Gift men förälskad i 22 år yngre

Hej. Jag har ett stort problem. Jag är gift sen 18 år med min fru 61 år och jag 62. Vi har väl haft några tröga år typ 2 . Jag sprang på en kollega som är 22 år yngre och underbar. Älskar verkligen henne. Vi kramas varje gång vi ses. Det har vi gjort i 10 mån nu. Frugan vet om vad som hände för 9 mån sen. Jag var dökär men det var och är i besvarat . Den andra har en kille men kramar ändå mig, och ja jag kan inte släppa taget och acceptera. Min fru är go och snygg men VARFÖR KAN JAG INTE VA NÖJD???

För att du söker bekräftelse och kicken. Varför nöja sig när man kanske får lite mer.

Är det så? Jag vill i hjärtat vara medhenne’ men hjärnan förstår ju och vill inte … men för tusan ! Jag är snart pendionär och hemma och hon ska gå till jobbet i 15 år till . Så ska det intr va , men jag äldkar henne. Som tur är ’gillar’ hon mig bara , mycket pga åldersskillnaden, jo vi har pratat om det…
men likväl varför kan jag inte vara nöjd med den vetskapen och med min fru som är go.
Jag försöker och försöker acceptera men hon är så underbar….

Förstår jag dig rätt att du är förälskad i en annan kvinna och din kärlek till henne är obesvarad?

Så är det allt!

Men för att du själv håller liv i och underhåller den här önskedrömmen/fantasin du har om 40-åringen som inte ens är intresserad av dig, genom att hålla på och “kramas” med henne varje gång du ser henne! :see_no_evil:

Varför i all världen beter du, en snart pensionsmässig man, dig på det där sättet på din arbetsplats? I synnerhet som du dessutom VET att den yngre kvinnan inte är intresserad av dig?

Sluta upp med det där omgående och se till att “se” henne så lite som möjligt, helst inte alls, så ska du se att det där du fantiserar om bleknar bort ganska fort. Gör det både av självrespekt inför dig själv, dina kollegor och din arbetsplats där alla garanterat noterar och kommenterar ditt beteende… men faktiskt ännu långt mer av respekt för din fru.

9 gillningar

För att förälskelse och åtrå är den starkaste drogen. Den duschar hjärnan med allt som gör att vi känner oss levande.
Som alla droger går ruset till slut över.
Tänker inte ens gå in på det moraliska tveksamheterna för din egen del i det här pga de är för nyktra perspektiv där du befinner dig just nu.

Men du kommer få hjärtat krossat. Hon leker med dig. Hon gillar dig och att då ”kramas” ibland. Hon ser inte dig som sin framtid utan du är här och nu. En bekräftelse, ett äventyr, en förströelse.
Så, klarar du inte att ha henne som samma sak vilket är en gräns du redan passerat. Så behöver du sluta med drogen.

Och dessvärre gäller samma regler som med alla drogberoenden, det finns inga mellanvägar. Det är sluta helt eller gå ner sig fullständigt och förlora allt.

Enda gången livet faktiskt är svart eller vitt.

4 gillningar

Håll dig borta och sluta leka med fantasin.

Lite som när ett barn kommer med något galet påstående. Svaret blir allt som oftast - nej, så ska man inte tänka…

Vi är alla mänskliga men det är obehagligt när äldre kunder på min arbetsplats visar intresse. Och i min roll som säljare så måste jag hantera det på ett trevligt sätt. Vilket vissa tolkar fel….

Är du senior henne på jobbet så måste du sluta omgående. Inga kramar, inga samtal.

Du får helt enkelt skärpa till dig.

Och om du har barn så bör du fundera på hur de skulle tycka om de fick reda på att pappa valsar efter 22 år yngre kvinnor.

Nä ibland får man ta sig en kallsup och inse moralen, och även framtiden av eventuella handlingar.

Du kanske ställts mot sanningen att du är äldre, fast du inte känner dig gammal. Och då lockar chansen att bli ung genom ett nytt förhållande.

Men att kasta bort allt för att du kanske har en livskris. Dags att gå tillbaka till ritbordet och titta på vad som varit viktigt för dig. Och sedan fokusera på frun och äventyr med henne.

6 gillningar

Härligt! Ni är fantastiska. Och jag menar det :pray: . Visst om jag hade varit typ 50 så hade jag hopoats på en framtid med henne men inte dom det är nu .
Men trots det så älskar jag henne eller vad det är, gubbsjuk …
Men om hon nu har mig som förströelse så gör det mig inget. Men det förstör för mig…jag förstår vad ni säger……
Men ’hon’ och jag ska ses i vårt nästa liv igen har vi sagt . Så då får vi se…:pray:

Jag tillhör dem som tror att man till relativt stor del kan styra sina känslor.
Låter man fantasin skena iväg, det är lite förbjudet osv så ökar känslorna. Speciellt om hon inte vill ha dig.

Om du istället uppvaktar din fru (och hon dig), skapar mysiga tillfällen, gör roliga saker osv osv så kommer det att vara tillräckligt.

Kärlek och långa relationer kräver beslutsamhet, engagemang och rätt inställning.

Din fantasi fyller ett tomrum hos dig. Kanske du borde gå och prata med någon?

8 gillningar

Spoken like a true drug addict. Det kommer fler, allt fler intrikata förklaringsmodeller med syfte att sälja ut det du tidigare värderat för att kunna fortsätta.

Håller med @Lisa0987 känslor bestämmer man över, allt annat är fatalistiskt trams. Är det lätt? Nej, såklart inte. Går det? Ja.

Börja med att se henne för vad hon är, en drog, en fix, ett beroende. Det kastar nytt ljus över det du nu väver in ord som ”kärlek” och ”i nästa liv”. Ta bort det romantiska skimret och försök nyktra till. Du är vuxen, du klarar det.

Sen, sätt ett datum i närtid (imorgon kanske?) och kapa all kontakt. Allt. Oh ja, det gör ont. Det är tråkigt, livet blir grått. Men tiden kommer lösa det.
Men du kommer aldrig se färgerna i det som är om du fortsätter att jaga efter regnbågar.

2 gillningar

Du har redan fått bra svar på detta, men vill ändå understryka att den planta man vattnar är den som växer.

Jag håller dock inte helt med om att man kan styra sina känslor, men du kan styra dina handlingar och känslorna kommer följa därefter. Nu känner du en till viss del besvarad förälskelse för den här unga kvinnan. Det må vara hänt, men som tidigare talare - den kommer att gå över när du aktivt väljer att avsluta, det kommer att falna. Hitta något annat som får dig att känna den här kicken. Hoppa bungyjump, tillfredsställ din fru. Gå i samtalsterapi för att undersöka vad det är för ett slags tomrum du upplever där den här förälskelsen har fått ta plats.

Vad du än gör, fortsätt inte odla fantasier eller handlingar runt den yngre kvinnan, det finns Ingenting som kommer att göra dig gott av det, varken professionellt eller privat.

3 gillningar

Vad hände för 9 månader sen?

Åldersskillnaden är väl egentligen inte allt för ovanlig, även om jag personligen har svårt att förstå det.
Men ärligt så tycker jag nog att du ska prata med din fru om eventuell skilsmässa. För svårt att komma tillbaka efter nåt sånt här och få tillbaka tilliten. Blir det inte denna kvinna så kanske nästa yngre som visar intresse och ja… kommer du vara trogen och ärlig mot din fru?

Ja vad hände för 9 månader sen. Min fru tar sällan initiativ till sex te x det är ju skit tråkigt för oss män , där är jag inte ensam. Sen gillar jag ju närhet och det blir ju i sängen , vill gärna ligga sked och typ lägga upp benet på henne…
Det har ju varit så i måååånga år att kommetaren är: åh det blir så tungt, det blir varmt, jag ska sova nu ( kl 21) hmmm
Men när det uppdagades med att jag ’träffat’ en ’ny’ , ja ni fattar. Då jävlar.
Vi låg på , under, över , i , ja som ett ormbo i 2-6 v och sex var enda kväll.
Ja vi hade ju relationsproblem pga ’henne’ så det blev ju tunga diskussioner.
Jag undrade vad som har hänt eftersom nu helt plötsligt så var ormbo och sex som aldrig för!?.
Nae det hade hon inget svar på. Jo jag farrar väl att hon var rädd för skiljsmässa , ekonomiskt hade det inte vart nått problem men kanske relationen vill hon ju ha kvar.
Och ja det där med se om sin egen gräsmatta ja… jag minsann försökt att gödsla men men sex är ju inte allt. Det finns ju så mycket annat. Hon är feminist och hatar om hon ser en kvinna /tjej klä sig på nått speciellt sätt. Spyr galla över dom. Jag blir irriterad och säger att: dom har väll klätt sig så för att dom tycker det är snyggt.
Och så det här med mans-grejer åh herre jösses….
Och skulle jag hitta nått som jag tycker är snyggt till henne så vad säger hon då? Nån som kan gissa?

  • Men du! Jag är inte 30 år eller 40 år längte , precis som att bara för att hon är 62 så kan hon inte klä sig säg snyggt/modernt/ungdomligt….
    Åsså är allt ofta svart och vitt . Näääe , åh fy vad fult, ALDRIG!!!
    Ja jag hsr lite i bagaget och vi har pratat om det. Min fru är en riktig tänkare och myckrt andlig. Läser mycket om sånt…

Hm plockar upp en viss olikhet mellan er, hon kanske har en annat kärleksspråk än vad du har? Jag uppfattar ditt som mer fysisk, närhet kramar sex osv, hon kanske är mer den intellektuella typen, vill prata, tänka, kanske ser tid tillsammans som ett sätt att visa kärlek på (ren gissning nu, du har ju inte skrivit så mycket om henne).

Du skriver också att er relation har varit trög de senaste två åren, vilket relativt sett är kort tid med tanke på hur länge ni har varit gifta.

Jag tror fortsatt att du har allt att vinna och inget att förlora på att söka samtalshjälp, både själv och kanske gemensamt med frun för att åtminstone komma fram till något som ni båda skulle må bäst av, oavsett om det är att jobba på er relation eller på att avsluta den. Att få dessa förälskelsesymptom för någon annan ”ung och rolig” är ett tydligt tecken på att ni just behöver prata med varandra.

4 gillningar

Du har rätt . Men vi har pratar mycket om det här sommsr och höst …:face_exhaling:
Jag jobbar på att få det att funka med min fru. Men saknar ’henne’ med den okomlicerade /enkla/ glada tjejen. Ja jag är inte den gladaste och det har vi pratat om med men . Är det fel att man hittar en som är precis som man skulle vilja ha.
Jag har jobbat med service i 40 år och träffar nytt folk HELA tiden men det händer inte mer . Jätte trevligt . Sen gör jag ett jobb med ’ henne’ och jag är såld…en sån underbar kvinna ( ja hon är ju iaf 41) och JAG vet vad jag vill ha.
Alltså det bara kom. Jag såg det inte komma…
Det kan ju vara så att jag och frugan egentligen inte är twinflames men vi hsr ju kamperat i 18 år nu.
Frugan hsr så mycket som bromsar henne från sin uppväxt, förra förhållandet, ja hon kan inte heller släppa taget om nått gammalt….
Det är komplicerat…

Woah!
Där kom det mycket saker, en hel del som också provocerar mig. Men håller mig från att springa ner i de kaninhålen. Men det här nedvärderandet av feminism som ett lika med tecken för att en kvinna inte vill klä sig för att behaga den manliga blicken, det får du bara sluta med. Leder ingenstans mer än möjligen till återkommande besvikelse.

Hur känner du inför tanken att leva själv? För själv är nog den mest troliga troliga utgången. Antingen med känslan av ensamhet i din tvåsamhet eller helt själv rent fysiskt. Din unga förälskelse är ju inget alternativ som du nämner.

Men själv utan att svika kanske är mindre slitsamt än att vara olycklig?

4 gillningar

Feminism eller inte . Finns iaf en stor negativitet i hur andra kvinnor klär sig etc. Och hur andra män gör osv…
orkar inte bry mig om alla andra.
Och ja , ensamhet lockar ( dessvärre) . Jag kan nog tycka det skulle vara skönt. Inte ta hänsyn , gå på tå .
Frugan är väldigt social och skulle nog också gilla ensamheten.
Men ja … tänker på hennes son som ofta tar upp det att: jadu du ska ha bragdmedalj som orkar leva med min mor…
Och säg så här . Jag kanske inte har den ädlaste valören men…
Men så har man ju massa ihop . Boendet, stuga… bl a bl a bl a …
Vem vet hur fortsättningen ser ut. Jag hoppas vi lever lyckliga ihop , för det är den lyckan jag saknar och hoppas på att få med frun.
Jag tror på ödet. Är det meningen så…
Men jag ska försöka bättra mig och inte höja upp ’henne’ i fantasin…
Men det är svårt :blush::see_no_evil:

Är det vad du hoppas och vill så har du alla möjligheter att jobba för det.

Nej ingen människa är perfekt, du har dina fördelar och nackdelar, likaså din fru, och tro det eller ej, även den unga kvinnan har nackdelar som du skulle ha känt väl till efter en lång relation med henne… Men om du hoppas på ett långt och lyckligt liv med frun- säg det till henne!

”Jag hoppas och vill ha ett långt och lyckligt liv med dig, vad kan jag göra för att hjälpa oss att nå dit” - Ställer du den frågan har du öppnat upp för en väg som kan leda er dit.

Vet du, att det där tror jag inte ett skit på. Jag tror på att göra ett aktivt val och stå för sina handlingar. Att ”tro på ödet” är att slänga ut sitt ansvar genom fönstret och låta k*ken styra. Du har alltid ett val, och ju förr du börjar ta ansvar för dina val, desto snabbare blir du både lycklig och trygg.

Life is hard- choose your hard :smirk:

5 gillningar

Ja en del tror på tomten, gud, allah osv
Jag tror på ödet .
Man kan göra val men det behöver inte betyda man gör rätt !
Man ksn inte bestämma hur nått blir …
Alltså tror jag på ödet. Och jag tror det blir bra !:partying_face: