Dejting!

Här diskuterar vi dejting! Vi hjälps åt, peppar, tipsar och stöttar :grinning:

Varmt välkomna!

3 gillningar

Jag har den senaste tiden testat att svajpa mer höger, alltså likeat alla som jag finner intressanta och det har verkligen gett resultat! Tidigare hade jag många ”regler” såsom inte svajpa om text saknas, inte svajpa om ngn är för snygg, bor för långt borta osv. Men nu har jag testat och jag har många fler intressanta dialoger nu än tidigare.

Hur tänker ni? Vilka svajpar/kontaktar ni och varför?

2 gillningar

Jag har chattat med några men jag tappar intresset snabbt. Ingen är bra nog och jag hittar fel som förmodligen bara finns i mitt huvud. Jag är ju knappast felfri själv. Jag är nog helt enkelt inte redo. :smiley:

Har också släppt sargen och slutat swajpa bort de som jag anser är ”för snygga”.
Vilket ledde till att jag nu börjat prata med en (för snygg) person som är i samma sits som jag, med ett litet barn på halvtid och insett att man vinner mycket på att ha förståelse för det den andra går igenom.
Vad det leder till får vi se, men om inte annat så har vi kommit fram till att vi nog kan bli bra vänner.

Tycker det är lite svårt med dejting när man har barn. Känner ofta att när man pratar med peroner som inte har barn så finns inte den där förståelsen för att man 50% av sin tid ger barnen allt och då ”försvinner” lite.

1 gillning

De du chattat med, tycker du att de är attraktiva el intressanta från början? Eller har du ”nöjt” dig med några som inte är så klockrena för dig?

En annan tanke är att vi väljer ju själv vad vi pratar om. Är det är väder, jobbet, träning så blir det så trist, tycker jag i alla fall :blush: Men även i de mest intressanta fallen så känner jag att jag vill ses (el prata i telefon).

Håller med! Jag vill helst att den andra har barn just för att ha den förståelsen.

Men jag tycker att även de med barn kan försvinna eller vara långsamma med svaren och där tänker jag att de, precis som jag, har andra de dejtar med.

Nej, det är väl det som är problemet. Jag har egentligen inget intresse av dem. Det känns så konstigt att se någon på bild och sen försöka locka fram andra känslor. Jag vet att det funkar för många och att det säkert kan vara det bästa sättet även för mig. Men det känns bakvänt på nåt sätt.

2 gillningar

Började texta med en snygg latino läkare från Danmark, han var flirtig och jag var väldigt tydlig med att det måste finnas ett djup och seriositet också. Vi började texta mer och gick över till Insta. I början tyckte jag han hade samma flörtiga ton och skickade bilder (vanliga inget annat), jag envisades att prata om annat och det blev en intressant diskussion om principer, medmänsklighet osv. Tills nu. Fick en video där han filmat sitt skrev, kalsongerna på, alltså :face_vomiting: Tog bort honom direkt från Insta och avmatchade på Tinder.

Det här är nackdelen med dejting, men jag måste ändå säga att det inte hänt så många gånger! Och i övriga fall har jag kunnat solla bort dem redan från första dialogen.

1 gillning

Fint skrivet.
Jag testade, mest för andra har gjort. Men var absolut inte min grej. Jag såg, hörde inte personen och då blir jag inte lika intresserad av den andra. Det är inte deras fel att jag har svårt för det, och lever med att när Coronan är slut och man börjar träffa fler personer irl att jag ska hitta någon då.

Sen finns det jättekonstigt folk där med, men de flesta är vanliga människor.

1 gillning

Jag undrar lite… var det sant att han var läkare från Danmark? Eller något påhittat?
Ja, de knasiga finns, så finns det guldkorn också. Bara svårt att hitta kanske.

1 gillning

Ok, jag kände lite samma i början av dejtingen. Att jag väääldigt sällan såg någon som verkade intressant. Men det har nog ändrats för mig. Jag är mer nyfiken nu än tidtagare och har helt ändrat mina tankar om vilka jag svajpar! Det kanske är så att du inte är redo, eller att du är rädd. För mig var det så att jag var ganska nervös i början och inte ville riskera hamna i något…

Han hade bilder på sig själv med sjukhuskläder och bricka, hade ju kunnat vara sjukskötare också men åtminstone verkar jobba på sjukhuset. Men ja, har sett att det är många läkare på Tinder :grin:

Kanske han och hans kompisar då :rofl: Så de är likadana allihop.
Eller hittade kläder på https://www.roligaprylar.se/lakardrakt.html?gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer8bRCmJJvlb-D8lQEGdVtaxIRXiE1kn7YiN0_UA8JrM3QlkOkoXv0kaAtP_EALw_wcB

Usch vad jag drar alla över en kam. Menar det inte så. Jag klarar inte av dejtingappar. Alldeles för konstig känsla, att man liksom snabbt drar vidare, för det kanske är en ännu bättre vid nästa swajpning.
Och jag VET att det finns vänner i min bekantskap som hittat rätt och gift sig.

4 gillningar

Jag har gjort lite olika den relativt korta tid som jag provat. Men helst svajpar jag på någon jag tycker om utseendemässigt men som också har skrivit något om sig själv. Det händer att jag svajpar även på någon som inte har skrivit något men upplever att det är svårare då att få igång ett samtal som leder till något djupare än vädret.

1 gillning

Hej,

Jag skilde mig våren 2019 och under sommaren var det så mycket fix med allt praktiskt så jag han inte riktigt känna efter. Men till hösten, när vv-livet började på riktigt så kom verkligheten ikapp mig och jag var helt knäckt och satt mest hemma och grät.

Min syrra och min bästa kompis tyckte jag skull gå ut på nån dejtingsida, mest för att komma ut och göra nåt istället för att sitta hemma och älta allt som gick fel. Jag hade ingen lust och var skeptisk till dejtingsidor men tillslut gav jag med mig och öppnade ett konto på Tinder och började svajpa utan några förväntningar över huvud taget. Efter bara några dagar fick jag kontakt med en tjej och vi bokade in en dejt. Jag tänkte mest att det kunde vara kul att iaf göra något istället för att sitta hemma ensam en lördag.

Vi tog en promenad i Stockholm mitt på dan och vi hade så trevligt så vi hängde sen hela dan/kvällen inpå småtimmarna. Dejten avslutades med en kyss. Hon var helt fantastisk och vi klickade på alla plan och blixten slog ner. Snacka om otippat och helt galet. Det var dessutom hennes första dejt oxå.

Vi har nu varit ihop i drygt 1 år och jag är lika kär fortfarande. Vi har båda 2 barn och planerar att flytta ihop till sommaren!

Med facit i hand så var jag inte riktigt redo för ett nytt förhållande, hade nog behövt vara själv och bearbetat min skilsmässa lite längre. Det blev även lite knas med mitt ex när jag berättade att jag träffat en tjej, hon tog det väldigt hårt. Men vad ska man göra när man blir störtförälskad, man blir liksom helt upp i det blå.

Jag kan bara konstatera att nätdejting funkar, det finns guldkorn där ute. Sen hade jag aldrig förväntat mig att träffa någon på första dejten men vi hade kanske lite extra flyt?

Har en kompis som varit på över 100 dejter, fattar inte hur man hinner med det med 2 barn o vv?? Nu har han iaf träffat en tjej.

Så ge det en chans och lycka till!!!

11 gillningar

Vilken underbar historia @Nedslagen tack för att du delar!! Så glad för er skull :heart:

Jag tror chansen att springa på någon är helt minimal särskilt i dessa tider. Det är därför jag fortsätter med Tinder :grinning:

Vem vet, kanske lyckas jag inspirera @skildkille81 till Tinder el annan app, åtminstone glad att han och andra hittat hit!

2 gillningar

Haha.
Jag går åt andra hållet.
Men jag har ju testat. Först så visste jag ju inte vad det betydde, och drog bilder hej vilt, vänster eller höger. Det plingade folk som bodde 40 mil bort som matchningar, och fattade ingenting. :rofl:

Jag gjorde bakvänt. Dotterns kompisars mammor. Tyvärr så är jag väl förälskad (var i alla fall) för ett år sedan så jag var inte ärlig tillbaka till en av mammorna som visade intresse. Vi hade inte så mycket gemensamt heller att bygga ett förhållande på. Så, det var väl i några månader (från november 2018-mars 2019). Har träffats en gång i somras (hemma) men bara vinkar till varandra nu.

Jag vet vad jag vill ha i ett förhållande, och behöver inte förälskelsen på samma sätt längre. Jag gick åt det hållet att jag ville älska mig själv först och vara mån om mig.

6 gillningar

Du vet ju vad du vill och när/om du är redo :blush: Även om jag känner mig redo så är det ändå nervöst, våga ge sig in i något nytt… Just den här fasen är oskyldig, det är bara roligt att chatta, texta och se om det finns något mer.

Glad att du förstod mig rätt, ville ju bara skoja med dig :grinning:

2 gillningar

Den här veckan har jag två (eller kanske tre) dejter.

Imorgon träffar jag efter mycket velande blind dejten, det kändes fel att avboka när vännerna ansträngt sig så. Kanske blir det trevligt att prata men tror inte mer… utseendemässigt inte min typ och så verkar han likna mina ex som person.

På torsdag träffar jag en person som inte alls brukar vara min typ men som jag är mycket nyfiken på. Ska bli spännande att se hur det blir :grinning:

Ikväll skulle jag ha träffat latinon, men han textade att han är sjuk. Vi har textat en hel del på kvällen så det borde stämma men jag har alltid haft svårt att lita på killar (trots att ingen varit otrogen mot mig), så vi får se ifall det blir ngn dejt el inte i slutet av veckan.

3 gillningar

Spännande! Håll oss uppdaterade!

1 gillning