Dejting!

Ahaa :grinning: Om han är finne så får du definitivt vara lite driven för de flesta finländare är lite blyga och inte så framåt :wink: Men det vet du ju säkert redan!

@Buenita Jo, men i gengäld är dom sjukt trofasta och familjebundna. Om dom inte super, säger mamma… :joy:

3 gillningar

Jahapp, dagens happening; jag raderade min dejtingapp :upside_down_face:

Började gå igenom och fundera på hur det gått för mig på den där appen och kände bara att ”näe här vill jag inte skrota runt”. Skapade ju en profil där för snart en månad sedan när jag bestämde mig för att inte sitta och vänta på min senaste dejt som plötsligt fick kalla fötter.

Men jag kan bara inte bli intresserad av någon bara sådär på en bild, det gååår inte för mig. Jag måste få se dom först, få en känsla. Vet att jag diskuterat detta med attraktion i någon tråd och för mig är det något som uppstår ganska ögonblickligen när jag möter en person face to face. Jag kan inte bli intresserad utan att först vara attraherad och då blir det svårt med digitala appar…

Dessutom har jag ju insett att jag helst skulle vilja bygga vidare med min senaste dejt… :roll_eyes: Men han verkar som sagt ha himla svårt att komma till skott med mig, men följer mig slaviskt på insta och gillar allt jag delar?? Eftersom jag känner att jag har annat jag kan fokusera på så länge (jobb vänner osv) får väl han helt enkelt bida sin tid och make his move när det känns som ett bättre tillfälle :thinking:

6 gillningar

Jaha då har jag gått på min första dejt , trevlig kille men känns så konstigt. Är alla killar så på :sweat_smile: kom hem och ville radera appen . Känner mig också stel och blyg och det kändes väl inte så naturligt för mig . Hur ska man tänka bara fortsätta eller…

Jag skulle säga att mina dejter blivit väldigt olika. Allt från kompis-känsla på promead, psykologistund, svensklärare, arbetsintervju och attraktion deluxe. Bara några av alla dejter jag varit på :sweat_smile: Så mitt råd är förstås att känn efter. Men nej, alla kilalr är inte så på :slight_smile:

2 gillningar

Åh grattis vad modig du var!

Nej han du träffade idag är absolut inte representant för alla män :smiley: men om det inte kändes som att du är intresserad nog för en andra dejt är det bara att tacka och gå vidare. Du har dock fått en erfarenhet med dig, både om dig själv och honom som kommer vara till stor hjälp framöver! Så känner iaf jag när jag tänker på de dejter som jag trots allt lyckas åstadkomma det senaste året :speak_no_evil::sweat_smile:

Härligt :slight_smile: Visst är det stelt och blygt i början, det blir bättre. Så fortsätt dejta på du för det blir bara lättare och lättare.

Dagens skratt:

HAN
”Hej :heart_eyes: Jag skriver i stort sätt aldrig till någon på denna sidan, men Herregud jag måste säga vad fin du är :ok_hand: Vet du vem du liknar?”

JAG
”Då får jag påminna dig om att du skickat samma meddelande 3 gånger till mig :joy: Kanske dags för ny raggningsreplik? :wink::grinning:

Svaret på ovan är: ”min nästa dejt” om ni undrar det :joy:

Den här killen har alltså kontaktat mig varje gång jag aktiverat mitt konto igen på HP, inte lätt för vissa att komma ihåg vem man försökt ragga på :rofl:

8 gillningar

@Buenita

Tack för skrattet, det behövde jag!

1 gillning

Ridå :joy:

1 gillning

Jag undrar hur man beskriver sig bäst som singelförälder. Rent tekniskt är jag väl en “ensamstående mamma” när jag fyttat ut, men min känsla, som kan vara fel, är att det uppfattas som att man är ensam med barnen på heltid då? Mina barn kommer ju att bo varannan vecka. Men inte heller “mamma på halvtid” eller nått sånt känns ju som en vidare bra beskrivning, jag ser mig som mamma på heltid även om barnen bara kommer bo med mig halva tiden.

Läste en profil där pappan beskrev det “Mina 3 barn förgyller tillvaron varannan vecka”
Det tyckte jag var fint.

Och det är klart som korvspad att barnen alltid förgyller tillvaron för en oavsett om de är hos den andre förälderna eller hos dig.
Fast folk fattar det…så om någon skulle ifrågasätta det - så är väl inte han rätt ändå :slight_smile:

4 gillningar

Nu har jag inte läst alla inlägg men några, såg det nämndes FB dating? Hur funkar det? :thinking:

Om du menar på en dejtingapp? Jag har den klassiska emojin med mamma och barnen på :blush:

1 gillning

FB dejting är likt övriga dejtingsppar, känns seriösare för mig som man iaf. På Tinder fick dagligen likes från unga tjejer som ”bor nära” och har palmer på hemmabilderna… Jorusåatte

Testa, radera eller inaktivera profilen om du inte känner att det ger något.

En bra bra sak är att man ser om man har gemensamma vänner - så man inte råkar doppa fingret i fel syltburk så att säga :laughing:

En fråga till er män: hur viktig är profiltexten för er när ni är ute på Tinder osv? Jag tänker fördomsfullt att kvinnor hänger upp sig mer på texten, medan män mest tittar på fotona. Men det kanske är fel?
Själv tänker jag att texten inte är superviktig. Eller, något om livssituation och intressen vill jag veta. Men ändå så kan ju världens finaste man/kvinna gömma sig bakom en slätstruken, tråkig profiltext. Inte alla som är duktiga på att marknadsföra sig själva i text. Jag tänker: ett foto som tilltalar mig plus liknande livsstil och intressen, då swipar jag höger (eller vilket håll det nu är).

1 gillning

Beror ju på vad det står :man_shrugging:t2:. Står det ”söker bara seriöst” blir det vänster, dock kan jag förstå varför många kvinnor skriver så. Annars är det mest basinfon som är intressant dvs barn etc. Resten tar man ju reda på sen. Men ibland hittar man guld när någon är rolig och bjuder på sig själv. Flera foton är ett måste. Men det sägs att man lyckas bäst utan text.

1 gillning

Removed :sweat_smile:

3 gillningar

Tack för att du bjuder på din text!
Jag noterar att du inte skriver något om dina intressen? Hur tänker du kring det?
Flera foton, alltså… Man har ju inte många bilder på sig själv, mest på barnen. Klurigt :blush: