vardagsrummet!! Så himla härligt!
Kunde inte sluta förrän benen sa stopp.
Hoppas på kraft f a komma dit igen snart.

Min dag.
Nja, inte tagit hand om kroppen idag, men haft bra stunder med min 15 åriga dotter och fixat såriga tassar och öron på vovvis bl a.
Fick dock till 15 situps och 20 armrörelser och stretchade ljumskarna efter att Englands tjejer sparkat in 4:e målet på våra svenska fotbollstjejer. Mattan var utlagd hela matchen, men det var alltför spännande f a tänka på fys-jobb

@Rulle. Hur går det för dig?
Och för er andra som läser?

2 gillningar

Nu blir det en morgon prom med hunden… får se hur jag jag orkar/har lust med :smile:

Fy va det är skönare å slappa än att motionera🙄.
Nya tag imorrn💪

Tackar som frågar.
Håller på att fasa ut från forat.

1 gillning

Varför då?

1 gillning

Idag blev det promenad med min älskade syster och på kvällen ett Zumba pass= en bättre dag helt enkelt :hugs:

1 gillning

…finns ett liv utanför nätet.
Jobbet fortsätter att envisas med att vräka jobb över mig så ni hinner jag inte ens med det jag är betald för att göra, har ingen ork hemma och ingen lust att lägga för mycket energi på nätet och diskussioner på forat.

3 gillningar

Jag kommer sakna dig. Detta forum har blivit som en extra värld för mig. Men visst, det riktiga livet finns utanför.

2 gillningar

Jag säger samma som @Ullebulle, @Rulle! Men vi förstår ju att annat har mer av ens fokus ibland, att man behöver ett break härifrån eller att man helt enkelt känner att ”nu kan jag det här”.

Du får vara rädd om dig, det verkar vara alltför mycket med ditt jobb, ofta. Hoppas du ändå har fått tillräckligt semester nog som gett dig vila och ny energi, och även att dina nya levnadsvanor jag läst om här på forumet gjort gott.

Ha en fin fortsatt sommar! :hugs::sunny::cherry_blossom:

3 gillningar

Jag tänker att diskussionsforum ÄR en del av livet, precis som det kan vara en del av livet att läsa böcker, se på TV eller ringa en kompis.

Sen har man ju olika behov av olika typer av sysselsättning under livet. Ibland behöver man minska på något och öka på något annat.

2 gillningar