Förväntad skilsmässa

När vi pratar om oss nu. Sedan hennes besked, så lyfter hon ofta att hon gör detta för att jag ska må bättre. Istället för att prata om sig själv och hur hon känner. Känns som att mycket läggs i mitt knä…

Mitt ex är en jättebra och engagerad pappa. Jag tror vi kommer få till ett bra samarbete med barnen sen. Men jag hade i första hand önskat kämpa för att bevara familjen. Men nu blev det inte så…
Så någonstans i detta ska jag framöver lära känna mig själv igen.
Vem är jag när jag inte bara är mamma/sambo/kollega/vän. Utan vem har jag blivit…

2 gillningar

Alle har vi vårt, men når man kommer til selvinnsikt og lærer å kjenne seg selv så aksepterer man (jeg iallefall) ulikheter og mindre sjarmerende sider. Jeg må spørre meg om de sidene er noe jeg kan leve med eller ikke. Jeg vet hva jeg ikke vil ha i en fremtidig partner nå.
Det er selvsagt blytungt for deg nå, men kanskje du kan få en ny innsikt i hvem du er etter denne “reisen” her. Når du sitter på svaberget og igjen puster i jevn rytme :grinning:

Bra att ditt x ändå tar sitt ansvar gentemot barnen.
Vi förändrar oss ju med tiden vare sig vi vill eller inte. Men att hitta sig själv igen ser jag fram emot.

1 gillning

Ja, det är väl ngt att ta med sig.
När man kommit ut tunneln, känt solen mot huden och vet mer om vad man vill ha/behöver i en relation

Der skrev du det; hvem er jeg blitt? Er usikker enda, ikke ferdig med å tilegne meg innsikt i meg selv.

1 gillning

Det er mulig hun sier at det er for din skyld detter skjer, for at du skal finne deg selv. Virker ikke helt troverdig, spør du meg. Ville hun ditt beste, hadde hun vel hørt på deg og prøvd å finne tilbake til deg?

Ja det är en positiv aspekt av det annars så tunga…Jag var ju någon innan vi bildade familj. En del av henne finns kvar, ganska mycket har förändrats.

Och när det gäller kommande kärleksrelationer kommer jag söka andra saker är jag gjorde för 15 år sen. En man som kan kommunicera och sätta ord på sina känslor står högt upp på listan. En känslomässig, själslig och fysisk connection känns mycket viktigare än tex gemensamma intressen.

Ja, jag får inte ihop det.
Men jag får acceptera att det är slut. Att gå vidare mot ngt annat, ngt som får mig att må bra igen

Sedan är ju förälskelse en sak och en relation en annan…
Jag inser att vi var/är olika, men jag anser att vi kunde ha gjort mer längs vägen.
Men jag får acceptera att hennes väg svängde, men inte jag/min. Min fortsatte ut för ett stup som förhoppningsvis blir ett gupp snart. Ett gupp att ta lärdom av

Så sant! Kommunikation är grymt viktig. Tyvärr så tror jag att vår inte var så bra som vi trodde…

Så enig med deg, jeg vil også ha en mann som er i kontakt med sine følelser og som kan uttrykke seg. Felles interesser er flott, men man kan også lære om den andres interesser kan passe. Ellers er det bare å la være, og gjøre egne ting. Viktig det også. Jeg har ttt opp hobbyen fra jeg var jentunge, og har nå meldt meg inn i en forening for amatørgeologer.
Jeg er jo steingal!

2 gillningar

Låter Toppen! En stimulerande hobby är givande

Det er helt klart en mulighet til å bli bedre kjent med seg selv nå. Og bli trygg på seg selv, ikke minst. Som dere skriver begge to, så er kommunikasjon alfa og omega i et forhold.
Fikk litt interesse for fiske av min x, vi dro på laksefiske hvert år samt at jeg har hytte ved sjøen. Så det blir mer stein og fiske fremover, og pleie vennene mine.
Knipset Vallergan, var redd for å ligge søvnløs, merker den slår inn nå. Øyelokkene har fått på blylodd, herlig!

Ønsker dere en god natt!

1 gillning

Sov så gott!

God Jul!

Min jul känns som en berg- och dalbana.
Firar med min f.d (inget officiellt ännu), mor, far och svärfar. Har brutit ihop flera ggr och mitt närminne har den senaste månaden, sedan jag fick detta beskedet varit dåligt.
Nämnde detta för min fd idag och hon säger att det påminner om utbrändhet. Hon säger det i förbifarten och låter så kall.
Försöker att hålla ihop och ser fram emot några dagar på annan ort med en vän och hans familj.

God Jul på er!

Styrkekramar

Ta vare på deg selv nå, ha deg selv i fokus :muscle::muscle:

Ønsker deg en så god jul som mulig i denne situsjonen :hugs:

Styrkeklemmer :two_hearts:

Tack @Atrax! Ska försöka se mer till mig själv.
En vacker dag så har jag kommit till en jämnare nivå på hur jag mår och kan se framåt.
Svårt att se ett liv utan min livskamrat i nuläget, men vem vet. Det kanske finns ngn som får en att flyga bland molnen igen…

@Starksvagjag, ja vår teater föreställning är inget jag hade betalat för att se. Dessutom har min fd mage att påtala att mina föräldrar inte borde låtsas som att det regnar, men hon vet inte heller hur hon vill att de ska bete sig. Jag sa att om du vill att de ska agera annorlunda så får du prata med dem. De vet det mesta om vårat liv och ställer upp för mig och barnen.
Som tur är så verkar ändå barnen må bra under omständigheterna och det är ju det viktigaste just nu.

1 gillning

Då är ”teatern” över och det blir en separation med skilsmässa som följd.
Bara en fråga om när och hur.
Berättade för barnen igår och det är nog bland det värsta jag har varit med om.

Styrkekramar till er alla

2 gillningar