Ett chockartat uppvaknande

@Mascot06
Jag är så tudelad gällande det, en del av mig hoppas att sova i separata sängar kanske får henna att sakna mig, medan en del av mig tycker att det känns oerhört jobbigt att inte ha min livskamrat vid min sida.

Känner igen mycket från dig, vi är inte heller osams. Även hon har bestämt för oss, medan jag sörjer och gråter.

Kunde inte låta bli att le åt din sista mening, hade hoppats att själv hitta något att irritera mig på (hitta en fördel med att hon inte sov vid min sida).

Hoppas du får en härlig dag, trots dina hjärtesorger.
Styrke kramar till dig för dagen och dagens överraskningar, må de vara bra.

Jag kommer aldrig mer att få sova bredvid min före detta livskamrat. I natt har jag inte sovit mer än kanske någon timme. Det blev definitivt att vi kommer att skilja oss igår. Känner mig både som att jag accepterar, har inget val, samtidigt är jag livrädd för den dagen jag ser honom med en ny tjej. Det känns fruktansvärt att ute där någonstans finns det en tjej som kommer att få träffa min man, kommer att få uppleva att han älskar henne, vill krama och pussa henne, vara med henne. Allt det som jag önskar mest i hela världen.
Jag kan nästan också känna mig rädd för mina egna behov av bekräftelse, kommer jag att vara så törstig efter kärlek att det kommer att bli jag som försöker hitta någon för att komma över min man.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska överleva detta. Sitter på mitt jobb som lärare nu och ska om tre minuter gå in och ha en lektion med min elever och det enda jag vill är att sitta här och gråta.

2 gillningar

@Jejo
Mitt hjärta blöder för dig, jag förstår verkligen din sorg och förtvivlan, då jag själv är där. Fått några veckor nu att smälta det besked jag fick, vet inte om det känns bättre nu.

Pratade med en vän igår som gått igenom samma sak, han slängde sig ut i djungeln direkt, vilket han djupt ångrar. Hans råd var att försöka finna sig själv först vilket jag skall ta till mig om det nu någonsin blir aktuellt, mitt hopp lever fortfarande (även om det mer känns som en ouppnåelig vision).

Jag kan inte krama dig och säga att det blir och kommer kännas bättre, då jag själv står i tvivlet. Men vi är många i samma situation och vi är många som finns här för att lyssna och stötta när och om vi kan.
Vill du prata eller ventilera är jag och alla andra bara ett knapptryck bort.
Stora styrkekramar till dig.

1 gillning

Tack! Jag har två väninnor som separerat men där är det de som har tagit beslutet, de har inte blivit lämnade. Men samtidigt har ju jag också tagit beslutet eftersom jag kände att det var hit vi var på väg. Det hade varit ännu värre om vi hade försökt och försökt och det inte hade lett någonstans och slutat med att vi separerat om fem år, då hade jag varit ännu äldre säkert blivit ännu mer bitter.
Jag ska verkligen försöka att ta mig igenom denna skilsmässa på ett värdigt sätt. Visa mina barn att jag är stark. Därför känner jag att vi måste berätta för våra barn så jag kan sörja på riktigt och inte behöver spela ett spel eller försöka att inte visa mina att jag är ledsen.
Jag har levt i detta nu ett halvår. Det är klart att det inte kommer tillbaka några känslor för mig.

2 gillningar

Jag har den “fördelen” att vi inte har gemensamma barn och att våra är vuxna.
Jag kan ju verkligen leva ut min sorg utan att behöva tänka på att behärska mig.
Jag kommer att börja i en separationsgrupp som vår Kommun anordnar. Jag känner ett behov att träffa andra i liknande situation. Det här forumet är kanon att ha,speciellt på natten… men jag behöver ha människor som jag kan se när vi berättar och ältar och gråter.
Många kramar till dig

2 gillningar

Oj finns det sådana grupper?
Förstår vad du menar, har belastat mina vänner och familj mycket.
Några av dem har gått igenom liknande händelser, så mycket förståelse och styrka finns där.
Som du säger ett fantastiskt forum, men behovet av att kunna sitta mitt emot någon och kunna läsa av ansiktsuttryck, kroppsspråk gör att det blir på ännu ett djupare plan. Behovet av att få krama om någon när andan faller in som tröst eller att bli tröstad är inte att förakta.

Du får jättegärna berätta hur det var och om det kändes bra när du varit på en sådan träff.

Hittat en låt som nu går på repeat hos mig. Känner mig bra och stark när jag lyssnar på den. Men så fort den tystnar, kastas man tillbaka.

3 gillningar

Det ska jag göra🖒
Var på intagninsintervju i går, för att se att jag passade in i gruppen :clown_face: jag blev godkänd…
Bra eller dåligt… stackars dumpade människa hon får vara med , kändes det nästan som…
Ja självkänslan är väl inte på topp…

2 gillningar

Nej det är klart, tror vi alla har fått en knäck gällande självkänslan, har/hade själv alltid haft ett bra självförtroende och en god självkänsla…
I detta fall med betoning på hade, men förhoppningsvis så får man tillbaka den så småting om.
Du får väl se det som positivt att du kom med :wink: såg förhoppningsvis behovet och såg potentialen till läkning!

1 gillning

Vänd på det:
Stackars aningslösa han
Och lyckliga den som du väljer som partner senare; han får en som vet hur man pratar känslor och som tar tag i sitt mående!

Sträck på dig och se den vi andra ser!

Kram!

4 gillningar

Jag vet inte om jag hamnat i en bubbla…
Just nu känner jag inget.
Kan vara att vi bor ihop äter ihop sover i samma säng… fast utan närhet.
Läskigt… väntar på en riktig ångestattack…
Snart vaknar jag och förstår sanningen…

Ja du mitt ex erkände för snart 1 år sedan hade inlett sin nya relation med den 23 år yngre ännu ett halvår tidigare.Det känns fortfarande konstigt/ensamt att lägga sig själv efter 37 år tillsammans.Den enda man jag haft träffa han när jag var 16 år.

1 gillning

Det här forumet har hjälpt mig genom de senaste två nätterna din historia @Martor och @armadeus är båda snarlika min och jag har funnit både tröst och förskräckelse över vad som händer med oss.

Imorgon kväll ska jag gå in och försöka jobba för första gången på en vecka. Har en säkerhetstjänst så om jag känner att jag inte fixar det fick jag säga till och bli utbytt. Bara den här natten att ta sig genom. Lär nog hänga här till 0330 slockna och vakna vid halv sju om det följer föregående nätters mönster.

2 gillningar

Har läst din historia och tvärr ganska likt vi andra förutom ditt ex har en ny ? jag har snart överlevt ett årsdagen innan erkännandet som jag ändå hade misstänkt :thinking:.Efter 37 år 4 barn tillsammans så var valde mitt ex att flytta ihop med en 23 år yngre tjej.Och jag läste allt skrev allt för att överleva dygnet runt.Jag fick även en deppression av allt som hände.Så var inte rädd att ta hjälp av sjukvården ./kram

1 gillning

Hej @Haspen jag lider något oerhört med dig. Jag känner dina känslor och din förtvivlan som om den vore min, som du säger historierna speglar varandra ganska väl och jag kan till fullo relatera.
Ligger just nu en tom dubbelsäng, min fru 6 meter bort i gästsängen. Jag kan se hennes minsta rörelse, höra hennes andetag. Jag saknar henne och hatar ensamheten. Sorgen och paniken kramar mitt hjärta och stundtals vet jag inte vart jag skall ta vägen.
För några veckor sedan var den känslan konstant, nu kommer och går den när man minst är beredd på den. Jag ser kanske inte ljuset men jag nu åtminstone andas.

Mycket av detta är:
För det första pga av detta forumet, få ventilera tankar, känslor och funderingar. Skrika ut sin fasa, ångest och panik.

Det andra är att prata med mina vänner och kollegor, inte dölja några av mina känslor för dem som står mig nära. Våga visa min sårbarhet. Jag har under mina 37 år och större delen av mitt yrkessamma liv jobbet inom försvarsmakten, levt i en bild hur man skall vara och stängt in mina känslor. Nu rämnade allt och många av de närmsta har slutit upp på ett fantastiskt sätt, låtit mig gråta, prata osammanhängande lyssnat tålmodigt på mitt ältande. Jag är fortfarande där men som sagt jag kan nu andas mellan varven.

Det tredje var att tidigt söka psykolog, då jag insåg att jag både bildligt och fysiskt låg på golvet i fosterställning och grät som ett barn. Jag var oförmögen att sova, äta och fungera som människa. Jag åkte under flera nätter bil till klockan var 3 på morgonen, gick upp mellan 5 och 6.
Jag rasade under 3 veckor 10kg då jag inte åt något.
Jag vet genom mitt förra jobb hur kroppen reagera på trauma och kris samt hur kroppen stänger ner när den saknar sömn och näring. Jag kan allt det, varit med om allt det under kontrollerade former. Nu stod/låg man i och är fortfarande i en situation som står utanför min kontroll och att då göra det man vet är inte alltid så lätt.
Jag var ett vrak, när den lokala samordnaren hade träffat mig fick jag en akuttid till en psykolog, jag kom till henne 2 dagar efter att jag hade varit hos samordnaren.
Jag talade osammanhängande, grät och talade om min situation allt i en salig röra. Men det var det bästa jag gjort.

Jag kan varm rekommendera att ta proffesionellt hjälp, jag har varit tveksam och tvivlat tidigare, men inte längre.

Jag kan bara säga att jag har aldrig känt sådan smärta, on ät i hjärtat fysiskt, andnöd, panik, vånda, ångest allt ackompanjerat av gråt till och med skrik av smärta.
Först näst intill konstant, nu hamnar man ner där men fungerar ändå i huvudsak som människa. Mitt älskade barn var en avanledningarana till att jag tidigt sökte hjälp då jag inte var kapabel till att ta hand om honom på ett bra sätt.

Smärtan finns konstant i bakgrunden, men jag försöker att dämpa den genom samtal, genom träning och genom jobb, samt genom att försöka titta på de praktiska sakerna, naturligtvis vara på detta forum med alla underbara och fantastiska människor.

De praktiska sakerna gjorde jag pga att mentalt förbereda mig samt för att skapa en helhetsbild över situationen.
Jag är lyckligt lottad att jag och min fru nu har en fantastisk dialog och vi kan diskutera dom praktiska sakerna på ett samordnat och vänskapligt sätt. Naturligtvis måste jag ibland avbryta för att gråta, ta luft och för att överleva. Men vi gör det ändå gemensamt.

Förbered dig på en fortsatt obeskrivlig smärta, saknad och känsla av ensamhet. Men det viktiga enligt mig släpp ut det, tillåt dig att vara ledsen, det är ett sätt att reagera och att bearbeta.

Men som många skriver det initiala är att sätta dig i fokus, för att alla bas saker skall fungera som sömn och mat. Sök läkare för hjälp mot sömn problemenen, gjorde det direkt efter att jag träffade den lokala samordnaren, tar tabletterna sällan men vetskapen att de finns är en trygghet. När detta funkar så kommer du att börja kunna tänka mer logiskt och rationellt iallafall stundtals.

Som sagt jag själv har långt kvar och ser tyvärr att jag bara är i början på min resa, tidsinjalen för hösten är späckade av datum som jag stålsätter mig för där jag vet att jag kommer att kastas ner i kolgruvan på ett brutalt och omänskligt sätt. Datum som av bara tanken på dem gör att jag börjar gråta. Samtidigt måste jag leva för mig själv och framför allt för min son.

Stora styrkekramar till dig @Haspen, som alla andra finns jag bara en knapptryckning bort.

1 gillning

Usch, vilken mardröm. Ja tar man sig igenom det här klarar man allt! Kram på dig!

2 gillningar

Tack som fan. Minsta lilla optimistiska ord betyder enormt mycket nu och fortsätt vara starka ni också detta är ju VIDRIGT!

2 gillningar

Är påväg att lämna sonen på fritids, frun har åkt till jobbet.
Allt gör så ont idag, har redan gråtit tyst för mig själv idag.

Såg henne när hon sminkade sig, hon var så vacker och det enda jag ville var att få hålla om henne.

En skit start på en skit dag.
Skall till gymmet efter att grabben är lämnad, hoppas verkligen att jag kan få ur mig dessa jävla känslor under passet.
Ha det bäst ni alla, tänker på er och eran kamp.
:heart:

1 gillning

Sköt om dig … :heart:

1 gillning