Besatt av ex

Nu har jag snurrat till det ordentligt​:sob::sob: jag jagar mitt ex och har blivit besatt just när han är iskall mot mig och låter självsäker/glad i telefonen och när jag är hård och slutar ringa så är det han som blir besatt :sob::sob: vi kan inte vara tillsammans och när jag tänker ligiskt och känner mig stabil o speciellt när han är den som är på så känner jag att vad skönt att ha blivit av med honom o stackars nästa tjej. Men som nu när han är kall så har jag paniktankar att han redan träffat nån ny o att han e lycklig med nån som inte är jag? Hur ska jag sluta vara så här besatt och hur ska jag kunna bli av med mitt kontrollbehov??? Detta skadar mig och detta har blivit värre sen vi började ses för sex nen jag får ångest efteråt o han e inte ens erfaren o vi har aldrig haft vra sex men nu är jag livrädd när han ska ha sex med nån annan??? Hur fan släpper jag detta sjuka beteende o ägarkäbslan? Jag förnedrar mig själv så sjukt o jag är den som alltid stått över honom i vårt förhållande o han såg upp till mig. Vad händer??? Jag orkar inte må så här mer

God morgon, bara en kort reflektion så här i arla morgonstund :slightly_smiling_face:

Om du försöker läsa din text med “utomstående ögon” (oändligt mkt. lättare sagt än gjort jag veeeet) så kanske du ser att den enda gången ni båda två verkar må något bättre (säger därmed inte bra) är när någon av er upplever att ni “står över” den andre.

Det här är en destruktiv pardans som ni båda i åratal har anpassat er till och som är erkänt svår att bryta. Mitt tips är individuell terapi, jag tror att det är den bästa vägen till självinsikt, bearbetning, kalibrering och successiv läkning :+1:

Lycka Till!

4 gillningar

När han var som vidrigast i början och var så elak o kaxig o jag tillslut fick nog och bara slutade kontakta han för jag blev bara mer lessen efter samtalet. Jag började äntligen bli starkare o började se ett ljus i tunneln och jag var på sem i grekland en v med barnen och jag kunde släppa exet o bara vara jag o njuta. Men så hörde han av sig mer o mer o var den som var lessen o sen är jag fast o mår som när han lämna mig i juni igen o åter är han glad o kaxig. Jag vill vara den riktiga jag vara glad social och känna hat mot idioten pga hans beteende o han är så ego och gläds aldrig åt min lycka o har aldrig gjort Det är bara han han han

1 gillning

Du har så rätt så rätt​:sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

Tack snälla du​:sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart: jag blev medlem direkt​:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 gillning

Åååh dom har slutat med forum​:sob::sob::sob::sob:

Jag skrev till henne att jag ville bli medlem men dom hade ändrat medlemskap till enbart personlig rådgivning för 500kr i månaden​:slightly_frowning_face::slightly_frowning_face::slightly_frowning_face:

Ja du vet ju min resa och jag gör allt jag inte ska göra​:weary::weary::weary: jag vill bara kunna släppa o inte vara rädd att han e såååå lycklig utan mig jag vill släppa han totalt för så länge vi har kontakt även om vi är osams titt som tätt så mår jag ju skit efter varje gång vi pratat eller träffats han e ju mer som en främling nu

Ska du betala för något så är det en välrenommerad terapeut IRL, inte någon sorts betald digital “nätrådgivning” på ett forum :roll_eyes:

Vem är förresten rådgivaren som man betalar för på Tuva-forum och vad har den rådgivaren för kvalifikationer?

Jag tror att den altruistiska sidan av Tuva-forum är ett minne blott. Jag tror inte det finns något alls du kan göra där i dagens läge utan att betala för det…

Väldigt tveksamt om man i dagens läge ens bör rekommendera det som en form av “öppet forum” för hjälp&stöd för det är det då inte längre… och ska människor i nöd betala så skulle man iaf som minst kunna kräva en väldigt klar och tydlig beskrivning rörande vad för professionella kvalifikationer som ligger till grund för avgiftskraven.

1 gillning

Men alltså du @Linn73 , det går ju inte att läsa någon av de “texter” du refererar till utan att betala. Vad är det för dömande i att konstatera det?

Du gick antagligen med i Tuva-forums begynnelse då det var ett icke-vinstdrivande öppet forum likt det här, men det gäller inte idag.

Så du kan faktiskt tagga ner och vara lite skönare och mindre öppet aggressiv själv.

1 gillning

Jo precis dom har ingen utbilning​:open_mouth::open_mouth::open_mouth: 500 kr e mkt för mig som e sjukskriven o ensamstående

1 gillning

Jajaaa… så kan det mycket väl ha varit då när du gick med och läste där. Men om någon talar om för dig att det inte är så idag så behöver man väl inte acceptera att bli kallad kritisk, trist, dömande, passivt aggressiv, insinuant, misstänkliggörande, oskön etc.

Är det någon i den här tråden som konsekvent radat upp det ena invektivet efter det andra och faktiskt därigenom varit dömande så är det faktiskt du. Like it or not!

1 gillning

Näääe, anade väl det såklart :smiley:

1 gillning

Nejje inte lämna du var ju snäll o ville hjälpa mig o tipsa om ett forum o vi kunde ju inte veta att dom tar så mkt betalt nu​:sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

1 gillning

Hur har det gått för dig @Vilsen4 ??

mår inte bra ännu jag får ännu inget psykologkontakt ännu eftersom att jag håller på med ADHD utredning​:confused::confused::confused: hur mår du?

Hej,

Men vad är det DU vill? Varför har du sex utan förhållande med honom? Jag känner igen beteendet. Jag o ex hade sex och bara det ett tag… vart helt besatt av honom. Jag tog ett aktiv beslut att klippa bandet helt- det var för ca 5 månaden sen. Mått skit MEN mår såååå bra nu. Börjar hitta tillbaks till mitt gamla jag som tidigare var men försvann med exet. Jag trodde att bara ha sex o hålla känslorna borta skulle funk men det gick ej pga för mkt känslor för honom. Därav klippte bandet helt. Låter kanske kliché- men vad vill du? Och vill du gå vidare- klipp helt!!! Visst har ni barn ihop?

japp du har såå rätt jag måste klippa och bara höra av mig om barnet som han har varannan helg

Vad hände med den där killen du träffade?