Dejting!

De utan text svajpar jag bara förbi. Vill gärna fånga upp nåt i texten när jag tar kontakt. Spelar inte superstor roll vad där står.

Är det bara foto reagerar man ju helt på yta i ett redan väldigt ytligt sammanhang. Vad ska man skriva då när man tar kontakt?

1 gillning

Ok väcker lite liv i denna…

Så har efter vad som känns som pistolhot från en kompis skaffat ett konto på HP… Hon tycker att jag även ska skaffa tinder. Men det får nog bli senare, efter vad min yngre manliga kollegor berättat så är jag verkligen inte redo för det.

Får känslan av att hon är mer intresserad av hur det fungerar än vad jag är :grin:. Skrev det till henne att nu är jag ju ännu mer säker på att förbli singel.

Men det här med presentationen… jag blir ju svettig om händerna och får ångest bara jag tänker på det. Är extremt dåligt på att skriva saker om mig själv. Annat än det rent praktiska då. Prata går hur bra som helst, men att skriva?

Har iaf knappt gått 24h och redan fått erbjudande om att ta någons oskuld (visst eller hur?) Intima äventyr, diskreta träffar osv. Nån som tydligen är synsk då han tyckte jag var fin innan jag ens lagt upp en bild.

Jaja det är om inte annat nåt som bryter vardagen. Men vet inte om jag helt har skev självbild, tycket så många i min ålder ser så… gamla ut. Ser jag också ut att vara så gammal :thinking:

4 gillningar

Härligt att ta ett steg i rätt riktning!

Jag har i dagarna återaktiverat HP och mindes direkt varför jag loggat ut sist. Dels det där du beskriver “skamliga förslag”. Men också något som gör mig känns ännu värre…Att jag skriver till någon som läser det jag skrivit och inte svarar! Fy så hemskt! Känner mig osynlig liksom! Vet att man inte ska ta det personligt med oj så svårt att inte göra just det!

1 gillning

Har inte vågat skriva till någon än.
Har inte ens svarat de som skickat meddelande till mig än… Så nu fick jag dåligt samvete :see_no_evil:Tänkte mest ignorera de skamliga förslagen men man kanske måste svara? Har ju inte ens en presentation på plats…
Känner mig så förvirrad

Nej, du ska självklart inte svara på skamliga förslag. Det gör inte jag heller! Däremot svarar jag om det är någon som skriver ett enkelt "hej"eller dylikt. Om jag inte är intresserad, skriver jag det i vänliga ordalag.

Är nog helt enkelt lite för känslig just nu för att klara av att bli “dissad”, även av helt okända män :slight_smile:

Lycka till med ditt nya, spännande dejtingliv!

Skit i de skamliga förslagen :blush:. Tog ett tag innan jag började svara, man får liksom mogna i tanken att hänga på dejtingsidor.

Presentationen är knepig. Jag har skrivit en massa om vad jag gillar göra, inte skrivit ett ord om hur jag är som person. Ser ut som man är värsta prestationsknarkaren…

Men jag tycker presentationen är viktig, kanske inte exakt hur den är skriven utan att där finns nåt. Annars är det svårt att börja nån form av konversation. Är där bara ett foto är det ju en helt ytlig reaktion om man tar kontakt i en redan väldigt ytlig miljö.

Tycker också en del i min ålder ser gamla ut :grinning_face_with_smiling_eyes:. Kanske borde titta mig själv i spegeln lite oftare.

Vad tycker ni tjejer är viktigt i en presentation?

1 gillning

För min del är det vem du är som person, snarare än vad du har åstadkommit :slightly_smiling_face:

För mig är exempelvis värderingar något väldigt viktigt och väldigt grundläggande, och dessutom något som kan attrahera mig väldigt mycket.
Men självklart är även andra delar av personlighet också viktig, så det är faktiskt det jag försöker få en bild av först.

Och verkar det vara en klok, vettig, schysst man så är jag knappast för blyg för att ta kontakt först :smiley:

2 gillningar

Ignorera de skamliga förslagen med gott samvete @Trott .
Jag fick just flirt och like och allt vad det heter på HP från en man som varit “verksam som vuxenfilmsaktör i USA”. Det ni! Det yrket var nytt i de presentationer jag läst. Lite too much information kanske, å andra sidan tillhör ju jag dem som genast bläddrar vidare.

Annars har jag nog också fått alla möjliga skamliga förslag vid det här laget. Ibland är det lite roligt att skriva svar till knasbollarna bara för att sätta dem på plats, ibland är det bara att ignorera och bläddra vidare. Allt efter dagsform.

3 gillningar

Jag passar nog inte i appvärlden.
Just det här med att chatta och skriva med människor på det sättet är verkligen inte min grej. Dålig på att skriva och formulera mig.
Nä blir nog inget långvarigt med dessa appar.

Sådär kände jag mycket om början, eller egentligen fortfarande. Men så plötsligt dyker det upp någon som är sådär trevlig, som frågar hur man mår och om man har haft en fin dag. Plötsligt har man chattat i snart en hel sommar om ditten och datten utan att för den sakens skull tänka sig att man ska bli seriös.

Förstår som sagt känslan av att du inte orkar med, och jag förespråkar verkligen inga fantastiska resultat, MEN, även ”the good ones” finns på apparna, om man lyckas leta reda på dem :blush:

Man kan ju fråga sig om det är så smart att skriva ut. Där hade jag direkt dragit öronen åt mig. Samtidigt är det väl bra att vara ärlig med sitt förflutna antar jag. Å andra sidan kanske det finns kvinnor som tycker att det vore trevligt (det är ju definitivt en erfaren person sexuellt :sweat_smile:)

Ooh ja!
Jag älskar att dansa men har inte gjort det på många år!
Nu har jag bestämt mig för att jag bara måste ge mig ut på tiljorna igen så fort det finns en chans.

2 gillningar

Jag tycker inte heller om att bara lyssna till dansbandsmusiken men den är fantastisk att dansa till tycker jag.
När jag var ung åkte vi oftast på dans både fredag och lördag, bäst var när man tagit körkort och man kunde köra för då blev man bjuden på inträdet. Svårast var ju då att få med sig resten i tid för att hinna dansa :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 gillningar

Går bara på undersökningen som länkades, men sant är att ingen vet. Så då kanske man ska vara lite försiktig med att hela tiden dra förhastade slutsatser baserat på kön, @Tailor

Så, har ni något förslag på vilken sajt man skulle försöka sig på om man vore nyfiken på att prova? Eller är ett möte i verkliga livet bättre?

Både positiva och negativa erfarenheter sökes :slightly_smiling_face:, tack.

1 gillning

@Kaoz jag vill gärna ta del av de tips du får :hugs::+1:

Av dem jag testade var Tinder bäst. Inte speciellt bra, men bättre än Badoo, Match och Facebook (sista hann jag bara testa som hastigast dock så där är jag inte helt säker på bedömningen). Det är ytligt och mestadels helt meningslösa konvos. Men det är störst utbud och ändå fler seriösa användare uppfattade jag. Trodde att Match skulle vara mindre liggapp och mer seriöst men nej, det var samma gubbar som vill ligga till minsta möjliga effort, bara sämre utbud och sämre funktioner.

1 gillning

Tack :slightly_smiling_face:,
det är just det ytliga och meningslösa jag är rädd för. Att bli (om möjligt :joy:) ännu mer cynisk och tappa tron på mänskligheten. Människor som bara söker sex, oavsett KK eller ONS, är ju helt okej, så länge man är öppen och direkt med det. Då behövs ju ingen effort alls egentligen, som du skriver. Men det gäller ju att hitta de som är ute efter samma sak. Och det är väl där problemen ligger.

Jag har ju heller ingen lust att hänga där timmar varje kväll för att möjligen hitta NÅGON (EN!) att matcha med. Det låter som dåligt använd tid.

2 gillningar

Tipsen verkar inte flöda in här direkt :slightly_smiling_face: men vi tar den hjälp vi får.

1 gillning

Ja tyvärr, mycket ytligt och meningslöst, och då menar jag inte så mycket att folk försöker lura till sig sex på falska premisser, för det har jag ingen erfarenhet av, utan mer bara att de flesta männen är otroligt trista att prata med, som att försöka spela pingis med potatismos. Sen vet jag ju inte i vilken utsträckning de faktiskt är så trista, i vilken utsträckning de är utmattade av att konstant försöka chatta upp 20 kvinnor samtidigt, eller i vilken utsträckning jag helt enkelt inte låg högst på priolistan och de la ner mer ansträngning i konversation med andra, mer eftertraktansvärda objekt.

4 gillningar