Dejtingavdelning i detta forum?

…om den som dumpat sedan själv blir dumpad. Eller om det är så att den som lämnar kommer hit och läser. Jag tillhör skaran av dem som lämnat. Jag hittade hit genom att söka på ordet “skilsmässa” på google. Blir det en utpräglad dejtingdel kan jag tänka mig att det kommer att sippra in ett annat klientel också.

1 gillning

Helt sant. Därför måste dom som bestämmer tänka igenom upplägget redan från början. En bra start är att man måste vara fullvärdig Medlem innan man ens kommer åt den avdelningen. Det ställs en del krav innan man får den statusen, både i tid och aktiviteter så den som bara Googlar och råkar hamna här ser inget och orkar oftast heller inte vänta. Därmed försvinner många (nyfikna) som egentligen inte har där att göra. Går förresten att skruva upp kraven ytterligare om man vill och orkar, allt är ju en administratitiv fråga för dom som bestämmer i detta forum.

Men detta forum är och ska nog aldrig profileras som en dejtingplats utan jag ser det mer som en bonus att om man har den insikten att man har hittat hit så bör också kontakten med likasinnade förenklas en smula.

Jag är själv inte så sugen på att mitt ex ska läsa om min separation och mina - ibland bittra - inlägg som jag har gjort här. Men den risken utsätter man sig alltid för om man ger sig in i den här leken.

2 gillningar

Jag är personligen väldigt tveksam till hela dejtingsajt-idén, mest beroende på att om detta blir en tydlig dejtingsajt förr skilda/separerade (oavsett anledning) så var tar ärlighet och uppriktighet i debatten vägen?

Tänker att viljan att inte framstå i dålig dager i framtida dejtingsammanhang, utan hellre saluföra sig som högvilt på dejtingdelen av forumet gör att det här riskerar att bli ett debattens “La La Land”.

Varför är inte möjligheten att skicka PM till någon som man finner intressant tillräcklig, utan att försöka förändra (försämra i mitt tycke) sidan till dejtingsite?

För mig personligen skulle det vara mycket mer positivt om andemeningen med det här forumet inte var framtida dejting, om det sedan oförhappandes händer för personer som fattar tycke för varandra so be it…

8 gillningar

Jag tänker som @Noomi. Det är väl bara att dra iväg ett meddelande om man tycker någon verkar intressant och vill ha mer kontakt. Jag har personligen uppskattat just att det inte är ett datingforum.

2 gillningar

PM möjligheten finns ju redan men det är svårt att veta vilka som öht är intresserade av detta och även lite mera specifikt om såna saker som kan vara av intresse som t ex ålder och var man bor. Gör man ingen presentation bör andra respektera att inte försöka kontakta en i dejtingsyfte - och sen gäller givetvis det omvända. Finns säkert många här som skulle bli glada och uppskatta PM från massa olika medlemmar men då skjuter man liksom med hagelbössa och vet inte ens om mottagaren uppskattar detta, kanske upplevs som spam eller stalkning. Bättre då att deklarera aktivt att man vill vara med. Det är sen svårt att bilda sig en objektiv uppfattning om en person enbart på de inlägg som hen har publicerat.

Jag ser det verkligen inte som att forumet ska växla och bli en dejtingsajt utan bara att det görs förenklingar för de som är öppna för denna typ av kontakt och även som en liten bonus för oss som frekvent uppehåller oss här.

Och det gjorde ni utan att sidan/forumet hade något enda inslag av dejtingapproach, ni gjorde det utan att ni friserade era inlägg från början på minsta sätt. Ni bondade ändå, ni läste (det oredigerade och ocensurerade), ni såg och Ni två segrade… och jag önskar Er båda all lycka :heart:

1 gillning

Skicka då PM till alla du vill och är intresserad av, är intresset ömsesidigt så kommer det att ge resultat för dig och om sedan bostadsorten, åldern eller what ever annat är fel för dig, så vad har du förlorat… mer än några PM?!

Och det kan vi alla åstadkomma, när som helst som vi vill, utan alla förändringar och potentiell negativ inverkan på själva denna fristad som debatten/forumet ändå innebär för många av oss.

Dejtingsajter finns det redan ett överflöd av…

1 gillning

Håller med.

Håller med @nizzehult i hans åsikt här.

2 gillningar

Nämen, är det nu så att det råkar vara många som är så väldigt sugna på att få försöka sig på dejting här just nu så visst… formägaren bestämmer antar jag.

I’ll rest my case…

Jaha ja. Det är bra att det finns kritik men då måste den vara saklig och ha någon slags grund.
Till att börja med så ska den avdelningen/tråden vara att anse som helt frivillig och avskild och har man inget intresse av dejting så behöver man varken registrera sig där eller ens titta där. Enkelt. Stör således inga andra. Samma sak som med Träffar: har man inget intresse av det - skippa det. Administratörerna har sen som alltid fulla möjligheter att ta bort inlägg eller varna om det anses bryta mot reglerna.

Ärlighet och uppriktighet? Vad har det med dejting att göra? Forumet ska fortgå precis som vanligt. Bara för att man (även) skriver upp sig som dejtbar betyder det inte att man måste fjädra upp sig med en saftig profil och försöka framstå som värsta fyndet. Det ligger liksom inte i medlemmarnas natur om man tänker på vilka som finns härinne och hur dom normalt skriver.
En dejtingavdelning bilr vad man gör den till och jag tror att förutsättningarna här inne att det ska bli nåt positivt är betydligt större än på andra ställen och majoriteten som har yttrat sig är positiva.

Ska man skicka PM till kreti och pleti bara för att hen har skrivit nåt fyndigt i nåt upplägg? Otroligt ineffektivt och tidsödande. Folk kan t o m bli förbannade för att man gör så. Jag förstår inte det negativa i att den som vill registrerar sig i en specifik avdelning (eller tråd om det inte blir nåt av detta) och sen får intresserade ta kontakt därifrån. Inget direkt kommersiellt upplägg men det är heller inte meningen. En förenkling för de 3500 medlemmar som finns här!

1 gillning

jag är alltså den enda som måste presentera någon sorts “saklig grund” för att få leverera en personlig åsikt i den fråga du kastar ut här, dvs när jag inte tycker som den “majoritet” som tycker precis som du??
Hur ser den sortens “sakliga grund” ut då, för det är ju inte så att vi debatterar en sakfråga här, utan här handlade det om man tycker att detta forum ska bli en kombinerad dejtingsajt eller inte… rätta mig gärna om jag har fel?!

Men om jag förstår dig rätt så kan du öht inte kan se det “sakliga” i mina reservationer (som jag delgav högre upp i tråden) när det gäller att blanda ihop ett forum som detta och en dejtingsajt?

Jag vet inte varför, men jag tycker det känns lite på gränsen till osmakligt med en dejtingsida på det här forumet. Kanske för att jag hamnade här när jag var i mitt mest galna och desperata tillstånd. Här har jag kunnat skriva hur knäppa saker som helst och ändå hittat massor av människor som förstår. För mej känns det ljusår bort att kombinera det med dejting.

Det betyder inte att jag är emot att träffa någon här i från men jag tänker att den biten löser sej själv om intresse skulle uppstå. Behövs det verkligen en dejtingsida?

3 gillningar

Skilj på kritik och åsikter. Kritik kan också vara positiv. Åsikt är ens egna uppfattning om nåt, kritik är en vinklad bedömning av en företeelse eller handling.
Ett ifrågasättande om dejting ska få förekomma eller inte är väl i högsta grad en sakfråga som du kritiserar med argumentet att ärlighet och uppriktighet i debatten försvinner. Jag ser inte kopplingen här.

Det är fyra som verkar vara emot företeelsen. 19 gillningar. Debatter är bra och alla kan inte gilla allt, annars fanns det inga debatter och i de flesta förändringar finns både plus och minus. Jag tycker att plusen överväger här (även numeriskt) och för all del: spårar det ur så kan man ta bort denna avdelning/tråd.

@Tellix Jag utvecklar detta med att fråga: behövs verkligen en avdelning för Träffar? Det är lite av samma sak, folk som finns här inne strålar samman om man är intresserad för att dela med sig av varandra, diskutera och hitta själsfränder. Man är naiv om man inte ser att det även finns dejtingambitioner i botten. Steget därifrån är inte långt till det jag föreslagit. Som fortfarande är helt frivilligt.

Hade hoppats på lite respons från någon admin, hur dom ser på detta.

Vet du… nu tycker jag att det är du som är ute och seglar. Mycket dividerande och kringelikrokande för att vissa helt enkelt inte tycker som du.

Vi som inte tycker som du kanske är naiva… so be it. Men låt oss få ha vår egen åsikt, även om den skiljer sig från din och de övriga nitton och låt oss bara få säga den högt utan negativa anspelningar…

1 gillning

Betvivlar starkt att de som kommer hit har dejtingambitioner, i varje fall i det här forumet. Skulle påstå tvärtom. Vi som kommer hit första gången torde snarare behöva slippa bli påminda om allt vad dejting heter så då borde det vara så väl dolt att man inte ens ser att det finns första gångerna. Ja 19 gilla och 4 emot och övriga medlemmar ingen åsikt? Ur ren medmänsklig synvinkel känns det smaklöst att ha en dejtingavdelening på ett forum för folk som blivit svikna får skriva av sig.

2 gillningar

Skulle vara spännande om någon upptäcker att den man är tillsammans med häckar på en eventuell dejtingsajt här. Vart ska då den svikna/bedragna vända sig?

Kloka tankar ang detta. Kan nog hålla med om att det kan vara fel plats för dejtingavdelning. Ni la bra argument till ickevarandet.
Så. Jag kanske tar tillbaka mitt hurra och tummen upp.

Samtidigt. Jag har ingen aktiv chatt (ni bara skickar hej vilt eller vadå?) och min tanke var nog från början en mer avskalad och icke märkvärdig kontakt där det trevliga ligger i att få prata lite.
Och ärligt talat. Bland er här känner i allafall jag mig trygg medans de andra dejtingsidorna känns som djungel. Allt fult är redan ute här.

2 gillningar

Nu tänkte jag oxå ett varv till…(det händer ibland :joy:)
Köper argumenten både för o emot.

NU ett drygt år senare när jag är någorlunda på fötterna igen skulle det vara en bra idé.

Men när jag hamnade på detta forum i april - förtvivlad o ensam i min djupaste kris hittills i livet o läste ALLT för att söka tröst hade jag säkert kastat mej in på dejting-sidan oxå.

O det hade det med allra största sannolikhet inte kommit något bra ur.

2 gillningar

Håller med. Dejting är inget man ska ägna sig åt i början av en separation utan först när man är klar med den, har sörjt färdigt och är redo att gå vidare. Det måste nog alla, både de som registrerar sig och dom som läser vara på det klara med. Dejting är ingen tröst eller ersättning för att man mår dåligt.

Sen betyder ju inte dejting nödvändigtvis att man ska träffas och bli ett par utan det kan vara mer triviala saker som att man vill ha någon att diskutera lite mera känsliga saker med icke publikt. Tydlighet i vad man söker och vill uppnå är därför viktigt.

Och jag tror fortfarande på idén. :kissing_closed_eyes: