Distansträff nu på söndag 24/4 kl 19:00

Mysigt med sommarhus, önskar vi hade ett.
Mormors som vi sålde när hon dog hade visning idag, så de vi sålde till säljer redan. De har fixat massor så jag undrar om de är såna som fixar upp och säljer eller om de ska skilja sig.

1 gillning

Nån gång har jag beställt barnpizza men det kan man bara gör på vissa pizzor hos dem vi brukar köpa hos.

Bakar jag själv gör jag halv sats. Den räcker till två måltider.

Hej alla !
Hoppas ni mår bra. Jag är ganska ny här på forumet men har förstått att här finns mycket värme och styrka.

Vem sa söndagsstek ? DET måste jag göra nästa helg :clap:

3 gillningar

Sonen äter glutenfritt, testade en gång att baka själv… aldrig igen :smile:

1 gillning

Tacotallrik fungerar bra.

Har du ngn stek i frysen?

Ja och jag inser att den jag saknar är den han var, inte den han sen blev. Sur och trött och så detta tittande på fotboll. Tycker att jag tog ett väldigt stort ansvar. Tror att det hade varit lättare om allt var slut och klart INNAN han skaffat ny. Nu får hon det jag en gång hade och vår lilla tjej tvingas sakna en av oss hela tiden. Jag är sorgsen över att vi inte var ett team i uppförsbacke.

Det är nog lite blandat högt och lågt. Men det är rätt skönt att inte känna sig ensam i sina känslor och tankar :tulip:

2 gillningar

Nej, det har jag inte, men får införskaffa mig det. Jah jobbar i äldrevården och där serveras ibland en otroligt god söndagsstek. Måste få till nåt liknande !

Nja, många upplever nog att drömprinsen/ prinsessan blir med åren en groda, inte tvärtom. Med en nystart kan man få till en tillfällig nystart men lätt är det att ramla in i gamla hjulspår.

1 gillning

Så är det. Egentligen tror jag att jag visste att vi var för olika men jag blev så förälskad och hade haft det tungt förut med min man som ju gick bort. Så kom X och var stark och lång och snygg och rolig och han tyckte om mig….
Med facit i hand var vi inte rätt, ändå kommer jag inte helt vidare. Åldern kanske.

Ingen söndagsstek här men det fick mig att tänka på tjälknöl, en sån ska jag nog testa på att göra. Blev bjuden på det för länge länge sen hos en kompis.

Nyhetens behag kan få en att putsa fasaden men med tiden faller masken av,

1 gillning

Tjälknöl är inte dumt.

Förr lagade jag mer kött och jag brukade köpa en stor bit rostas, trycka in vitlök i köttet (gjorde snitt), saltade o pepprade och sen stekte jag i massa smör runt om för att porerna skulle stängas. Sen stekte jag löart i ugn långsamt på låg värme, typ 125, tills den var perfekt rosa hela vägen. Sen ugnsrostade rotsaker och en god sås…

1 gillning

Men är det inte också så att olika människor tar fram olika sidor hos en?

Yam. När kan jag komma? Jag tar med mig en pava rött.

Kan vara så men vissa är som de är oavsett vilka de är med. I grunden är vi nog samma men kan visa olika sidor beroende på omständigheter.

Hur gör man ett inlägg i en tråd utan att det blir ett svar till någon liksom ? :thinking: