Dejtingavdelning i detta forum?

Funderade på alla som skriver och finns här inne på detta eminenta forum - och det är ganska många - att (nästan) alla har en genensam nämnare: de flesta är singlar! Men kanske inte vill förbli det.
Borde då inte steget vara rätt litet och naturligt att söka sig nya bekantskaper - här inne? Med bekantskaper behöver man inte nödvändigtvis mena romanser men inget motsäger väl att det skulle kunna bli så…De flesta medlemmarna här är också att betrakta som rätt seriösa; bara det faktum att man tagit sig hit visar en del så jag tror att man hittar ett helt annat och betydligt genuinare klientel här än på konventionella dejtingsidor.

Att alla befinner sig i olika stadier i en separation och att många ännu inte “krupit genom tunneln” och är redo för detta är fullt förståeligt, men vi som har sörjt klart och känner oss redo då?
Visst, det finns ju Träffar och man kan skriva PM men det är inte riktigt samma sak.

Jag såg gärna en underavdelning till Träffar - t ex Dejting där man sen kanske har ytterligare kategorier beroende på kön, ålder eller geografiskt område. Eller så skriver man detta i rubriken (som är ett krav) så behövs inga fler underavdelningar: T ex:
"Man, 51, Västernorrlands inland"
Inget komplicerat. En kort presentation och sen får intresserade kontakta en via PM. Inga bilder. Inga namn. Ingen mailadress eller telefon etc.
Kanske ska varje presentation godkännas först innan den publiceras?
Om det är mycket jobb med att anpassa forumet till detta så skulle det räcka med att det startas en tråd med rubriken:
"Dejtingsugen? Skriv dina uppgifter här"
och sen får var och en fylla på eftersom med krav på minst dessa tre parametrar. Ett sånt upplägg kan dock bli ganska svårtläst och roddigt med tiden så vill man satsa seriöst på idén tror jag man ska anamma en bättre lösning redan från start.

En spärr att man måste ha varit medlem här i minst en månad eller så för att komma åt denna avdelning är nog en bra idé samt att man måste kunna radera sin egen presentation av olika anledningar men vad tycker ni andra (och admins): är detta en intressant och genomförbar idé?

Tror den skulle öka intresset för forumet.
Jag skulle direkt registera mig!

22 gillningar

Här är en till för så många kloka fina människor finns här :heart:

3 gillningar

Det låter väl som en toppen ide! Tänker att här finns människor som är rädda om varandra och vet vad det innebär att tänka sig för hur man är och gör mot den andra❣️

4 gillningar

Toppenidé verkligen.

3 gillningar

Det är någonting jag förmodligen skulle uppskatta tids nog är så färskt för mig med allt elände hemma

En toppenide tycker jag.

1 gillning

Klart intressant!

1 gillning

Till och med jag som sagt ”aldrig nätedate” skulle nappa på den!

2 gillningar

Responsen verkar god! :relaxed:
Tips så länge: vill man skriva lite mer om sig själv så finns det redan en flik för detta under Inställningar -> Om mig. Man kan även skriva var man bor under Plats. Det är förhållandevis få som har skrivit nåt där.

Plitar man ned nåt så får man även en “Förtjänade självbiografi” utmärkelse - bara en sån sak. :trophy:

Är lite kluven till förslaget. Tycker det är rätt skönt med ett ställe där man inte blir raggad på. Å andra sidan har väl tanken funnits att om jag någon gång om tusen år skulle träffa en man igen så önskar jag det var en man av typen som hänger här.

5 gillningar

Det skulle givetvis vara frivilligt att registrera sig under den avdelningen och då ska även andra respektera att inte ragga på de som inte finns där.
Redan idag är det fullt möjligt att skicka PM till individer som man tycker verkar vettiga/intressanta (genom deras inlägg) och jag har själv rätt livlig konversiation med flera stycken på detta sätt. Därmot inte sagt att det rör sig om raggning eller regelrätt dejting, syftet kan också vara att bara ha ett bollplank eller en vän där man kan diskutera sånt som man av olika anledningar inte vill ska synas publikt.
Bara för att det kallas dejtingavdelning så behöver alltså syftet inte vara just det man i dagligt tal förknippar med dejting - bara man är tydlig i sin egen presentation vad man själv vill och har för mål med att synas där.

Sen kanske man ska vara lite open-minded om man väl kastar tärningen, även om många här verkar ha tappat hoppet på mänskligheten och att kunna hitta en vettig partner så betyder ju en (nyfiken) registrering inte att man kastar sig i första bästa famn på vinst och förlust…

2 gillningar

Jag har inte hunnit prova tinder ännu (var lite avundsjuk på alla singelkompisar när det kom) men kan tänka mig träffa någon här men genom en dejting tråd eller nåt… kan bli lite klurigt att veta vad som gäller annars, är ju även öppen för goda vänner tjejer som killar :wink:

Jag tycker det är en bra idé! Här inne finns så många fina och härliga människor, med erfarenheter av att ha blivit sårade, sargade, lämnade, svikna osv. Att ansluta sig hit är ju ett steg vidare från separationerna vi gått igenom, och alla kloka och empatiska människor här verkar så empatiska och stöttande!

Kan det bli bättre? Tänk så härligt om några träffas här, och det uppstår kärlek!
Eller vänskap.

Jag är med :blush:!

2 gillningar

Alltså mej behöver ni inte ens fråga - jag är på :smile:

Tyvärr super-hetero men halvt förälskad redan nu i flera av alla fina människor som är här inne :joy:

Har alltid blivit attraherad av hjärna o inte utseende.
(Undantag rikspuckot som jag gifte mej med som inte hade varken lr :joy:)

7 gillningar

För snart två år sedan träffades vi här.
Barajag :heart: Solle.

14 gillningar

Absolut. Jag är 70
År kvinna. Pigg o levnadsglad. Tycker det är en jättebra idé
”Lysmaskan ”

Bara en sån sak, utmärkelse alltså :slight_smile:

Skulle vara intressant om två som separerat från varandra får kontakt här via en sådan grupp, sedan stämmer träff irl - “Vaf…det är ju du!!!”.

5 gillningar

Haha, och sen:” Hur fan kunde du framstå som känslig och sympatisk på forumet, när du är ett sånt praktarsle i verkligheten?!”

12 gillningar

Haha, ja sånt har säkert hänt irl, att två som har separarat har uppmärksammat den andre på en dejtingsajt och kanske t o m tagit kontakt - och sen blivit mäkta besviken…:imp:
Just i detta forum tror jag ändå att risken är minimal, den som lämnar har ingen större anledning att leta sig hit och brukar ha fullt upp med sin nya romans (för det är av detta 94.6% av alla uppbrott beror på). :broken_heart: